Cilinderkop bewerken wel of niet?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

28 nov 2008, 00:18

Wat Hans en Berthil (en nog we meer) doen vind ik echt geweldig. Respect daarvoor! :D
Of het slim is, geen idee, maar leuk is het wel.... Veel peekaa's in een Mini, een lekker bommetje op wielen 8)
En het leuke is; niemand verwacht het ook, maar met de power die je nu hebt houd je veel racebakken wel bij en bij bochtig parcours win je zeker met een Mini.


sanbruin schreef:Net wat je zegt Hans, de beleving in een mini is totaal anders en kun je niet met een golf vergelijken. Zo houd ik me voor de hobby bezig met het tunen van smarts en heb er zelf ook één die ik zwaar gemodificeerd heb voor zeker 20.000 euro. Mensen zeggen wel eens tegen me dat ik gek ben en voor dat geld ook een impreza of M3 had kunnen kopen. Lekker saai dan heb je gelijk al een snelle auto waar je niks aan hoeft te doen. In me smart over de 200km/h is pas echt een belevenis :wink:
Voor de nieuwschierigen > www.turbosmart.nl

Groeten
Sander
Dan ken jij vast het Smart project met een motorfiets motorblok (kan er zosnel niet opkomen, Suzuki?? :oops: :wink: ). Die was/is ook ultra snel
sanbruin
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008, 18:47

28 nov 2008, 10:45

Het smartuki project ken ik inderdaad alleen ben ik meer van de echte tuning. Ik vind het meer een sport om zoveel mogelijk vermogen uit het 600cc drie pittertje te halen dan om er gewoon een andere motor in te bouwen.

Groeten
Sander
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

28 nov 2008, 13:26

Dat is helemaal waar :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 nov 2008, 08:54

De kleppen worden 1,25mm groter, kan die meer lucht verwerken, lijkt weinig maar x 16, ik ga ook die pre kat ertussen uit halen, goed idee Berthil!
Leuk! Als het goed is vandaag de cilinderkop weer terug dan kan die bewerkt worden, kleppen er in, nokkenas, spruit bewerken en dan weer monteren dat ga ik zelf doen bij Beek, lijkt me leuk! Hmm.. wordt een mooie winter, wanneer weer speedy mini? :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

01 dec 2008, 20:00

Even wat foto's gemaakt vandaag..



Afbeelding

Afbeelding
Ze mogen nu wel beginnen.. onderstel en remmen zijn er klaar voor! :D
Nu nog 250pk want ik heb toch ook gelijk maar een 17% pulley besteld! :wink:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 dec 2008, 11:16

Prachtig vind ik dit!
Hans heeft er maling aan dat het een "special edition" MINI is.
Van buiten geheel origineel op de sppiegels na omdat hij die rode ruk vindt. O ja, wat stickertjes blijven achter op het plaatwerk omdat hij de moeite niet neemt ze eraf te trekken. :wink:

Zoals ik weleens eerder schreef: de MINI in de R50/R52?R53 reeks is gewoon een kart; het stoutste jongetje van de klas. Berthil en Hans overtreffen dit.

Net zoals het project van Lohen: MINI One playing with a Cooper S


Hans heeft net zo'n project: Cooper playing with a Boxter/Cayman >)
Hoeveel mensen zijn er niet die een Porsche kopen voor erbij en 'm alleen gebruiken om te showen en boodschappen te doen?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 dec 2008, 07:57

Thanks Poeper! :D

Leuk filmpje van die One met turbo, je hoort hem heerlijk fluiten.. iets voor jou!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 dec 2008, 12:53

Hier valt nog wel wat te winnen..
Vandaag begonnen :D


Afbeelding
sanbruin
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008, 18:47

11 dec 2008, 15:41

Daar valt inderdaad nog wel iets te halen.
Ik ben benieuwd hoeveel winst je hiermee gaat boeken :)

Groeten
Sander
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Puurs (B)
Berichten: 303
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:47

11 dec 2008, 16:21

Heeft het nut (bij een R53) om de cylinderkop te bewerken ZONDER andere nokkenas en andere kleppen?

Ik weet (uit de Opel wereld) dat bij een Opel 2.0 16V redelijk veel kan gewonnen worden door enkel de kanalen te vergroten en gladder te maken. Iemand zei me eens dat enkel daarmee tot 25 PK kan gewonnen worden. Bij een 2.0 16V kop wel te verstaan dan e.

Daarom bovenstaande vraag. Want ik heb nog een R53 cylinderkop (met weinig kilometers erop) reserve liggen...

Zou Klaas hier ervaring mee hebben? :wink: Hans :wink:

Thanks,
Gerrit
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 dec 2008, 17:12

Tuurlijk! Het beste is dan eigenlijk ook je uitlaat of kat aan te pakken, ivm tegendruk.
Mail anders Klaas even die weet er meer over te vertellen..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zover zijn ze nu!
8)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

11 dec 2008, 18:19

AA-16V schreef:Heeft het nut (bij een R53) om de cylinderkop te bewerken ZONDER andere nokkenas en andere kleppen
Dan krijg je een JCW kop, die is alleen een beetje gepolijst. Die geeft echter geen 25 pk winst.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 dec 2008, 18:46

Heb trouwens nog nooit een standaard JCW cilinderkop gezien.. ben wel benieuwd wat daar nu echt anders aan is..
Ik ga mijn GP kop wel verglijken met een standaard S kop, wil wel eens weten waar je die €4500,- voor betaald :?

Kanalen zijn niet groter bij een JCW kop..
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Puurs (B)
Berichten: 303
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:47

11 dec 2008, 18:47

Berthil schreef:Dan krijg je een JCW kop, die is alleen een beetje gepolijst. Die geeft echter geen 25 pk winst.
Die waarde van 25 PK is met een 20XE 16V kop van Opel. Daar kunnen de kanalen enorm vergroot worden. :wink:

Ik vroeg het me gewoon af of vergroting en polijsten van de kanalen nut heeft bij een 1.6 compressor. Straks een emailtje naar Klaas sturen :D . Als ie een antwoord terugstuurt, dan post ik het hier...

Grtn,
Gerrit
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

16 feb 2009, 12:15

bijna 2 maanden verder en het is hier zoooo stil.... :p
Problemen???

Misschien dat beek beter via M7 de Cosworth kop importeert...?
Die staan aan 1700 dollar op dit moment....!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”