Tweede onderhoudsbeurt @ MINI/BMW dealer
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ruitenreinig is ook prijzig. Voor 10 euro koop je een kan waar je 3 jaar mee kan doen.
Motorolie services en incl. extra service en daarnaast ook nog olie tellen .....??
Erg prijzig bij de Bmw dealer. Ik ga liever naar mijn merkloze garage waar het uurloon bijna een derde is van de bmw garage.
Motorolie services en incl. extra service en daarnaast ook nog olie tellen .....??
Erg prijzig bij de Bmw dealer. Ik ga liever naar mijn merkloze garage waar het uurloon bijna een derde is van de bmw garage.

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Wat ik me afvraag is of een dealer problemen kan maken dat ik het onderhoud bij iemand anders laat doen, terwijl de wagen nog in garantie is?
Kan ik daarna ook zelf de boordcomputer resetten?
Meer bepaald ivm de remmen, als ik nu zelf (lees: een kennis van mij die bij een onafhankelijke garagehouder werkt) nieuwe remmen steek, wordt de rem-teller in de boordcomputer dan automatisch gereset? of moet dan manueel gedaan worden? (R56). Het zal in ieder geval een stuk goedkoper zijn om zo remmen te vervangen dan bij de stealer.
Kan ik daarna ook zelf de boordcomputer resetten?
Meer bepaald ivm de remmen, als ik nu zelf (lees: een kennis van mij die bij een onafhankelijke garagehouder werkt) nieuwe remmen steek, wordt de rem-teller in de boordcomputer dan automatisch gereset? of moet dan manueel gedaan worden? (R56). Het zal in ieder geval een stuk goedkoper zijn om zo remmen te vervangen dan bij de stealer.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ik heb net ontdekt hoe je de service intervallen kunt resetten: zie hier
Mijn kritische ik vraagt zich wel af waarom er nog een service interval is voor de remmen, als er al sensoren in die remmen zelf zitten ook. Op die manier zegt mijn boordcomputer waarschijnlijk dat ik de remmen binnen 5000km moet vervangen, terwijl ze in werkelijkheid nog veel langer kunnen meegaan, tot de sensoren op die remmen zelf alarm geven. Of zie ik hier iets over het hoofd?
van dat condition based service interval heb ik eerlijk gezegd nog niks gemerkt, ik moest voor olieservice na 20000km, daarna heb ik mijn rijstijl aanzienlijk veranderd (de voorbanden waren nl versleten), mijn gemiddeld verbruik is met 10% gedaald, maar aan de service intervallen is niets veranderd... nu zit ik aan 38000km en moet binnen 2000km weer op onderhoud.
Werkt dit eigenlijk echt?
Mijn kritische ik vraagt zich wel af waarom er nog een service interval is voor de remmen, als er al sensoren in die remmen zelf zitten ook. Op die manier zegt mijn boordcomputer waarschijnlijk dat ik de remmen binnen 5000km moet vervangen, terwijl ze in werkelijkheid nog veel langer kunnen meegaan, tot de sensoren op die remmen zelf alarm geven. Of zie ik hier iets over het hoofd?
van dat condition based service interval heb ik eerlijk gezegd nog niks gemerkt, ik moest voor olieservice na 20000km, daarna heb ik mijn rijstijl aanzienlijk veranderd (de voorbanden waren nl versleten), mijn gemiddeld verbruik is met 10% gedaald, maar aan de service intervallen is niets veranderd... nu zit ik aan 38000km en moet binnen 2000km weer op onderhoud.
Werkt dit eigenlijk echt?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik heb er laatst bij de dealer 2 gekocht met opgelegde letters en cijfers voor iets meer dan 2 tientjes....
Nieuwe platen a 47 euro??Getzz schreef:Ik kreeg een fijne rekening van 812 euro. Maar daar gaan nog 2 parkeersensoren a 240 euro af... het opleggen van de banden 85 euro en nieuwe kentekenplaten a 47 euro vanaf. Dan valt het nog wel mee voor een grote beurt en APK
Ik heb er laatst bij de dealer 2 gekocht met opgelegde letters en cijfers voor iets meer dan 2 tientjes....
Onze sponsors