Ik zal me eerst eens voorstellen: ik ben wout en krijg aanstaande weekend als het goed is mijn mini one zwart met panoramadak. Het is een tweedehands uit 2002.
Later zal ik wel foto's nemen.
Heb vandaag heel dit forum al doorglezen en moet zeggen dat ik nu al niet meer kan wachten.
Maar toch had ik een vraag ik heb weinig gelezen over het veranderen van audio in een mini.
Er zit bij mij een radio cd speler in (van mini) is deze bijv goed en kan je er uitbreidingen op zetten van bijv. versterker.
En het veranderen van boxen is dat nodig, of kun je er makkelijk boxen/subwoofer bij zetten achterin?.
Heb in mijn oude auto ook alle audio veranderd en zou in de mini ook wel een composet en wat betere boxen en misschien een subwoofer plaatsen maar hoorde dat bij het veranderen van de radio in een mini de kans groot is op storingen.
wie kan mij daar info. over geven?.
Audio??
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hallo Wout en welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop!
Zelf heb ik nog de standaard Boost radio/CD en er een PDA met muziek op aangesloten via het auxiliary-in kabeltje en vind het Mini systeem goed genoeg. Ik zou het even een kansje geven tenzij je natuurlijk b.v. een DVD speler wilt.
Op mini2.com heb ik er inderdaad veel over gelezen dat uitwisselen van audio componenten problemen kan geven. Wie daar altijd opduikt met de juiste antwoorden is mikeythemini van www.newministuff.co.uk waar je ook een lijst van compatible audio-systemen kunt zien.
Misschien heb je er wat aan.
Zelf heb ik nog de standaard Boost radio/CD en er een PDA met muziek op aangesloten via het auxiliary-in kabeltje en vind het Mini systeem goed genoeg. Ik zou het even een kansje geven tenzij je natuurlijk b.v. een DVD speler wilt.
Op mini2.com heb ik er inderdaad veel over gelezen dat uitwisselen van audio componenten problemen kan geven. Wie daar altijd opduikt met de juiste antwoorden is mikeythemini van www.newministuff.co.uk waar je ook een lijst van compatible audio-systemen kunt zien.
Misschien heb je er wat aan.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Wout,
Ik ben ook erg tevreden met de "standaard" meegeleverde MINI-radio (Radio Boost) en boxen. Er zit een geweldig geluid in en ik ben toch behoorlijk kieskeurig op het gebied van geluid.
Toch zijn er genoeg veranderingen mogelijk met je audio in de MINI.
Een persoonlijk berichtje sturen naar bijvoorbeeld Carl (zie gebruikerslijst) of Jivecar (zie gebruikerslijst) hier op het forum kan je misschien verder helpen om een antwoord te krijgen. Zij weten in ieder geval meer van audio en het wijzigen/aanpassen ervan in de MINI.
Er zijn waarschijnlijk ook mensen hier met een Harman Kardon set in de auto, maar ik weet zo gauw even niet wie
Veel plezier hier op het forum en erg veel plezier vanaf aanstaand weekend.
Alvast een spetterend begin van 2006 (maar dat gaat wel lukken met je MINI) en tot meets!
Ik ben ook erg tevreden met de "standaard" meegeleverde MINI-radio (Radio Boost) en boxen. Er zit een geweldig geluid in en ik ben toch behoorlijk kieskeurig op het gebied van geluid.
Toch zijn er genoeg veranderingen mogelijk met je audio in de MINI.
Een persoonlijk berichtje sturen naar bijvoorbeeld Carl (zie gebruikerslijst) of Jivecar (zie gebruikerslijst) hier op het forum kan je misschien verder helpen om een antwoord te krijgen. Zij weten in ieder geval meer van audio en het wijzigen/aanpassen ervan in de MINI.
Er zijn waarschijnlijk ook mensen hier met een Harman Kardon set in de auto, maar ik weet zo gauw even niet wie

Veel plezier hier op het forum en erg veel plezier vanaf aanstaand weekend.
Alvast een spetterend begin van 2006 (maar dat gaat wel lukken met je MINI) en tot meets!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht

Wat betreft de audio, zoals je al in het berichtje van Arjan leest, zijn wij zeer tevreden.
Voor een dvd-tje in de auto kan je Peter de Gast ook een meeltje sturen, hij heeft een dvd-speler in zijn mini en dan heb je nog scudy die een playstation heeft (dit laatste weet ik alleen niet zeker, er zijn ook zoveel mensen die wat anders hebben
).
Maarre, tot op een meet
Zo da's pas een goed begin voor 2006 een mini voor de deur!!

Wat betreft de audio, zoals je al in het berichtje van Arjan leest, zijn wij zeer tevreden.
Voor een dvd-tje in de auto kan je Peter de Gast ook een meeltje sturen, hij heeft een dvd-speler in zijn mini en dan heb je nog scudy die een playstation heeft (dit laatste weet ik alleen niet zeker, er zijn ook zoveel mensen die wat anders hebben

Maarre, tot op een meet

- Contacteer:
Bericht
Bij een Harman Kardon set zit overigens de versterker weggewerkt achter een klepje in de kofferruimte. Geen idee of je hier ook zelf eventueel een verster kwijt zou kunnen. Het geluid is uitstekend
Al mis ik wel wat functies op de standaard Radio Boost. Zoals bv de namen van de liedjes of mp3's.
*MELD*Arjan schreef:Hoi Wout,
Er zijn waarschijnlijk ook mensen hier met een Harman Kardon set in de auto, maar ik weet zo gauw even niet wie![]()
Bij een Harman Kardon set zit overigens de versterker weggewerkt achter een klepje in de kofferruimte. Geen idee of je hier ook zelf eventueel een verster kwijt zou kunnen. Het geluid is uitstekend

- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mijn MINI Cooper '05 draait wel MP3's op de standaard Radio Boost...
Echt waar, wist ik zelf nog geeneens...FastBunny schreef:*MELD*Arjan schreef:Hoi Wout,
Er zijn waarschijnlijk ook mensen hier met een Harman Kardon set in de auto, maar ik weet zo gauw even niet wie![]()
Bij een Harman Kardon set zit overigens de versterker weggewerkt achter een klepje in de kofferruimte.

FastBunny schreef:Al mis ik wel wat functies op de standaard Radio Boost. Zoals bv de namen van de liedjes of mp3's.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En als je je klep open doet moet je maar eens achter het klepje aan de rechterkant kijken, daar zie je een zwarte versterker zitten
Ja okay onze Radio Boost ook, maar je ziet niet de namen van de bestanden of de liedjes. Je ziet alleen TR00-001 ofzoiets.LUV2XLR8 schreef:Echt waar, wist ik zelf nog geeneens...FastBunny schreef:*MELD*Arjan schreef:Hoi Wout,
Bij een Harman Kardon set zit overigens de versterker weggewerkt achter een klepje in de kofferruimte.
FastBunny schreef:Al mis ik wel wat functies op de standaard Radio Boost. Zoals bv de namen van de liedjes of mp3's.
En als je je klep open doet moet je maar eens achter het klepje aan de rechterkant kijken, daar zie je een zwarte versterker zitten

- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
lachuh
(sorry hoor, was inkoppertje)
zo...kusje en het is weer over

(sorry hoor, was inkoppertje)
zo...kusje en het is weer over

Bericht
bedankt voor alle reacties
zal eerst eens aankijken hoe alles gaat klinken ga er in ieder geval niet meer zoveel inbouwen als in mijn vorige moet nu ook boodschappen kunnen doen
Dus als iemand nog zin heeft in een dvd speler met een los synergy scherm bij deze.
doet mij in ieder geval goed om gelijk zoveel reacties te lezen en krijg ik er alleen maar meer zin in dus op naar de mijn eerste "mini" meeting
@gnoekie bedoel je dat ik jouw oude auto heb gekocht?.
zal eerst eens aankijken hoe alles gaat klinken ga er in ieder geval niet meer zoveel inbouwen als in mijn vorige moet nu ook boodschappen kunnen doen

Dus als iemand nog zin heeft in een dvd speler met een los synergy scherm bij deze.
doet mij in ieder geval goed om gelijk zoveel reacties te lezen en krijg ik er alleen maar meer zin in dus op naar de mijn eerste "mini" meeting
@gnoekie bedoel je dat ik jouw oude auto heb gekocht?.
Onze sponsors