De eerste modificaties vandaag aangeschaft, (John Cooper Works remmenset en led angel eyes) nog even wachten op de goodridge remleidingen en dan wordt alles gemonteerd
Inbouwen was niet zo eenvouding als gedacht. De module kan niet simpelweg achter de radio worden gemonteerd, maar dient ook te worden aangesloten op de navigatiecomputer (onder de bestuurdersstoel) bij de MINI Cabrio.
Bestuurdersstoel demonteren, Navigatiecomputer demonteren, Radio Demonteren, Module aanpassen (anders past deze niet langs de navigatiecomputer), aansluiten Module op navigatiecomputer, systeemkabel en 3 tulpkabels (beeld en geluid) doorvoeren van navigatiecomputer unit naar zijdorpel (gordel losmaken en zijdorpel verwijderen) kabel via zijdorpel naar voren werken, van zijdorpel via onderkant stuur naar de radio toe. Al met al best wat werk. Als je geen cd wisselaar aan boord hebt moet je ook een cd-wisselaar emulator (te zien op de foto hierboven) monteren, deze wordt aangesloten op de bestaande bekabeling van de radio. Alle bekabeling wordt aangesloten op de cd wisselaar aansluiting van de radio.
Navigatie Module onder bestuurdersstoel.
Navigatie Module los
Navigatie Module uit behuizing en omgedraaid, Dietz langs navigatiecomputer.
Hier zijn ook de 3 tulpkabels en de systeem kabel te zien.
Klaar om alles terug te monteren.
Navigatiescherm met Italian Job
Navigatiescherm met Italian Job
Navigatiescherm met Internet
Navigatiescherm met Internet "NewMINIclub.nl"
Navigatiescherm met CoverFlow van de Iphone.
Naviagtie scherm met 2Fast2Furious.
Het resultaat is leuk, helaas was ik niet te spreken over de geluidskwaliteit van de Dietz module, erg veel brom en het geluid was veel te hard. (het kan aan mijn module liggen) Ik heb het opgelost door het geluid direct op de radio aan te sluiten in plaats van het via de module te laten lopen. Het geluid is nu perfect, en met deze oplossing is het ook mogelijk je Iphone te beluisteren zonder dat de module ingeschakeld is. Deze oplossing zorgt er ook voor dat je de audiokabel van de module niet meer naar de radio hoeft te trekken, en ook een deel van de systeemkabel is dan niet meer nodig.
Via een drukknop kan er geschakeld worden tussen het beeld van de navigatie en de aangesloten videobron. Deze drukknop wil ik gaan plaatsen links onder het stuur, daar waar bij auto's zonder Xenon de koplampafstelling zit.
Om Safari en Coverflow te zien via de video out van de Iphone zal je de Iphone moeten jailbraken en via Cydia het programma ScreenSplitr moeten installeren. Helaas is het programma nog niet zo stabiel en valt de videoverbinding vaak weg.
Bij een originele Iphone Firmware werkt de Video out standaard voor het programma foto's en om video's te bekijken met de Ipod functie. Hiervoor is geen jailbrake nodig.
De volgende stap is de montage van een Dension gateway 100 denk ik, deze gaat er dan voor zorgen dat de Ipod ook bedienbaar wordt via de knoppen op het stuur van de MINI. Tevens zorgt deze dension er voor dat de Ipod ook wordt opgeladen.
De stap daarna is een Ipod dock maken in een van de bekerhouders.
Daarna Dynmat monteren bij de achterluidsprekers, voor minder resonatie van de achterpanelen.
Laatst gewijzigd door Carl op 27 apr 2009, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.