Met andere woorden, ik lees hier dus over de motor van het nieuwe model MINI met Turbo motor...Brochure 207 schreef:1.6 liter benzine 16V Turbo 150 pk *
Als Peugeot SA en BMW hun handen ineenslaan, kunt u ervan op aan dat het resultaat beantwoordt aan de strengste eisen. Deze benzinemotor kent buitengewone koppelwaarden die garant staan voor de meest hoogstaande sportieve prestaties, al vanaf de laagste toerentallen. Anders gezegd: rijgedrag dat tegelijk een glimlach en sensatie oproept.
* In de loop van het jaar beschikbaar
Brandstofverbruik in 1/100 km bij gecombineerde cyclus: 7,0
CO2 emissie (gr/km) bij gecombineerde cyclus: 166
Vermogen in kW/pk: 110/150
De "nieuwe" motor
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Barendrecht
Bericht
De "nieuwe" motor
Had brochure opgevraagd van de Peugeot 207. Lees ik het onderstaande:

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Dave C
- Enthousiast

- Locatie: Antwerpen
Bericht
ik weet ook nietwat ik allemaal moet geloven..
ze hebben me daarstraks bij de dealer verteld dat enkel de one en de D motors door de psa groep geasembleerd zouden worden, de cooper en de 's' zouden bmw motors worden
nu ik ben ook altijd van het gedacht geweest dat psa cooper en's' motors zouden gaan maken, doch de verkoper ontkende dit
ook zou volgens hem de cooper in februari de revu paseren, de 's' iets later, de one en de 'd' zouden zelfs meer dan een half jaar later op zich laten wachten, dus oud en nieuw model meer dan een half jaar door elkaar, de cabrio blijft voorlopig ook zoals hij is
en het interieur van de nieuwe cooper, zoals de verkoper ook zei.., het oude is mooier
grtz
ze hebben me daarstraks bij de dealer verteld dat enkel de one en de D motors door de psa groep geasembleerd zouden worden, de cooper en de 's' zouden bmw motors worden
nu ik ben ook altijd van het gedacht geweest dat psa cooper en's' motors zouden gaan maken, doch de verkoper ontkende dit
ook zou volgens hem de cooper in februari de revu paseren, de 's' iets later, de one en de 'd' zouden zelfs meer dan een half jaar later op zich laten wachten, dus oud en nieuw model meer dan een half jaar door elkaar, de cabrio blijft voorlopig ook zoals hij is
en het interieur van de nieuwe cooper, zoals de verkoper ook zei.., het oude is mooier
grtz
Cooper Checkmate
- Arjan
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amersfoort
Bericht
Wel spannend!
Deze tekst komt bij MINI UK vandaan. Dan zou je dus denken dat alle nieuwe motoren van BMW makelij zijn.newminiclub nieuwsbericht nr. 205 schreef:Alle toekomstige benzinemotoren komen in de toekomst uit de BMW fabriek Hams Hall in Midlands, Verenigd Koninkrijk.
Wel spannend!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Het kan ook zo zijn dat de basis hetzelfde is (al dan niet gefabriceerd in dezelfde fabriek of alleen ontwikkeld) en dat beide fabrikanten verder zelf hun eigen plan trekken.
Bovendien zal het ook een heel verschil gaan maken welke bakken de fabrikanten gaan gebruiken.
Bovendien zal het ook een heel verschil gaan maken welke bakken de fabrikanten gaan gebruiken.
- grand_cru
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht

Bovendien komt er nog een atmosferische 140 Pk Cooper en een 115 Pk voor de One: allen op basis van PSA motoren. Volgens mijn info worden deze motoren wel door BMW geässembleerd.

Zie DIT Motoringfile artikelMotoringfile; dec 2005 schreef:Thanks to the firm’s current joint venture with BMW, the 207 GTi will share the same all-new, state-of-the-art 1.6-litre turbocharged direct-injection petrol engine that is set to power the next MINI Cooper S.
But whereas the hottest MINI is likely to make do with 170bhp, the 207 GTi will have in excess of 180bhp, in order to compete with its muscular hot hatch rivals. “It’s a simple matter of tweaking the electronics to raise the power,” said a spokesman. That much thrust should propel the supermini from 0-60mph in less than seven seconds, and on to a top speed of nearly 140mph.
As well as searing top-end punch, it should also have lots of power from idle, too. This is thanks to a clever ‘twin-scroll’ turbocharger, which is said to produce strong response at engine speeds as low as 1,400rpm, virtually eliminating lag.
Bovendien komt er nog een atmosferische 140 Pk Cooper en een 115 Pk voor de One: allen op basis van PSA motoren. Volgens mijn info worden deze motoren wel door BMW geässembleerd.

- njuwdaij
- Nieuwsgierig

- Locatie: Culemborg
Bericht
Ik wacht op de nieuwe cooper. Februari dus?
Wat staat hier nou eigenlijk? Is de nieuwe cooper motor geen nieuwe? Of juist wel?
Het klinkt bijna trots dat je een 'oude' versie hebt en ik het met een lelijkere moet doen....
Wat staat hier nou eigenlijk? Is de nieuwe cooper motor geen nieuwe? Of juist wel?
Dat van het interieur is natuurlijk erg persoonlijk of waar baseer je dat op?en het interieur van de nieuwe cooper, zoals de verkoper ook zei.., het oude is mooier Smile
Het klinkt bijna trots dat je een 'oude' versie hebt en ik het met een lelijkere moet doen....
- grand_cru
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
En bovendien: als de 143 Pk een atmosferische versie is zal enkel de 115 Pk versie nog interessant zijn om aan te gaan knoeien vrees ik, de 143 wordt echt wel het maximum voor een gewone 1.600 cc.
Blijkbaar een "echte" chip-fan? Als 143 Pk niet genoeg is, koop dan een MCS hè.Sid schreef:143pk cooper met turbo + chippen = the way to go
En bovendien: als de 143 Pk een atmosferische versie is zal enkel de 115 Pk versie nog interessant zijn om aan te gaan knoeien vrees ik, de 143 wordt echt wel het maximum voor een gewone 1.600 cc.

- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
het wordt ws naar wat ik aan info heb gevonden en gekregen van jesse:
- one = 95pk zonder turbo
- cooper = 143pk met turbo
- cooper s = 175pk met zelfde turbo als cooper, enkel andere programmering
oftewel niks zomaar een s kopen voor duizenden euros meer, zitten alleenmaar dingen op waar ik toch niks om geef (zoals multifunctioneel stuurwiel)
- one = 95pk zonder turbo
- cooper = 143pk met turbo
- cooper s = 175pk met zelfde turbo als cooper, enkel andere programmering
oftewel niks zomaar een s kopen voor duizenden euros meer, zitten alleenmaar dingen op waar ik toch niks om geef (zoals multifunctioneel stuurwiel)
Onze sponsors














