Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2009, 21:03

Tom goed te horen dat die van jou terug is.
Bij die van mij wordt ook de hele distributie vervangen, alleen die was niet meer op voorraad bij MINI nederland
(zitten er natuurlijk bij jou en Nathalie in :mrgreen: ) en meot vanuit Engeland aangeleverd worden.

Wat betreft die terugroepactie, zou inderdaad weleens zo kunnen zijn als je het bericht van parklaneworks leest.
Dit zal dan waarschijnlijk alleen voor de klanten zijn die klagen over het geluid. >)

Ik blijf de berichten in dit topic wel volgen en zal mijn bevindingen als hij weer terug is ook posten.

@jan en Nathalie: dank voor het medeleven.
@Sid: succes

grtz Adriaan
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 feb 2009, 10:48

@Adriaan
sorry voor het inpikken van de laatste onderdelen..... :D

We wachten af. Ben benieuwd... ik juich zeker niet te vroeg...
Hoe de afloop ook is... er gaat sowieso nog een brief uit naar Mini.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

05 feb 2009, 14:53

het is inderdaad zo dat mini alleen de wagens gaat aanpakken waarvan de eigenaars klagen over het geluid :s
eigelijk zouden ze dit niet moeten doen maarja... BMW heeft in het verleden dit ook al gehad en mini wil geen gezichtsverlies hebben mbt dit probleem. en een terug roep actie komt altijd in het nieuws :S
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 feb 2009, 20:42

@Shadow_Breaker
een terugroepactie ervaar ik persoonlijk niet als iets negatiefs. Dit vind ik gewoon je verantwoording nemen.

Bij mij heeft Mini het toch een beetje verbruid. Dit is toch echt mijn laatste Mini.

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2009, 16:17

ben benieuwd :roll:
vanmiddag even langs de dealer gehobbeld, die ging het uitzoeken. ben net gebeld dat ze niks van een PuMa afweten of kunnen vinden.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 feb 2009, 18:59

@Sid,
jij had toch ook de brief? Anders even bellen met Mini Nederland, Customer Relations..... en zorgen dat zij jouw Mini dealer op de hoogte stellen. Dit heeft Nathalie ook zo gedaan met d'r dealer.

Of naar een andere dealer gaan.... Garantie is Europees geldig bij elke Mini/BMW dealer.....

Wat een stelletje @#$#@$@#%#!!! :evil: :p

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2009, 19:54

nja, ze gingen het nog een keer nakijken dus ik wacht het nog even af. vandaag niks meer van ze gehoord. typisch.

welke brief bedoel je precies? ik heb geen brief niet gezien nie.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2009, 00:06

Vanmiddag laat ook mijn R55 terug gekregen.
Eindelijk na 15 dagen, was het Dooperen intussen ook wel zat, was ff leuk maar er zijn grenzen :mrgreen:
Er was een hele waslijst aan onderdelen vervangen, voornamelijk tbv de distributie.
Over een terugroepactie wisten ze (nog) niets van.
Motor loopt inderdaad iets rustiger, het sturen en koppelen voelde niet anders aan bij die van mij.

Nu afwachten of het geluid weg blijft.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 feb 2009, 16:43

@Sid
iedereen die zijn gegevens heeft ingevoerd via het Diesel / Ratel formulier (zie startpagina newminiclub.nl) die heb ik de brief en het antwoord van Mini gemaild. Hiermee sta je wat sterker... en kan je bij customer relations refereren aan deze brief.

Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 feb 2009, 19:03

Ook bij mijn dealer niets bekend over dit probleem.... :?
MINI moest gisteren wel halsoverkop naar de dealer. probleem was bekend, maar als de MINI niet voor het eind van de garantie was uitgelezen (garantietermijn was t/m gisteren..) was het geen garantie meer... :s

Heb ze verteld van de Puma code voor dit probleem......
Vervolgafspraak voor 23 feb. dan wordt ie voor een dagje of 4 opgenomen....

Blijf me verbazen over de communicatie tussen dealers en importeur.....weten sommige dealers het nu echt niet?
Maar weer (een beetje sceptisch...) afwachten....
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2009, 15:30

@ kstja0: dank voor de info. ik heb het formulier zojuist alsnog ingevuld (compleet gemist).
Bluethunder
One wheel wonder
One wheel wonder

09 feb 2009, 19:33

Vandaag bevestigd door de dealer dat ze de MINI een paar dagen willen hebben om me te helpen om van het geluid af te komen. Hoewel het af en toe een paar minuten is, het blijft een vervelend iets.

ik hou jullie op de hoogte, de dealer was in ieder geval op de hoogte van de oplossingen zoals in dit topic staan verzameld.

Volgende week moet ik mijn S dus een paar dagen missen :(
Shadow_Breaker
GPc-0001

09 feb 2009, 20:38

als er dealers zijn die zeggen dat ze er niets vanaf weten gelieve mij dan even een pm te sturen, deze dealers zullen even op de vingers getikt worden door MINI Belux (zelfs al zijn het dealers in NL)
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2009, 20:43

De hoeveelste MINI wordt dat nu al die met deze klacht naar de garage gaat ? :?
en dan weten wij het alleen maar van diegene die op dit forum zitten.

Er moet toch zo langzaam aan wel een aardig groot lampje gaan branden bij MINI of zitten ze daar te :slapen
Shadow_Breaker
GPc-0001

09 feb 2009, 20:47

Cooperdriver schreef:De hoeveelste MINI wordt dat nu al die met deze klacht naar de garage gaat ? :?
en dan weten wij het alleen maar van diegene die op dit forum zitten.

Er moet toch zo langzaam aan wel een aardig groot lampje gaan branden bij MINI of zitten ze daar te :slapen
nee Mini weet echt al over deze problemen alleen niet alle dealers lezen hun mails. en dat is het lastige. want er zijn meerdere communicaties over geweest naar alle dealers toe. en als het blijkt dat een dealer zegt dat hij er niets vanaf weet dan stuur je mij een pm en dan is het ff warm daar bij die dealer >)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”