Heinz Tuning R56

2Funk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Heinz Tuning R56

04 sep 2008, 20:31

Hello

Op de site van Heinz staat dat je voor 650€ de Cooper D kan tunen naar 136PK met 300nm koppel..

Mijn mini heeft nu net de 5000km gepasseerd en ik zou hem dus graag binnen brengen bij Heinz om deze te laten tunen..

Heeft iemand hier al ervaring mee op zijn Cooper D? Of ervaringen bij Heinz in het algemeen? Om te weten of deze betrouwbaar zijn etc..

Bedankt :)

2Funk
MINI Cooper D (2008) - Astroblack
Aerokit, Chrome line int & ext, verstralers, brilliante cooper works velgen, rood leren sportinterieur
Kees en Annet
Racende reporter

Re: Heinz Tuning R56

04 sep 2008, 21:30

2Funk schreef:Hello

Op de site van Heinz staat dat je voor 650€ de Cooper D kan tunen naar 136PK met 300nm koppel..

Mijn mini heeft nu net de 5000km gepasseerd en ik zou hem dus graag binnen brengen bij Heinz om deze te laten tunen..

Heeft iemand hier al ervaring mee op zijn Cooper D? Of ervaringen bij Heinz in het algemeen? Om te weten of deze betrouwbaar zijn etc..

Bedankt :)

2Funk
Weing gehoord van Heinz Tuning, zal ongetwijfeld ook goed zijn (let op garantie).

bij Ziptuning gaat hij naar 143 pk en 310Nm zie onderstaande site
kost daar 499,- incl. 2 jaar motorgarantie, je kan er altijd even naar bellen voor info
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mini ... tml#header
Afbeelding
2Funk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 sep 2008, 17:44

Had ik ook gezien.. maar heb nogal rare dingen gehoord over ziptuning. Deze beschikken namelijk ook niet over een testbank dus ze kunnen je wijsmaken wat ze willen..

Gaat dit trouwens over de 2008 modellen? Want er is naar't schijnt een verschil tussen een Cooper D van 2007 en een Cooper D van 2008 ..
Aerokit, Chrome line int & ext, verstralers, brilliante cooper works velgen, rood leren sportinterieur
Kees en Annet
Racende reporter

05 sep 2008, 21:25

@2Funk Als je op de site kijkt gaat het over een 1.6D met standaard 110pk

Een testbank zegt ook niet alles, of een bedrijf goed of slecht is.
en als ik op een testbank zou willen, dan ga ik naar een onafhankelijk bedrijf.
Ze doen ongeveer 20 auto´s per dag, als ze echt zo slecht waren hadden ze al lang niet meer bestaan.
en ze tunen zefs auto´s die net op de markt zijn. (toen ik er stond was er ook een BMW X6 5.0i, die mensen nemen ook niet zomaar een beslissing)
Maar er zijn mensen die zweren bij een bepaalde tuner :? .
Mijn ervaring tot nu toe zijn erg goed
en wat ik ook vond als je het niet zeker weet, ze hebben daar de volgende mogelijkheid.
Niet goed, geld terug: Bent u na een week niet tevreden, dan herstellen we de originele instellingen en krijgt u uw geld terug dus je kan het op je gemak uittesten :roll: of je tevreden bent over het resultaat.

ps Het was alleen maar een tip, er zijn misschien wel 30 of 40 tuningsbedrijven in Nederland/Belgie, dus je moet het maar ergens laten doen waar jij je goed bij voelt. (maar vraag wel of er een garantie bij geleverd wordt :wink: )

Kees
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2008, 03:36

ik ben gisteren gebeld geweest door iemand van ziptuning in evergem nadat ik een offerte gevraagd had.
die man zei me dat als ik hem volgende week nog binnensteek voor de tuning ik een zomerkorting krijg van 100 euro.
zou dus dan op een 400 euro komen.
weet niet goed wat ermee te doen, de ene heeft goede ervaringen ermee en andere hebben er extreem slechte ervaringen mee.
nog eens een nachtje over slapen denk ik
Walter_R
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

06 sep 2008, 11:46

Hey,

We hadden elders op het Forum ervaring met Ziptuning:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

Misschien nog FF de moeite om te lezen.

Suc6 Walter
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2008, 12:47

Walter_R schreef:Hey,

We hadden elders op het Forum ervaring met Ziptuning:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

Misschien nog FF de moeite om te lezen.

Suc6 Walter
ja had ik al gelezen maar zoveel staat er nu ook niet, juist de ervaring van één iemand en de rest gaat over de works remmen :?
ik probeer het mss even een weekje en als ik niet tevreden ben dan krijg ik normaal mijn geld terug
Kees en Annet
Racende reporter

06 sep 2008, 16:05

Smetje,

NaZGuLL heeft zijn auto ook bij Ziptuning gebracht voor de tuning,
dit schreef hij in een topic.

Heb de knoop maar doorgehakt. Bij Beek kan het nog wel weken of maanden duren alvorens zij in staat zijn om model 2008 te tunen via de ECU. Beek is daar voor afhankelijk van een derde partij.
Even laten chippen bij Ziptuning, binnen een uur geregeld. So far so good Jammer dat er ook niet even een testbank run op kan volgen. Mijn gevoel zegt echter dat het goed zit en ik ben dik tevreden, tevens nog een aardige garantie op de aanpassing en een servicecard mocht het onverhoopt toch niet helemaal in orde zijn.

Wij hebben ook getwijfeld over de tuning bij Zip, maar wij zijn tot dusver zeer tevreden over het resultaat.
Ze bellen zelfs na een week je nog even op, of alles nog naar wens is en of de tuning naar jouw verwachting goed is.

Kees
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2008, 19:11

thx, begin serieus te twijfelen nu :mrgreen:
2Funk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 sep 2008, 19:17

Hmm ja.. ik ook..

Wat zijn eigenlijk de nadelen van chiptunen? En verlies je de fabrieksgarantie van de garage hierdoor?

Kan iemand me hierover inlichten..

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”