Kamiel z'n Dark silveren Cooper S(R53)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 23:22

kwiebje schreef:Kan ook dat de stelknop tegen de mini aan zit te bonken als hij te hoog gemonteerd zit. Dat was de eerste keer het geval. Aldoende leert men 8)

Nope...het was toch het lange busje van Koni met die afgeschuinde kant. Door het geklepper de eerste keer (toen was idd de moer net niet goed genoeg aangedraaid) hebben we dat busje omgedraaid met als gevolg dat die afgeschuinde kant zich in de schotel heeft gevreten waardoor er geen veerwerking meer bestond en hij dus is gaan bonken. Kamiel heeft het opgelost door het busje weer om te draaien en er een ringetje onder te leggen. Alles weer paletti !!
Laatst gewijzigd door ginoceros op 28 dec 2008, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2008, 23:23

Ja, dat pinnetje waar je de hardheid mee kan instellen. Zonder die dop er natuurlijk op he, zo dom zijn we ook niet.

Mooi om te horen dat het opgelost is. Dat zo'n busje zo'n verschil kan maken. Doordat het verschillende onderdelen zijn kan het vannalles zijn. Gelukkig kan nu vol gas gaan :D:D

@ kamiel, die M7 filter van je klinkt trouwens echt heel machtig :D
kamiel
Be Mini
Be Mini

28 dec 2008, 23:31

Che schreef:
kwiebje schreef:Kan ook dat de stelknop tegen de mini aan zit te bonken als hij te hoog gemonteerd zit. Dat was de eerste keer het geval. Aldoende leert men 8)

Nope...het was toch het lange busje van Koni met die afgeschuinde kant. Door het geklepper de eerste keer (toen was idd de moer net niet goed genoeg aangedraaid) hebben we dat busje omgedraaid met als gevolg dat die afgeschuinde kant zich in de schotel heeft gevreten waardoor er geen veerwerking meer bestond en hij dus is gaan bonken. Kamiel heeft het opgelost door het busje weer om te draaien en er een ringetje onder te leggen. Alles weer paletti !!
Precies, verder is het ringetje nu overbodig en is denk ik alleen een hulp met het opbouwen van de schokdemper met de veer, de bovenste moer word tot einde schroefdraag aangedraait en vervangt dus op die manieer het kleine ringetje wat iets lager zit aan de onderkant van het opvulbusje (begrijpen jullie mij nog??) :mrgreen:

Morgen maar weer eens flink testrijden en als het weer gaat bonken rij ik terug naar Che voor het vervolg van de stoepsleuteldag :mrgreen: :mrgreen:

P.s. @ Che, ikheb inderdaad het opvulbusje weer met de schuine kant omgedraait :mrgreen: weet jij nog of we aan de andere kant dit wel goed om hebben gemonteerd? anders gaat het daar morgen ook bonken :s
kamiel
Be Mini
Be Mini

28 dec 2008, 23:34

kwiebje schreef:Ja, dat pinnetje waar je de hardheid mee kan instellen. Zonder die dop er natuurlijk op he, zo dom zijn we ook niet.

Mooi om te horen dat het opgelost is. Dat zo'n busje zo'n verschil kan maken. Doordat het verschillende onderdelen zijn kan het vannalles zijn. Gelukkig kan nu vol gas gaan :D:D

@ kamiel, die M7 filter van je klinkt trouwens echt heel machtig :D
Dankje Bas, is mischien ook iets voor jou, zo,n M7 filter, past goed bij die herrie van je uitlaat :mrgreen: :mrgreen:
Ik had die gaatje al geboord bij Che op de stoep dus dat zit wel goed. :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 23:36

kamiel schreef:
Che schreef:

Precies, verder is het ringetje nu overbodig en is denk ik alleen een hulp met het opbouwen van de schokdemper met de veer, de bovenste moer word tot einde schroefdraag aangedraait en vervangt dus op die manieer het kleine ringetje wat iets lager zit aan de onderkant van het opvulbusje (begrijpen jullie mij nog??) :mrgreen:

Morgen maar weer eens flink testrijden en als het weer gaat bonken rij ik terug naar Che voor het vervolg van de stoepsleuteldag :mrgreen: :mrgreen:

P.s. @ Che, ikheb inderdaad het opvulbusje weer met de schuine kant omgedraait :mrgreen: weet jij nog of we aan de andere kant dit wel goed om hebben gemonteerd? anders gaat het daar morgen ook bonken :s
Je moet wel je pm goed lezen he !! Andere kant is met 100% zekerheid correct ! Deze kant was ook correct maar we hebben het busje omgedraaid vanwwege het geklepper.
Je komt je vlaai morgen maar opeten !!!
kamiel
Be Mini
Be Mini

28 dec 2008, 23:39

ha ha, ik lees het net, ben gerustgesteld :wink: :wink:
kamiel
Be Mini
Be Mini

28 dec 2008, 23:41

Wel erg leuk, die foto's wat bas heeft gemaakt, zeker die met de drie minitjes achter elkaar! net de italien job :D :D
Goed bezig Bas!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2008, 23:44

Dank je Kamiel 8)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2008, 23:52

Zo das wel een productieve dag geweest :wink:

Ziet er goed uit die verlaging 8)
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2008, 20:35

Ennuh....vandaag lekker kenne scheure Kamiel ?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2008, 20:45

volgens mij is hij nog niet terug ;) :mrgreen:
kamiel
Be Mini
Be Mini

29 dec 2008, 22:50

heb vandaag moeten werken, ben wel met de auto naar het werk gegaan om nog eens goed te testen.

Heerlijk zo'n stuiterbak ha ha, voorla vanmorgen toen het nog heel koud was, was de vering abnormaal stug :shock:
Het is echt een kart geworden (was het natuurlijk al een beetje)

Morgen op pad naar de belgische kust om het meisje te gaan ophalen, ik hoop niet dat ik net zoals rein mijn wiel verlies :mrgreen: :mrgreen: :s

Nu op naar de volgende mod, denk de GP koeler :wink:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2008, 23:16

kamiel schreef: Nu op naar de volgende mod, denk de GP koeler :wink:
ik heb um bij Timmermanns gekocht dus laat maar weten of je wat prijzen moet hebben ter vergelijk. Niet vergeten om de 2 beugeltjes erbij te kopen.
kamiel
Be Mini
Be Mini

29 dec 2008, 23:19

morgen op de terugweg maar eens even mijn vriendin ervan overtuigen :mrgreen: :mrgreen:

Ik zag net op newminustuff een mooie intercooler van het merk GRS voor 412 pond(inclusief verzenden) dat is natuurlijk ook niet duur? en hij is nog een maatje groter als de gp koeler.

Terug naar “Show your ride”