Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Shadow_Breaker
GPc-0001

05 sep 2008, 10:59

Als je olie zou gaan verbruiken moet je een halve liter iets dikkere olie bijdoen.
Audi heeft dit probleem veel en denk dat ze bij mini gevolgd hebben met de trend:

De cooling van de mini is goed: dus ze doen er een eigelijk te lichte olie in om de motor snel warm te krijgen. hierdoor snel je airco op warm. en klanten te vrede,

Nadeel, te lichte olie kan je motor gaan verbruiken, ik zou echt wel eens een half litertje bijdoen als je terug in het midden staat (en dan een halve liter zwaardere, dikkere olie)

groetjes
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2008, 16:24

@Shadown_Breaker
er gaan op mini2.com en motoringfile juist geruchten dan de huidige olie die voor de R56 gebruikt wordt juist te dik is. En je beter een dunnere olie er in kan doen. Het grappige is dat in de handleiding van je mini naast de voorgeschreven olie, ook een alternatieve olie wordt genoemd welke dus "dunner" is... en voor sommige het probleem verminderd heeft.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 sep 2008, 19:29

Wederom een update:

Mijn laatste mail naar alle minirijders met dit probleem heeft wisselende reacties opgeleverd. Van geen ratel meer tot geen verandering. Ik wil hier wel bij zeggen dat niet iedereen op mijn mail gereageerd heeft... en waar ik dan vanuit ga... dat ze het probleem ook niet hebben.

Ik zelf (even afkloppen) rijd dus zonder problemen rond op dit moment. Maar bijvoorbeeld Hamar blijft hier last van houden.

Wat zal onze volgende stap moeten zijn? Iemand een idee?

Ik wil voor de mensen die het probleem hebben en blijven houden een vervolg geven op mijn eerdere brief richting Mini. Ook kunnen we er voor kiezen om nog 1 of 2 maanden te wachten.. om te zien of het probleem ook bij andere weer terugkomt.

Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

10 sep 2008, 09:36

kstja0 schreef:@Shadown_Breaker
er gaan op mini2.com en motoringfile juist geruchten dan de huidige olie die voor de R56 gebruikt wordt juist te dik is. En je beter een dunnere olie er in kan doen. Het grappige is dat in de handleiding van je mini naast de voorgeschreven olie, ook een alternatieve olie wordt genoemd welke dus "dunner" is... en voor sommige het probleem verminderd heeft.
Dit zou eigelijk niet echt logisch zijn, maar het kan. (heb de olie van een R56 nog nooit vervangen :? )
maarja een te dikke olie kan dit probleem toch niet echt veroorzaken? zou het toch maar wat raar vinden :s
Hopelijk blijven deze problemen zo ver mogelijk weg bij iedereen.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2008, 13:35

Nu weet ik niet of diegene die er (nog) last van hebben nog 1-2 mnd. geduld hebben, maar volgens mij kunnen we beter nog 1-2 mnd. wachten.
Dan is het normaal gesproken weer een stuk kouder, en de meesten (ik zelf ook) hebben er last van als het koud is buiten.

Wat dan de volgende stap is die we moeten nemen ? Goede vraag ga ik over nadenken.
Shadow_Breaker
GPc-0001

10 sep 2008, 13:59

Cooperdriver schreef:Nu weet ik niet of diegene die er (nog) last van hebben nog 1-2 mnd. geduld hebben, maar volgens mij kunnen we beter nog 1-2 mnd. wachten.
Dan is het normaal gesproken weer een stuk kouder, en de meesten (ik zelf ook) hebben er last van als het koud is buiten.

Wat dan de volgende stap is die we moeten nemen ? Goede vraag ga ik over nadenken.
moest het echt een blijvend probleem zijn, BMW verantwoordelijk stellen en klacht indienen in naam van alle klanten (R56) tegen de BMW group, en het publiek maken. alle mensen die niet wensen te vertegenwoordigd worden moeten dan een mail sturen naar een speciaal opgezet adres, dit is een grote zaak :?

Maar denk dat BMW wel tussen zal komen voor dat er een rechtzaak is. Doen ze altijd.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 sep 2008, 22:16

Wat Cooperdriver voorstelt, ben ik het mee eens. Laten we wachten tot het kouder wordt en dan kijken hoe de motoren zich gedragen. Een vervolgstap heb ik nog niet zo voorhanden.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 sep 2008, 00:30

grappig, met de circuit bmw heb ik ook dieselgeluid bij starten na wat rondjes zandvoort... de olie is dan zo dun dat er niks in de kop achter blijft en je dus de boel lekker hoort tikken bij starten. na een minuutje (als de oliedruk weer is opgebouwd en de kop weer fatsoenlijk gesmeerd wordt) is het probleem weg.

oplossing? dikkere olie.

afijn, ik heb er inmiddels met de mini zo'n 38k opzitten en heb het niet meer gehoord sinds ik het oliepeil op max hou.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2008, 20:58

parklaneworks schreef:Wat Cooperdriver voorstelt, ben ik het mee eens. Laten we wachten tot het kouder wordt en dan kijken hoe de motoren zich gedragen.
Het antwoord weten jullie natuurlijk. Ik kan me n.l. niet voorstellen dat zoiets zich vanzelf oplost.
Het niet de auto van Hans Klok.
Wat ik wil, is dat na de garantieperiode, de garantie behouden blijft aangaande ons probleem.
Zie ook mij eerder post. Mocht er na de garantie alsnog wat kapot gaan dan hang je. >:(
En daar heb ik geen zin in. :evil:
Maar laat ik 1 ding voor op stellen, we moeten wel 1 front vormen.
Dus ik laat alles ook afhangen van jullie willen.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 sep 2008, 23:54

Ik zit er aan te denken om weer naar de garage terug te gaan, ik werd vanavond wederom getrakteerd op een heerlijk dieselgeluid :evil: . Hij begint er weer meer last van te krijgen.....
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2008, 10:20

Pffff... nog steeds geen oplossing voor dit drama. :(
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

15 sep 2008, 11:18

Wil iemand dit eens testen met dikkere olie???
iemand dat er bijna elke dag mee te maken heeft???
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 sep 2008, 16:50

weer een update van het diesel front :D
Ja ik ben afgelopen week ook weer gelukkig gemaakt met het al oude bekende en niet echt bij deze auto passende diesel geluid.

Maar ik heb nieuws. Ik moet dit nog bevestigd krijgen vanuit Mini.... en wellicht is er iemand op het forum die zelf de PuMA database kan benaderen... of goede kennis bij de dealer....

PuMA Measure 10686850 is opgevoerd met hierbij een extra toevoeging voor de modellen na 01-05-2007. (punt b))

========================
a) Vehicles up to 30.04.07 - replacement of timing chain tensioner/chain/guides and sprockets will resolve the problem.

b) Vehicles produced from 01.05.07 - A modified chain tensioner assembly will not be available until approx December 08. The noise is not detrimental to the life or operation of the engine ans is purely an acoustic issue.

The above PuMA Measure 106850 is applicable to (a) and (b).
=======================

M.a.w. zal er pas rond december een vervangend onderdeel beschikbaar zijn voor onze mini's.

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 sep 2008, 11:46

net een telefoontje gehad van Mini. Ja ze bevestigen dat Mini heeft aangekondigd dat per december een vervangend onderdeel heeft voor de modellen na 01-05-07.

Nog maar even verder dieselen dan maar.....

Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2008, 12:03

kstja0 schreef:net een telefoontje gehad van Mini. Ja ze bevestigen dat Mini heeft aangekondigd dat per december een vervangend onderdeel heeft voor de modellen na 01-05-07.

Nog maar even verder dieselen dan maar.....
En hopen dat alles heel blijft. :P

In ieder geval weer muchos dank voor de update, binnenkort alvast maar eens een afspraak maken in december bij Breeman.
Wie weet loopt het straks daar storm :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”