Beek R56/R55 Tuning

William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Rollenbank plaatje

21 nov 2008, 07:15

dangixxer schreef:
William Blake schreef:wat mij boeit zijn WIEL pk's... met de omrekening naar krukas pk wordt er teveel gespeeld
heel juist!!!!
Beek gebruikt een verliesratio voor wielpk-krukaspk's van 22% :shock:
Kan je niet anders dan "veel" noemen
Kijken naar wielpk's zijn maw de enige echte referentie
LOL 22% is echt veel te veel voor FWD en handbak.. zelfs een automaat met 4WD haalt geen 22%

tegenwoordig heb je al banken die de 'verliezen' kunnen meten
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2008, 07:23

Daarom, je kan beter een Zip en Beek samen op dezelfde bank zetten, neemt niet weg dat het best netjes is van Zip, alleen koppel valt tegen..

Dus gewoon meenemen 29-11 dat Zipding :mrgreen:
raven14
Enthousiast
Enthousiast

21 nov 2008, 07:30

Er is nog een tweede kaper op de kust: Power Plus in Brussel. Motortuning op maat (dus niet zomaar standaard software erover en gedaan)... Rollenbankmeting voor, maattuning en rollenbankmeting na (zoveel keer als nodig) voor 790,- promoprijs op dit moment. Niet de goedkoopste, maar de resultaten van mijn Clubman S (2008) (met Forge intercooler) zijn er wel naar: 220pk, 330nm, en het koppel altijd boven 300nm vanaf erg laag toerental!
Volledig MINI minded!

21 nov 2008, 08:59

raven14 schreef:Er is nog een tweede kaper op de kust: Power Plus in Brussel. Motortuning op maat (dus niet zomaar standaard software erover en gedaan)... Rollenbankmeting voor, maattuning en rollenbankmeting na (zoveel keer als nodig) voor 790,- promoprijs op dit moment. Niet de goedkoopste, maar de resultaten van mijn Clubman S (2008) (met Forge intercooler) zijn er wel naar: 220pk, 330nm, en het koppel altijd boven 300nm vanaf erg laag toerental!

Hola.. even naar Stef bellen dan..

tevreden van Raven?

Gr.M
raven14
Enthousiast
Enthousiast

21 nov 2008, 09:04

Erg tevreden Mario. Wat een verschil!
Leerling Mini lid

21 nov 2008, 09:14

dangixxer schreef:
William Blake schreef:wat mij boeit zijn WIEL pk's... met de omrekening naar krukas pk wordt er teveel gespeeld
heel juist!!!!
Lijkt mij dat als iedereen een percentage neemt voor een verliesratio, dat het ook gokken blijft. Als iedereen gewoon 0% neemt is het een stuk beter te vergelijken. Of je moet dat verlies ook werkelijk gaan meten. 22% is ook maar een getal. Kunnen ze ook 48% nemen dan wordt het nog minder, of 3% dan wordt het weer meer :P Nu weet ik niet wat een wielpk is maar volgens mij zetten ze gewoon die auto met de wielen op een stuk ijzer dat rondjes draait en hoe harder de rondjes kunnen draaien met een bepaalde weerstand hoe meer kracht er wordt geleverd toch. Of je dat nu wiel of krukas pk's noemt. Als je met je auto op de weg zit gebruik je ook je wielen.
Maar ik weet nu wel wat het getalletje boven de grafiek betkent denk ik. Daar staat -12%. Dat zat dan wel zijn gebruikt voor de wielpk-krukaspk verliezen. Klopt het dan als ik zag dat je de waardes in deze grafiek keer 78/88 moet doen om een vergelijk met beek te maken of is dat te simpel?? Hopelijk is dat te simpel, anders zou ik zeggen gebruik allemaal lekker 0%.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 nov 2008, 11:22

Mini-Paul schreef:
dangixxer schreef:
heel juist!!!!
Lijkt mij dat als iedereen een percentage neemt voor een verliesratio, dat het ook gokken blijft. Als iedereen gewoon 0% neemt is het een stuk beter te vergelijken. Of je moet dat verlies ook werkelijk gaan meten. 22% is ook maar een getal. Kunnen ze ook 48% nemen dan wordt het nog minder, of 3% dan wordt het weer meer :P Nu weet ik niet wat een wielpk is maar volgens mij zetten ze gewoon die auto met de wielen op een stuk ijzer dat rondjes draait en hoe harder de rondjes kunnen draaien met een bepaalde weerstand hoe meer kracht er wordt geleverd toch. Of je dat nu wiel of krukas pk's noemt. Als je met je auto op de weg zit gebruik je ook je wielen.
Maar ik weet nu wel wat het getalletje boven de grafiek betkent denk ik. Daar staat -12%. Dat zat dan wel zijn gebruikt voor de wielpk-krukaspk verliezen. Klopt het dan als ik zag dat je de waardes in deze grafiek keer 78/88 moet doen om een vergelijk met beek te maken of is dat te simpel?? Hopelijk is dat te simpel, anders zou ik zeggen gebruik allemaal lekker 0%.
Er zit wel wat in, in wat je aanhaalt!
In de US en UK gebruiken er daarom al veel enkel wielpk's omdat er inderdaad geweldig kan getoverd worden met verliespercentage!!!
Een testbank meet immers het vermogen aan de wielen. Daar wordt dan een percentage op toegepast en zo komt men aan de krukaspk's. Tijdens de overbrenging van het vermogen van de krukas naar de wielen gaan er immers wel wat pk's verloren. Wanneer je dus een groter verlies veronderstelt tijdens deze overbrenging, ga je ervan uit dat de auto meer krukaspk's zal hebben (wat veel mooier staat op papier). Zo heeft de mijne zowel bij Beek als bij een plaatselijke garage op een testbank gestaan. In beide gevallen haalde hij om en bij de 180 wielpk's. Dus blijkbaar waren beide metingen vrij betrouwbaar en vergelijkbaar. Enige verschil was dat Beek ze omrekende tot 218.4 krukaspk's en de plaatselijke garage 211.8 pk. Enige reden voor dit verschil is die verliesratio......
Iedereen kiest natuurlijk zelf wat hij het leukste vindt maar ik kies voor een meer realistische waarde.

Voor de rest ben ik nog steeds 100% fan van de mensen van Beek en hun materiaal!!!
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 nov 2008, 14:03

Hans schreef:Daarom, je kan beter een Zip en Beek samen op dezelfde bank zetten, neemt niet weg dat het best netjes is van Zip, alleen koppel valt tegen..

Dus gewoon meenemen 29-11 dat Zipding :mrgreen:
koppel valt 'tegen'.. bij ACS gaan ze ook niet veel hoger dacht ik .. zal wel een reden hebben om die boite te sparen
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 nov 2008, 14:04

raven14 schreef:Er is nog een tweede kaper op de kust: Power Plus in Brussel. Motortuning op maat (dus niet zomaar standaard software erover en gedaan)... Rollenbankmeting voor, maattuning en rollenbankmeting na (zoveel keer als nodig) voor 790,- promoprijs op dit moment. Niet de goedkoopste, maar de resultaten van mijn Clubman S (2008) (met Forge intercooler) zijn er wel naar: 220pk, 330nm, en het koppel altijd boven 300nm vanaf erg laag toerental!
Stef is een vakman eerste klas.

Duur: ja

Maar echt wel goed hoor.. de BMW man
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2008, 14:58

William Blake schreef:

Voila... bij deze afspraak gemaakt.. 4 december... ik ga niet blijven wachten op Beek!!
(kan nog lang duren hè)

juist met Stef gebeld..

raven14 zenne clubman draaide op 350nm koppel, is bewust terug geschroeft tot 335nm..
voor de koppeling te sparen..

raven14 220pk & 335 koppel :shock: (zonder uitlaat)

bij mij komt de Alta pk's er nog boven op..

ben benieuwt..
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 nov 2008, 16:17

holy shit da's veel koppel voor een 1600tje :s :lol:

goed van stef! als je daar nog 'es een volledige Milltek opzet.. sterkere koppeling..

zo kan je blijven gaan he..

maar die van u tirex met z'n alta (cat-back of volledige met andere downpipe?) en grote IC gaat wa geven denk ik
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2008, 17:40

tirex schreef:
William Blake schreef:

Voila... bij deze afspraak gemaakt.. 4 december... ik ga niet blijven wachten op Beek!!
(kan nog lang duren hè)

juist met Stef gebeld..

raven14 zenne clubman draaide op 350nm koppel, is bewust terug geschroeft tot 335nm..

ben benieuwt..
is die van raven14 een standaard R56S ?
zoja, vind ik die resultaten ook mooi !

ene, geven zun ook garantie ?

ik ga dit van héél dicht bij volgen (als de S dan toch blijft, maar zo ziet het er wel uit)

alleen zo jammer dat het nu winter is hé... weinig nut om nu overschot aan vermogen te hebben.

nog een bedenking, zijn de standaard R56S remmen voldoende voor dit soort vermogen ?
raven14
Enthousiast
Enthousiast

21 nov 2008, 17:54

Is een standaard S met Forge intercooler. Standaard uitlaat, standaard luchtfilter etc...
Laatst gewijzigd door raven14 op 21 nov 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Volledig MINI minded!

21 nov 2008, 17:55

snans schreef:
tirex schreef:
William Blake schreef:

(kan nog lang duren hè)

juist met Stef gebeld..

ben benieuwt..
is die van raven14 een standaard R56S ?
zoja, vind ik die resultaten ook mooi !

ene, geven zun ook garantie ?

ik ga dit van héél dicht bij volgen (als de S dan toch blijft, maar zo ziet het er wel uit)

alleen zo jammer dat het nu winter is hé... weinig nut om nu overschot aan vermogen te hebben.

raven14 heeft ook ne Force intercooler!!!!

remmen.. ja.. ik vind BBK ne must.. :wink:

nog een bedenking, zijn de standaard R56S remmen voldoende voor dit soort vermogen ?
NaZGuLL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 nov 2008, 11:58

Altijd handig. Weer of geen weer. Kijk maar naar volgende aflevering van Blik op de weg 8)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”