Ik heb een probleem maar misschien ook niet,
De club man is nu een jaar in mijn bezit en ik heb het gevoel dat de DSC niet meer werkt. Daar waar ik voorheen in de bocht (afrit of rotonde) geen gas meer bij kon geven accelereert mijn mini de bocht uit (nee ik heb 'm niet uit staan) ook bij hard inrijden van de bocht begint de auto met driften. Bij zeer overmatige drift komt de traction control in werking maar dat is niet het DSC systeem.
Nu kan het zijn dat een setje winterbanden en een andere rijstijl (ik push de auto een beetje om dit systeem te testen) de oorzaak is.
Dus mijn vraag de mensen die dit systeem hebben kunnen die in de tweede versnelling op een rotonde zoveel gas bijgeven dat je het gevoel hebt dat de auto uit de bocht vliegt (ik dacht dat hij dat voor de winter niet deed)
Ben bij de dealer geweest en die zeggen het systeem meld geen fout, maar ik vertrouw dit oordeel niet zo.
Groet Edwin
DSC op de Clubman
- edwin.rutten
- Leerling Mini lid
Bericht
DSC op de Clubman
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
Teenie Weenie,
Cooper Clubman Mini !
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Op mijn R56 heb ik flink wat onderstuur in korte bochten en dan grijpt DSC ook niet in.
Met driften bedoel je dat je achterkant je voorkant voorbij probeert te komen? Dat is met een standaard opzet ook niet helemaal de bedoeling. Normaal gesporken zou de clubman moeten ondersturen.
Ik kan zeker met het gas de auto "sturen" zonder dat DSC ingrijpt.
Met driften bedoel je dat je achterkant je voorkant voorbij probeert te komen? Dat is met een standaard opzet ook niet helemaal de bedoeling. Normaal gesporken zou de clubman moeten ondersturen.
Ik kan zeker met het gas de auto "sturen" zonder dat DSC ingrijpt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
DSC grijpt in als de positie van de auto niet meer klopt met de rijrichting en remt één of meerdere wielen af om de auto weer in het gareel te krijgen. Als er dus teveel zijdelingse krachten op de auto komen te staan t.o.v. de rijrichting. Opzettelijk teveel gas geven in een bocht zodat de auto rechtdoor gaat terwijl je het stuur toch indraait behoord niet tot die manouvres en activeert inderdaad alleen de traction control.
Als je de DSC in werking wil zien moet je hem gewoon vanaf het begin af aan te hard in een bocht gooien zonder gasgeven.
Het is bekend dat winterbanden bij hogere buitentemperaturen juist gaan glijden in de bochten. Ze slijten dan ook overmatig.
Als je de DSC in werking wil zien moet je hem gewoon vanaf het begin af aan te hard in een bocht gooien zonder gasgeven.
Het is bekend dat winterbanden bij hogere buitentemperaturen juist gaan glijden in de bochten. Ze slijten dan ook overmatig.
- edwin.rutten
- Leerling Mini lid
Bericht
Okay we gaan eens een parkeer terrein opzoeken om het te proberen.
Ik had voorheen het gevoel als ik bioj een klaverblad op het gas drukte er niets gebeurte totdat ik klaar was met de bocht, Dus ik dacht de auto houdt in. Maar misschien dan toch de andere rijstijl om de zaak te testen.
Groet

Okay we gaan eens een parkeer terrein opzoeken om het te proberen.
Ik had voorheen het gevoel als ik bioj een klaverblad op het gas drukte er niets gebeurte totdat ik klaar was met de bocht, Dus ik dacht de auto houdt in. Maar misschien dan toch de andere rijstijl om de zaak te testen.
Groet
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Cooper Clubman Mini !
Teenie Weenie,
Cooper Clubman Mini !
Onze sponsors