Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 dec 2008, 23:50

Blijft vaag...
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 dec 2008, 09:24

@Gebo
ja eerder ging niet... onderdelen moeten besteld worden... en de drukte bij BMW zorgen voor dat ik pas eind januari kan komen.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

23 dec 2008, 13:52

kstja0 schreef:@Gebo
ja eerder ging niet... onderdelen moeten besteld worden... en de drukte bij BMW zorgen voor dat ik pas eind januari kan komen.
Blijkbaar is niet alleen mijn dealer traag met afspraken.
Ik had eindelijk een afspraak voor 15 december (+/- 3 weken daarvoor al gemaakt) om o.a. mijn kofferbakklep te laten maken en kettingspanner te laten vervangen etc.

Rij ik 15 december vroeg in de ochtend naar mijn dealer (eerst nog een afslag gemist waardoor ik in de file kwam en een lange omweg moest maken) word ik onderweg (ik was al meer dan halverwege) gebeld.
Ik heb geen carkit/handsfree set dus ik kon niet opnemen (mobiel zat ook in mijn broekzak). Eenmaal aangekomen bij mijn dealer gelijk gekeken wie mij gebeld had en raad eens wat............. het was dus Ekris, ze wilden de afspraak annuleren omdat ze nog niet (alle) onderdelen binnen hadden.

Ik was dus een beetje pissig zoals jullie wellicht wel zullen begrijpen, dus ik toch maar naar binnen gegaan naar de servicemedewerker.
Hij zei van dat ie mij nog gebeld had etc. Ik dus een beetje boos vertellen dat ik niet op kon nemen en vroeg waarom ze niet eerder konden bellen om de afspraak te annuleren. Toen kwam hij met een verhaal dat er alleen in de nacht geleverd wordt en het bij BMW zelf niet op voorraad was etc. bla, bla, bla....

Resultaat:

- weer een nieuwe afspraak, nu op 13-01-2009!
- kan dus nog steeds niet mijn kofferbak niet gebruiken (nu al bijna 2 maanden)

Al met al ben ik hier zeker niet blij mee. Het kan best druk zijn etc. maar je kunt toch niet een klant bv. zo lang zonder kofferbak laten zitten etc.

Aargh! enige frustraties van mijn kant :mad:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 dec 2008, 14:04

@M-iNdO
we kunnen hier zo langzamerhand een frustratie topic van maken. Zeker niet netjes.... maar zo heb ik ook wat bij andere Mini dealers gehad. Mini DH valt mij nog mee....

Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2008, 22:44

kstja0 schreef:@M-iNdO
we kunnen hier zo langzamerhand een frustratie topic van maken. Zeker niet netjes.... maar zo heb ik ook wat bij andere Mini dealers gehad. Mini DH valt mij nog mee....
Ik krijg bij Mini Amsterdam altijd netjes een dag van tevoren een smsje om de afspraak te bevestigen, dit versturen ze alleen als ze alle onderdelen binnen hebben, anders bellen ze om een andere afspraak te maken. Bij van Poelgeest in Amstelveen doen ze dit niet en moet je maar hopen dat ze alles binnen hebben als je aankomt voor de afspraak.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

30 dec 2008, 22:45

Des schreef:
Ik krijg bij Mini Amsterdam altijd netjes een dag van tevoren een smsje om de afspraak te bevestigen, dit versturen ze alleen als ze alle onderdelen binnen hebben, anders bellen ze om een andere afspraak te maken. Bij van Poelgeest in Amstelveen doen ze dit niet en moet je maar hopen dat ze alles binnen hebben als je aankomt voor de afspraak.
Ja doen ze bij mij ook, enkel ook als de onderdelen niet binnen zijn :roll: :roll: :roll: :? :? :? :?
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

30 dec 2008, 23:22

Jurgen schreef:
Des schreef:
Ja doen ze bij mij ook, enkel ook als de onderdelen niet binnen zijn :roll: :roll: :roll: :? :? :? :?
Als ik de 13e weer voor niks kom dan weet ik niet hoe ik zal reageren :evil:

Het is toch te gek dat je al 2 maanden wacht en er is nog niks aan je auto gedaan door wat voor omstandigheden dan ook.

Ik weet het niet hoor...... :s
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2009, 09:35

.... niet on topic.... maar euh... mijn versnellingspook liet vanmorgen los.....
ja dat krijg je als het 2 graden vriest....

weer even on topic:
Dit las ik zojuist op mini2.com.....

"Well, after 45,000 miles with just the very occasional rattle, my December 06 build MCS has decided that the time has come to become a tractor full time.

When Mini investigated, they pointed out that the engine only had 2 (out of 5?) litres of oil left in it. I smiled sweetly and pointed out that I have never added any oil, that nobody mentioned that oil was being used when the last oil change was done and that no indicator lights had ever come on, so why had it started using oil now? The service person pointed out that there wasn't an oil indicator light and conceded that was probably not the cleverest bit of cost cutting that Mini ever did.

Upshot? I am in a hire car at Mini's expense until a belt tensioner arrives as the tech says it cannot be driven without risk of damage.

Now might be the time to switch to the Abarth 500 SS."

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2009, 13:54

Datzelfde heb ik dus ook gehad. Renova heeft er na 15.000 km 2,7 liter (AL NA 15.000 km! :s) olie bij moeten gooien omdat het peil zo 'laag' stond. Geen lampjes en mooier nog, ik controleerde het elke week op zaterdagochtend voordat ik ging rijden en de pijlstok gaf altijd netjes aan dat hij net onder het maximum stond. :s :s :s :s :s

Ik werd toen voor gek verklaard... :s :evil: WTF!?
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2009, 17:49

Eigenlijk nooit zo'n "last" gehad van dit probleem. Het was er echt alleen als de clubman heel erg koud was, verder nooit!!

Zondag middag naar emmen gereden +/- 250 km voor mij! de laatste 25 km alleen maar gerommel van onder de motorkap!! (vooral onder de 2500 toeren, daarboven niet echt) eerst leek het een dieselgeluid, uiteindelijk leek het wel alsof ik in een tractor reed!! echt geen gehoor rommelen/kraken noem maar op!!

Gelukkig aangekomen op de plaats van bestemming. oliepeil en koelvloeistof even gecheckt! niks vreemds te merken.

Om 10 uur 's avonds van plan om terug te rijden, start de auto, en meteen weer dat gekraak/gerommel/geratel geluid!! dacht rijd morgen ochtend meteen even langs de dealer!! Ben nog geen 500 meter weg, en de clubman begint te stotteren en reageerd niet meer op het gaspedaal. Probeer met moeite weg te komen bij het stoplicht en nog geen 100 meter verder op valt de auto uit en start niet meer!!

Auto weg gesleept, en vanmiddag naar BMW dealer hoogeveen gebracht, net nog even gebeld maar ze hebben geen ideee wat er aan de hand is.

iemand ook deze problemen ondervonden? of ook alleen het geluid bij jullie??

Gr. Olaf
modena
Be Mini
Be Mini

05 jan 2009, 19:34

Nauw Olaf sterkte met de mini jo!!!!!!
Ik snap nog steeds niet dat BMW met Peugeot in zee is gegaan. :evil:

Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2009, 20:26

Olaf schreef:Zondag middag naar emmen gereden +/- 250 km voor mij! de laatste 25 km alleen maar gerommel van onder de motorkap!! (vooral onder de 2500 toeren, daarboven niet echt) eerst leek het een dieselgeluid, uiteindelijk leek het wel alsof ik in een tractor reed!! echt geen gehoor rommelen/kraken noem maar op!!
Ehm... als de motor warm is?! Klinkt vrij ernstig. Tot zover is het alleen met koudstarten geweest of na een tijdje stil staan, maar niet tijdens het rijden als de motor warm is... :shock:
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 jan 2009, 20:30

Ik heb het probleem ook alleen bij koudstarten, maar niet als de motor warm is.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

05 jan 2009, 23:41

Hiero hetzelfde, alleen bij koud starten.
Als de auto warm is en al rijdende totaal geen last.

Oliepeil een paar keer gechecked maar volgens de peilstok moest er nog genoeg olie in zitten. Voor de zekerheid toch olie tot de nok toe gevuld (2x gedaan in bijna 2 jaar tijd volgens mij), klachten zijn hiermee niet verdwenen.

Nu al een tijd geen last meer gehad (zelfs niet met deze vorst), rij voornamelijk korte stukken.

De 13e heb ik een afspraak om o.a. de kettingspanner te laten vervangen. Ik ga wel ruim van tevoren zelf bellen of ze de onderdelen nu wel binnen hebben. Deze jongen gaat dus echt niet weer voor niks erheen, hopelijk hebben ze nu geen andere smoesjes/excuses!

Gr. M-iNdO
(een beetje gefrustreerde MINI rijder :mrgreen: )
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jan 2009, 07:01

@Olaf
nou veel sterkte man. Bij mij is het voornamelijk in de ochtend...... al moet ik wel zeggen, dat ik tegenwoordig bij warme motor en bij flinke toeren (3500/4000 toeren) de motor niet lekker vind klinken. Krijg een beetje dat ratel geluid te horen. (of het is gewoon resonantie van diverse onderdelen, zoals deurratels, tikjes en klikjes). Oliepijl is goed.

Hoeveel kilometer heb jij d'r opzitten!?

@M-iNdO
zit jij nog in jouw garantie? Want anders is het denk ik wel noodzaak dat er goede afspraken worden gemaakt over eventuele gevolgen van deze ellende.

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”