Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

02 nov 2008, 18:13

Ida ik heb goed nieuws voor u :D This gelukt! :D
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

06 nov 2008, 23:40

Nu ik al bijna drie maande zonder Lap-Top zit moet ik bekennen dat ik hem niet echt mis. :shock:
Daarom heb ik nu de vraag aan mezelf gesteld of ik niet een gewone Macbook 13" ga kopen
i.p.v. de Mackbook Pro 15".
(heb er een gereserveerd, maar nog in geen velde of wegen te bekennen)

Uiteraard heb ik alle belangrijke specs vergeleken:
13" & 15"
160 & 240 GB
2.0 & 2.4 Mhz

Toch concludeer ik dat voor mijn gebruik ik best goed weg kom met de 13".
Alleen photoshop en Office komt er op. Foto's staan bij mij op externe HD's.
Bovendien zit ik thuis achter de 20" I-Mac.

En, ook niet mis, er zit 600 euri verschil tussen. (ook aan andere hobby te besteden):Foto

Wat vinden de kenners? :roll:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
jbcola
Brugse zot

17 nov 2008, 12:12

Heb mij dit weekend net dezelfde gekocht "ribje" :wink:
13"
160GB
2.0 Mhz
Straks brengt ie hem :dansen
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mei 2009, 11:45

Hee luitjes ... is hier nog nieuws ? goede slechte ervaringen ?

Mijn Dell laptop houdt het niet lang meer uit en ik ga definitief voor een Apple.

Heb altijd een laptop gehad maar deze eigenlijk nooit als laptop gebruikt .... zit altijd aan een tafel met het ding.
Was dus eigenlijk al een tijdje aan het orienteren op een Macbook of pro totdat mijn broertje zich de 24 inch Imac met 8 gieg intern en de hele mikmak erop kocht.
Tering Harry wat is dat een mooi ding met een supergeil, klein, plat draadloos toetsenbordje, remotecontrol en tv kabel waardoor het ding multifunctioneel gebruikt wordt.

Aangezien ik hem itt hem niet professioneel hoef te gebruiken is een meer standaardversie met minder RAM voor mij ook prima.

Enige nadeel is dat ik dan zo'n groot scherm in de kamer op tafel heb staan dus twijfels,twijfels,twijfels ....
iDarkDesign
Transformer

24 mei 2009, 12:00

keuze genoeg, maar je moet voor jezelf eerst duidelijk hebben wat je er mee wilt doen.

iDD
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 mei 2009, 13:13

Heb sinds een maand of drie de 24" iMac. AANRADERRRRRRR. Heerlijk apparaat. Onze bijna 2 jaar oude Dell laptop is werkloos en gelukkig maar, want Vista maakt dat kreng compleet onbetrouwbaar.

Heb de iMac ook pontificaal op tafel in de kamer. Niks aan de hand. Tenzij je elke avond gasten aan tafel hebt.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mei 2009, 13:30

TDHS schreef:Heb sinds een maand of drie de 24" iMac. AANRADERRRRRRR. Heerlijk apparaat. Onze bijna 2 jaar oude Dell laptop is werkloos en gelukkig maar, want Vista maakt dat kreng compleet onbetrouwbaar.

Heb de iMac ook pontificaal op tafel in de kamer. Niks aan de hand. Tenzij je elke avond gasten aan tafel hebt.
Hahaha ... moet zeggen dat ik er ook sterk naar neig ... superding ..... vraag me alleen af of ik het mac office pakket nodig heb of dat ik gewoon helemaal overstap.
Zijn mijn huidige Word en Excel bestanden te gebruiken met Apple software ? Heb nu bijvoorbeeld ook een giga adresboek waar ik alles in heb staan ... moet dit handmatig overgeklopt worden of kwestie van kopieren en converteren ofzo ?
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 mei 2009, 14:47

Ik heb Apple iWorks erbij gekocht voor 59 euro. Dat programma kan prima met Office documenten omgaan. Adresbestanden enzo dat weet ik niet. Wellicht dat je daar de tutorials op de apple site voor kan raadplegen. Apple zou Apple niet zijn, als ze daar geen gemakkelijke manier voor hebben.
MaVaEe
Koeien-teller

26 mei 2009, 08:56

Che mocht je ooit Office for Mac nodig hebben dan heb ik hem hier liggen! 8)
Verder zou ik wel die 24 inch nemen aangezien ik die 20 inch gewoon te klein vind. Adresbestanden zijn vrijwel altijd gewoon te importeren in het adresboek van de mac. Zelf geen problemen mee gehad!
Afbeelding
Jurgen

26 mei 2009, 08:58

Ook is de kwaliteit van het scherm van de 20" niet zo goed als die van de 24'' (bij de laaste nieuwe modellen)
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2009, 11:47

Thanks Maarten !

Ik ren vandaag na het werk denk ik in Eindhoven nog even een Macwinkel binnen.
Er is bij Apple weinig prijsverschil/kortingen etc te verkrijgen he als ik het zo zie ... de meeste winkels houden (ongeveer0 dezelfde prijzen aan.

Vorige week even in een Amac winkel geweest, super uitleg van een net zo enthousiaste gast gekregen. Liet mooi alles zien.
Timemachine erg handig en mooi visueel.

Was aan een externe HD van Synology aan het denken om mijn data centraal te hebben en te kunnen benaderen met de I-mac zowel als een Windows pc maar begreep van het Synology forum dat Apple de Timemachine dermate heeft dichtgebouwd dat backups op ander externe HD's moeilijk of niet te doen is. Je bent dan op de Timecapsule aangewezen die ook erg mooi is maar weet niet of die ook extern te benaderen is ??
Jurgen

26 mei 2009, 11:52

Time Machine werkt vanaf elke externe harde schijf die verbonden is via usb of firewire hoor.
Wat enkel niet kan zijn netwerkschijven tenzij natuurlijk de Time Capsule van Apple zelf.

Deze is extern benaderbaar (net als je iMac zelf) via MobileMe. Kost 79 euro per jaar maar dan krijg je ook wel een pak.

-20GB online opslag
-Automatische push tussen al je macs en pc en iphones en ipod touch
-Back to my mac vanaf een externe locatie
-etc..
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2009, 12:57

Ik bedoelde idd NAS schijven/servers waarop ik ook eigen website etc op kan zetten.
Jurgen

26 mei 2009, 12:59

Nee daarop kan je dan niet met time machine gaan backuppen, laat apple niet toe
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2009, 14:15

Je hebt het over Mobileme hetgeen me (nog) niets zegt. Kan de time capsule ook gratis benaderd worden dmv ip adres intikken en wachtwoorden etc ? Kan ik er een website op hosten etc ?

Terug naar “Kletshoek”