Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2009, 19:38

Sterkte Harry (en ieder die met dit probleem te maken heeft)!!!

Maar als ik lees wat er allemaal, door jullie ondernomen wordt (gezamelijk sta je VEEEEEEL sterker!!!) denk ik wel dat er een acceptabele oplossing komt.
Ik bedoel als het over de garantie van 2 jaar wordt heen getild en er geen directe deadline (de garantieperiode) meer is kan ook naar de juiste oplossing worden gezocht. Maar aan alle geduld komt uiteindelijk wel een eind.
Wel vind ik het opmerkelijk dat de BeLux-organisatie :yeah veel aktiever is van de NL-organisatie. Moet ook zeggen dat ik de NL-organisatie erg terughoudend (in vele dingen) vind!!!

Kan ik nog Belg worden, ik heb bij de Belgische inburgeringstest een hoge score gehaald :wink: :mrgreen: .......
Shadow_Breaker
GPc-0001

12 feb 2009, 01:47

Miniboard schreef:Sterkte Harry (en ieder die met dit probleem te maken heeft)!!!

Maar als ik lees wat er allemaal, door jullie ondernomen wordt (gezamelijk sta je VEEEEEEL sterker!!!) denk ik wel dat er een acceptabele oplossing komt.
Ik bedoel als het over de garantie van 2 jaar wordt heen getild en er geen directe deadline (de garantieperiode) meer is kan ook naar de juiste oplossing worden gezocht. Maar aan alle geduld komt uiteindelijk wel een eind.
Wel vind ik het opmerkelijk dat de BeLux-organisatie :yeah veel aktiever is van de NL-organisatie. Moet ook zeggen dat ik de NL-organisatie erg terughoudend (in vele dingen) vind!!!

Kan ik nog Belg worden, ik heb bij de Belgische inburgeringstest een hoge score gehaald :wink: :mrgreen: .......
Je mag ook niet vergeten dat ik hier veel werk en tijd heb ingestoken om bij deze persoon te komen, het punt waar hij op stond was dat er al leden van onze club hun mini verkocht hadden door deze problemen. en een algemeen ontevreden gevoel. Hij liet ook blijken van een wederzijds respect voor zowel de club als voor de moeite die ik erin stak (ik denk dat hij me een beetje beu is maar hij weet wel dat als iemand met hem contact opneemt dat het nodig is en dat we zijn hulp echt nodig hebben.)

Ik heb veel respect voor Michel van Hees voor al de moeite die hij er al in heeft gestoken samen met zijn collega's om ons uit de nood te helpen. (misschien hem een newminiclub sleutelhangertje sturen na afloop???) (ik betaal het dan wel ;) )
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 feb 2009, 10:02

@Shadow_Breaker
die sleutelhanger komt er pas als iedereen van dit probleem af is :P
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

12 feb 2009, 12:11

Lol dan gaan ze nog lang mogen wachten :D
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

12 feb 2009, 13:20

kstja0 schreef:@Shadow_Breaker
die sleutelhanger komt er pas als iedereen van dit probleem af is :P
dat is mijn bedoeling ook he, als niemand van de club nor problemen heeft hierover ff meetingtje doen om een sleutelhanger en eventueel poster te gaan overhandigen ;)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2009, 13:46

2 dagen geleden alweer sinds het laatst contact met de dealer. weet nog steeds niet wanneer ik 'm nou eindelijk mag brengen :roll:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 feb 2009, 08:15

@Sid
wat is dat voor dealer? Of is de service ook verdwenen als je de hoek om bent?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 10:14

ik denk dat de service komt als ik zelf de 40 ben gepasseerd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 13:33

Sid schreef:ik denk dat de service komt als ik zelf de 40 ben gepasseerd.
Ja, erg herkenbaar kerel... :s
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 feb 2009, 21:14

Reactie van MINI Engeland n.a.v. een vraag van een Engelse klant of hij ook na garantie hulp mag verwachten als het dieselgeluid weer terug komt:
MINI UK schreef:Dear Mr Carlile

Thank you for your further email dated February 11, 2009.

I can confirm that the manufacturer's warranty is for a period of three years from the date of first registration, and that once this warranty has expired it is no longer possible for a dealership to bill the cost of any repairs back to the warranty as it is no longer in place. Should the dealership feel there is cause for MINI UK to contribute towards the cost of a repair in the absence of a warranty policy they can contact us directly to discuss this, however, there is no obligation for MINI UK to do so, any contribution would be in the form of a goodwill gesture.

Should you experience any faults with your MINI outside of warranty, the trained technicians at our MINI Approved Dealerships are able to carry out any remedial work that may be required, however, they would ask you to cover the cost of this work.

I am sorry that you have had further cause to contact us, however, I trust my response serves to clarify our position.

Yours sincerely
MINI UK
Anthony Quilter
Customer Service Executive
Ellesfield Avenue
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 feb 2009, 21:31

Ik denk dat het per land verschild. Grotendeels zal dit met wetgeving te maken hebben.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 feb 2009, 19:15

Daarnet ben ik de Mini even gaan volgooien en toen ik 'em startte begon die weer zachtjes te ratelen.. niet dat keiharde ratelgeluid dat je hoort in sommige filmpjes maar een stukje stiller en minder 'agressief'.

Ik laat het stationair toerental zakken tot normaal niveau en ik vertrek rustig.. zoals vorige viel het mij op dat het typische dieselgeluid geluid plots verdwijnt eenmaal je boven de 2000 rpm gaat..

Geen idee of jullie hier iets mee zijn..

km stand 25300
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2009, 19:37

Harmar schreef::shock: :shock: :shock: :faint :cry: :cry: :cry: :cry:

Not happy!!! Balen !!! Ja hoor, de MCS is weer de oude.
Kan de dealer weer bellen.
Ik hoorde het gisteren heel lichtjes, en dacht verbeelding.
Maar vanmiddag BINGO. (Had gisteravond ongeveer een kilometer gereden en toen weggezet.)
Na 35 km gereden te hebben flikt ie het de volgende dag ook.
Dacht eerst het blijft bij de korte ritjes. Niet dus.
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini

15 feb 2009, 20:20

Dat is balen zeg.

Wat is eigenlijk het standpunt van MINI NL wat betreft de service/coulance/garantie buiten de garantieperiode betreffende dit probleem?

Als ik het hier goed lees zegt MINI BeLux "indien gemeld binnen garantieperiode geen kosten" en MINI UK "na de garantieperiode zijn wij niet meer verantwoordelijke en mag je het overlaten aan onze geschoolde technici en zal je gevraagd worden de rekening te betalen" :s

Ron
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2009, 20:33

Nog even een kleine aanvulling. Er is wel een software-update geweest.
Hetgeen ik ook via via vernomen heb. Kon het allen niet bevestigd krijgen.
Dit verklaard ook het veranderde geluid e.d..

Zie ook onderstaand bericht gevonden op Mini2.com .

The dealer also said that a new software update for this fix was installed on the car.
The consequence of this is that the exhaust now sounds much darker and sportier dan before and all this by a simple software update. (That's what the dealer is telling me).

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”