het eerste wat ik doe na het starten, is de sportknop inschakelen.
ik heb al geinformeerd bij de dealer, maar je kan deze schijnbaar niet standaard "aan" zetten.
ben benieuwd of en hoe jullie de sportknop gebruiken !
Poll sport knop
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb wel een sportknop.
In de "stad" staat ie altijd uit, omdat het dan rustiger rijdt. Veel minder direct op het gaspedaal.
Qua sturen mocht ie van mij altijd wel op sport staan. Maar dat is helaas niet in te stellen.
Zodra ik er buiten ben is het gelijk aan.
Wel funest voor de bandjes.

In de "stad" staat ie altijd uit, omdat het dan rustiger rijdt. Veel minder direct op het gaspedaal.
Qua sturen mocht ie van mij altijd wel op sport staan. Maar dat is helaas niet in te stellen.
Zodra ik er buiten ben is het gelijk aan.

Wel funest voor de bandjes.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als ik effe wil scheuren zet ik hem aan! Je merkt een flink verschil als de knop aanstaat. Hij is veel directer op het gas
en stuurt zwaarder (overigens wel prettig).
Bij een volgende zou ik ook zeker weer een sportknop bestellen.

Bij een volgende zou ik ook zeker weer een sportknop bestellen.
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
De Mini is bij ons sowieso al een stuk feller door de Ziptuning, maar als bij het stoplicht o.i.d. even iets sneller opgetrokken dient te worden
wordt hij gelijk ingeschakeld zodat hij nog iets feller op het gas reageert.
Na de tuning is het inschakelen van de Sportknop ook een tandje beter geworden.
ps morgen ga ik nog even naar Ziptuning, dan wordt de tuning aangepast zodat hij nog beter op het gas reageert
(ze wijzigen dan de gaspedaal responsmappen en op mijn verzoek ook de topsnelheid)
zodat ik de volgende keer met een sprintje (niet de Sportknop vergeten) beter wegkomt
(Sid)

Bij een volgende Mini ga ik zeker weer een sportknop nemen en krijgt hij zeker weer een tuning.
Ik heb ook nog even aan Ziptuning gevraagd als er nieuwe Firmware in de auto komt voor het dieselgeluid van de Cooper S, zetten jullie dan de oude software weer terug met de foute firmware (dieselprobleem).
NEE ze zetten dan de software (tuning) over de nieuwe firmware heen (dit zijn andere mappen) zodat je daar geen last van krijgt.
Kees

Na de tuning is het inschakelen van de Sportknop ook een tandje beter geworden.
ps morgen ga ik nog even naar Ziptuning, dan wordt de tuning aangepast zodat hij nog beter op het gas reageert
(ze wijzigen dan de gaspedaal responsmappen en op mijn verzoek ook de topsnelheid)
zodat ik de volgende keer met een sprintje (niet de Sportknop vergeten) beter wegkomt

Bij een volgende Mini ga ik zeker weer een sportknop nemen en krijgt hij zeker weer een tuning.

Ik heb ook nog even aan Ziptuning gevraagd als er nieuwe Firmware in de auto komt voor het dieselgeluid van de Cooper S, zetten jullie dan de oude software weer terug met de foute firmware (dieselprobleem).
NEE ze zetten dan de software (tuning) over de nieuwe firmware heen (dit zijn andere mappen) zodat je daar geen last van krijgt.
Kees

- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
tja ze kunnen turbodruk verhogen tot je m5'jes zoek rijdt, maar het moet ook heel blijven he
ik ben altijd wel in voor een sprintje tegen een andere r56, des te meer slachtoffers kan ik aan m'n lijstje toevoegen
ik rij overigens nooit met sportknop aan, zenuwachtig ding wordt het dan naar mijn mening. kan wel duizenden km's per jaar rijden en dan als je een beetje sportief gaat doen de stuurbekrachtiging en gasreactie veranderen, maar dan weet ik nog niet wat ik in handen heb...
er bestaat trouwens wel iets om de knop na starten standaard aan (of uit) te hebben, zeg maar zoals je hem voor het uitzetten had staan. even op NAM zoeken.

ik rij overigens nooit met sportknop aan, zenuwachtig ding wordt het dan naar mijn mening. kan wel duizenden km's per jaar rijden en dan als je een beetje sportief gaat doen de stuurbekrachtiging en gasreactie veranderen, maar dan weet ik nog niet wat ik in handen heb...
er bestaat trouwens wel iets om de knop na starten standaard aan (of uit) te hebben, zeg maar zoals je hem voor het uitzetten had staan. even op NAM zoeken.
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik gebruik de sportknop ook. Buiten is de sportstand ingeschakeld; in de bebouwde kom vind ik mijn auto er te nerveus door worden, dus dan staat de sportstand uit.
Overigens, andere auto's ziek, zoek, zwak of misselijk rijden bij een stoplichtsprint is altijd leuk. vooral als zij heel ingewikkeld en nerveus staan te doen en jij doodgemoedereerd als eerste weg bent en blijft.
Groetjes
Overigens, andere auto's ziek, zoek, zwak of misselijk rijden bij een stoplichtsprint is altijd leuk. vooral als zij heel ingewikkeld en nerveus staan te doen en jij doodgemoedereerd als eerste weg bent en blijft.
Groetjes
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gebruik hem nooit, alleen laatst op de ring de sportstand aan gehad. Op het circuit is het een must maar op de openbare weg erg overbodig. Rij nu al veel te hard, laat staan als die sport stand de hele dag aan zou staan.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
ben toch verbaasd door de results van de poll. sportknop wordt amper gebruikt bij anderen, terwijl ik niet zonder kan. begin me al af te vragen of er dan iets scheelt aan mij of mijn S. vind het ding zo "lam" zonder... alsof je dat gaspedaal echt ver moet induwen alvorens er iets gebeurd. en het stuur dan... staat standaard op "vrouwenstand" vind'ik.
geef mij maar een lekker zwaar stuur
nu, het geeft ook wel een iets wat vertekend beeld. heel wat R50-53 rijders hebben geantwoord in een R56 poll

geef mij maar een lekker zwaar stuur

nu, het geeft ook wel een iets wat vertekend beeld. heel wat R50-53 rijders hebben geantwoord in een R56 poll

Onze sponsors