ZIPtuning
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ja eigenlijk gaan we hier off topic want de vraag was van Chill-es wat het motorvermogen wordt bij een "R53 Works" dus geen R56.
Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn
Wat ZIP opgeeft weet ik niet.
ps vraag gelijk aan Paul of die mijn nieuwe software inlaad, bij deze ligt de toerenbegrenzer op 7300 toeren
heerlijk kan ik je vertellen..

Dit is mijn oude GP uitdraai, alleen software 218pk later had deze 225pk met krukas pulley
Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn
Wat ZIP opgeeft weet ik niet.
ps vraag gelijk aan Paul of die mijn nieuwe software inlaad, bij deze ligt de toerenbegrenzer op 7300 toeren

Dit is mijn oude GP uitdraai, alleen software 218pk later had deze 225pk met krukas pulley
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Ik vroeg het me af. Ik zeg toch niet dat he zo is
Tuurlijk geloof ik dat je er vermogen bij krijgt, maar hoeveel is het? 20 of 30 pk? Niemand weet het.
Ik vind het zoiezo apart dat je je auto laat chiptunen en dat je geen uitdraai hebt van voor en na. Dat je de cijfers op de site maar moet geloven., Dat is wat ik bedoelde!
Maar dit blijft een zinloze discussie. Ga gewoon naar die vermogensbank dag!
(die topsnelheden zeggen mij niks. Ik heb op de GPS ook 230 km/h gehaald met een R53 met 185pk (uitdraai aanwezig
)
Kees,BMW X3 schreef:StefanCS, dit zijn weer van die slappe opmerkingen... (lees eerst eens hun gegevens op internet, wat zij doen) KLIKStefanCS schreef: Daarnaast vraag ik me af of bij ZIP een auto op de vermogensbank gechipt wordt of is het alleen ander chipje en ze zeggen dat je 20-30pk erbij hebt en je gelooft het maar...
het vermogen vanZiptuning gaat wel degelijk omhoog.
( bij een R56 Cooper S gaat hij van 175 naar 210pk )
Kees
Ik vroeg het me af. Ik zeg toch niet dat he zo is
Tuurlijk geloof ik dat je er vermogen bij krijgt, maar hoeveel is het? 20 of 30 pk? Niemand weet het.
Ik vind het zoiezo apart dat je je auto laat chiptunen en dat je geen uitdraai hebt van voor en na. Dat je de cijfers op de site maar moet geloven., Dat is wat ik bedoelde!
Maar dit blijft een zinloze discussie. Ga gewoon naar die vermogensbank dag!
(die topsnelheden zeggen mij niks. Ik heb op de GPS ook 230 km/h gehaald met een R53 met 185pk (uitdraai aanwezig
- Chill-es
- Volledig MINI minded!

Bericht
@ Hans: Volgens ZIP hoeft dat geen problemen op te leveren (bron site ZIP tuning FAQ)
Heb gebeld met ZIPGroningen en ze zeggen iig geen R53 Works verder te kunnen helpen... Beek wel. Zegt dat iets?
Hoe zit het eigelijk met de garantie bij Beek, moet je die wel of niet 'er bij nemen' a E150,- p/j? Dan komen de prijzen op hetzelfde nivo als bij ZIP (2 jr garantie).
Heb gebeld met ZIPGroningen en ze zeggen iig geen R53 Works verder te kunnen helpen... Beek wel. Zegt dat iets?
Hoe zit het eigelijk met de garantie bij Beek, moet je die wel of niet 'er bij nemen' a E150,- p/j? Dan komen de prijzen op hetzelfde nivo als bij ZIP (2 jr garantie).
- Chill-es
- Volledig MINI minded!

Bericht
Tkx Hans, hou ze bij de les
Dat quoten heb ik nog niet onder de knie (ben ook ongeduldig), dus maar even zo:
------"Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn"-------
@ Hans: Bedoel je 18 pk meer bij een Works of 8 pk meer bij een GP?
Dat quoten heb ik nog niet onder de knie (ben ook ongeduldig), dus maar even zo:
------"Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn"-------
@ Hans: Bedoel je 18 pk meer bij een Works of 8 pk meer bij een GP?
- FastBunny
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
, en die is zeer goed te merken! Hij reageert veel feller en trekt nog harder. Ook de compressor giert het uit van plezier
Even een grafiekje uit het archief gehaald

Standaard 187PK, Works 200PK, Works met MTH Spruitstuk 200PK, en Works met MTH Spruitstuk en Beek software = 218PK
Ik zou zeggen gewoon doen, en of je er garantie bij moet nemen, tja er kan weinig fout gaan eigenlijk maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan je je er tegen verzekeren
Een 210 PK Works haalt op de testbank maar 200PK, zie hieronder. Na de tuning door Beek haal je op dezelfde testbank ineens 218PKchill-es schreef:Tkx Hans, hou ze bij de les![]()
Dat quoten heb ik nog niet onder de knie (ben ook ongeduldig), dus maar even zo:
------"Maar goed ik kan je vertellen als je Works standaard op de bank bij Beek gaat heeft deze rond de 200pk ze hebben allemaal minder dan opgegeven, zelfs mijn GP1630 had er maar 210. met de software van Beek heeft hij 218pk op de bank gemeten! Dus 18pk meer!! (Vraag anders ook fast bunny die heeft zijn Works laten doen.) Exact hetzelfde als hoe een GP hoort te zijn"-------
@ Hans: Bedoel je 18 pk meer bij een Works of 8 pk meer bij een GP?
Even een grafiekje uit het archief gehaald
Standaard 187PK, Works 200PK, Works met MTH Spruitstuk 200PK, en Works met MTH Spruitstuk en Beek software = 218PK
Ik zou zeggen gewoon doen, en of je er garantie bij moet nemen, tja er kan weinig fout gaan eigenlijk maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan je je er tegen verzekeren

- padechjo
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: The Woodlands, Texas
Bericht
Beetje offtopic....maar ik ben zo nieuwsgierig wat het verschil is tussen het uitlaatspruitstuk van Beek en Milltek afgezien van de prijs. Iemand hier ervaring mee?
@Chill-es: Voor het meest optimale resultaat....zou ik beginnen met een "open" luchtfilter en een compleet sportuitlaatsysteem en daarna pas te gaan chippen. Wellicht zijn er anderen die weer een andere mening hierover hebben. Heb het al eens gezegd.....de basis moet goed zijn anders heeft het weinig effect en is het geld over de balk gooien....maar dat is mijn visie
Wat betreft ZIP of Beek....... Beek heeft veel meer ervaring dan ZIP en zal dan ook mijn voorkeur hebben. Qua prijs maakt het niet veel uit...behalve een tank leeg rijden naar Beek
Zelf zit ik te kijken of ik onze Saab naar ZIP zal brengen of door Hirsch laat chippen. Verschil tussen ZIP en Hirsch is namelijk factor 2....betaal 1200 euro bij Hirsch voor 25pk extra
Maar heb dan wel 210 pk onder kap en dat voor een 1.9 diesel motor 
@Chill-es: Voor het meest optimale resultaat....zou ik beginnen met een "open" luchtfilter en een compleet sportuitlaatsysteem en daarna pas te gaan chippen. Wellicht zijn er anderen die weer een andere mening hierover hebben. Heb het al eens gezegd.....de basis moet goed zijn anders heeft het weinig effect en is het geld over de balk gooien....maar dat is mijn visie
Wat betreft ZIP of Beek....... Beek heeft veel meer ervaring dan ZIP en zal dan ook mijn voorkeur hebben. Qua prijs maakt het niet veel uit...behalve een tank leeg rijden naar Beek
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Hey Fastbunny,
hoe is het met jouw MTH spruit eigenlijk? Nog geen problemen?
Het enige wat er straks van de mijne over is zijn de pijpen. De rest (incl laswerk) is allemaal vernieuwd.
iDD
hoe is het met jouw MTH spruit eigenlijk? Nog geen problemen?
Het enige wat er straks van de mijne over is zijn de pijpen. De rest (incl laswerk) is allemaal vernieuwd.
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
MTH spruit is echt knudde gelast maar het komt pas naar boven bij flinke belastingen. Qua ontwerp is het geen slecht spruitstuk. Wat natuurlijk ontzettend slecht is is de service van MTH. Die is er gewoon niet.
MTH spruit is een 4-1 pijp spruit met 400 cel metaalkat.
Beek spruit is 4-2-1 pijp met 200 cel kat.
Beek spruit is daardoor een stuk langer, de middendemper van de uitlaat moet daardoor bij de meeste uitlaten verwijderd worden (b.v. Works en Milltek).
Beek spruit zou door de 4-2-1 constructie nog wat meer koppel kunnen geven maar dit effect is bij een geblazen motor minder merkbaar. Beek spruit zal nog meer herrie maken dan een MTH spruit.
MTH spruit is een 4-1 pijp spruit met 400 cel metaalkat.
Beek spruit is 4-2-1 pijp met 200 cel kat.
Beek spruit is daardoor een stuk langer, de middendemper van de uitlaat moet daardoor bij de meeste uitlaten verwijderd worden (b.v. Works en Milltek).
Beek spruit zou door de 4-2-1 constructie nog wat meer koppel kunnen geven maar dit effect is bij een geblazen motor minder merkbaar. Beek spruit zal nog meer herrie maken dan een MTH spruit.
- padechjo
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: The Woodlands, Texas
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Maar idd wat Berthil zegt je middendemper moet eruit maar dat maakt echt teveel herrie dus ik had de mijne naar achteren verplaatst, was prima te doen! Zit ook een Racekat bij, Beek heeft er nog 1 kost €1595,- je kan vast een mooi prijsje regelen met Klaas
Maar goed, ZIP voor een R53 Works zal ik nooit doen..


Ik had deze onder mijn GP1630 en geeft ongeveer 7pk extra en maakt een super geluid!Berthil schreef:MTH spruit is echt knudde gelast maar het komt pas naar boven bij flinke belastingen. Qua ontwerp is het geen slecht spruitstuk. Wat natuurlijk ontzettend slecht is is de service van MTH. Die is er gewoon niet.
MTH spruit is een 4-1 pijp spruit met 400 cel metaalkat.
Beek spruit is 4-2-1 pijp met 200 cel kat.
Beek spruit is daardoor een stuk langer, de middendemper van de uitlaat moet daardoor bij de meeste uitlaten verwijderd worden (b.v. Works en Milltek).
Beek spruit zou door de 4-2-1 constructie nog wat meer koppel kunnen geven maar dit effect is bij een geblazen motor minder merkbaar. Beek spruit zal nog meer herrie maken dan een MTH spruit.
Maar goed, ZIP voor een R53 Works zal ik nooit doen..



- werner
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Katwijk
Bericht
Als ze de ECU gaan overschrijven dan is wel je tuningsoftware weg!
Mocht dit gebeuren dan is dat ook geen probleem. Dan zet beek de software er gewoon weer opnieuw in (gratis).
Bij storingen wordt de software niet gewist, ook niet als de storingen gewist worden.chill-es schreef:Als je de software via de OBD laat aanpassen bij Beek, wordt deze dan niet gewist als je in de toekomst een storing hebt en deze laat wissen door de dealer? Gaat ie dan niet weer in zijn oude programma?
Als ze de ECU gaan overschrijven dan is wel je tuningsoftware weg!
Mocht dit gebeuren dan is dat ook geen probleem. Dan zet beek de software er gewoon weer opnieuw in (gratis).
Onze sponsors













