Verkeersregelaar doodgereden op parkeerdek Ikea Amsterdam
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
toedracht
Als je op een parkeerplaats iemand doodrijd (schuld of geen schuld) ben je in mijn ogen in ieder geval geen rijbewijs waardig en toch zeker voor een groot deel schuldig. In dit geval: voor mij mogen ze dit soort gasten zonder parachute uit een vliegtuig lazeren. Zie hier:@mr schreef:Zullen we niet gewoon de onderzoeks-resultaten afwachten voordat we gaan veroordelen ? Tenzij er hier mensen zijn de er met hun neus bovenop hebben gestaan is alle bexchikbare informatie alleen uit de media afkomstig.
Ar.
toedracht
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Maar dat geld gaat dan meestal nog ni eens naar de wegen
Maar in België zijn de wegen echt SLECHT, er zijn wegen die ze eigelijk moeten sluiten, en autostrades waar 1 of meerdere rijvakken eigelijk gesloten zouden moeten worden (vooral in de ardenne).
echt ni meer normaal.
Maar het heeft 1 voordeel, elke keer dat ik in een serieuse put rij dan ga ik naar de politie en dien ik klacht in tege de wegverantwoordelijke (die eigelijk de weg maandelijks zou moeten controleren) en laat zo mijn auto terug uitlijnen en een velg terug maken op zijn kosten.
goed idee maar ik doe ni meeFred schreef:Zo had ik het nog niet bekeken, de wegen in Belgiën zijn echt slecht. Mss moet ik nog een paar overtredingen gaan rijden voor nieuwe wegenShadow_Breaker schreef:
voor moord moeten ze een celstraf geven en dat kost de staat geld. snelheidsovertredingen zijn inkomsten![]()
vandaar het verschil

Maar dat geld gaat dan meestal nog ni eens naar de wegen

Maar in België zijn de wegen echt SLECHT, er zijn wegen die ze eigelijk moeten sluiten, en autostrades waar 1 of meerdere rijvakken eigelijk gesloten zouden moeten worden (vooral in de ardenne).
echt ni meer normaal.
Maar het heeft 1 voordeel, elke keer dat ik in een serieuse put rij dan ga ik naar de politie en dien ik klacht in tege de wegverantwoordelijke (die eigelijk de weg maandelijks zou moeten controleren) en laat zo mijn auto terug uitlijnen en een velg terug maken op zijn kosten.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Overigens verbaast het me wel dat mensen die mini hebben klemgezet. Normaal kijken we hier in NL alleen maar toe.
Precies!320d touring schreef:Als je op een parkeerplaats iemand doodrijd (schuld of geen schuld) ben je in mijn ogen in ieder geval geen rijbewijs waardig en toch zeker voor een groot deel schuldig. In dit geval: voor mij mogen ze dit soort gasten zonder parachute uit een vliegtuig lazeren. Zie hier:@mr schreef:Zullen we niet gewoon de onderzoeks-resultaten afwachten voordat we gaan veroordelen ? Tenzij er hier mensen zijn de er met hun neus bovenop hebben gestaan is alle bexchikbare informatie alleen uit de media afkomstig.
Ar.
toedracht
Overigens verbaast het me wel dat mensen die mini hebben klemgezet. Normaal kijken we hier in NL alleen maar toe.

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Ieder zijn mening, maar ik moet in dit soort gevallen altijd sterk denken aan een recente gebeurtenis waar een vermeende dader al door heel Nederland veroordeeld was terwijl de uiteindelijke reconstrctie de persoon volledig vrijpleitte.
Niet dat dat hier van toepassing zou hoeven te zijn, maar als de informatie alleen gevoed wordt door de media ben ik van nature niet erg onder de indruk van de juistheid. In deze zaak heb ik nog geen tegenwoord gezien, noch een communicatie van de politie die het geval in onderzoek heeft. Als ik ergens vertrouwen in heb is het wel de competentie van de politie om dit soort gevallen te reconstrueren.
Hoe erg dit geval ook is, persoonlijk laat ik het veroordelen liever aan de rechter over. Overigens als de zbestuurder schuldig is dan kan hij best een aardige celstraf tegemoet zien.
http://www.parool.nl/parool/nl/124/VERK ... jgen.dhtml
Niet dat dat hier van toepassing zou hoeven te zijn, maar als de informatie alleen gevoed wordt door de media ben ik van nature niet erg onder de indruk van de juistheid. In deze zaak heb ik nog geen tegenwoord gezien, noch een communicatie van de politie die het geval in onderzoek heeft. Als ik ergens vertrouwen in heb is het wel de competentie van de politie om dit soort gevallen te reconstrueren.
Hoe erg dit geval ook is, persoonlijk laat ik het veroordelen liever aan de rechter over. Overigens als de zbestuurder schuldig is dan kan hij best een aardige celstraf tegemoet zien.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Er word hier gezegd dat de BESTUURDER die de verkeersregelaar heeft doodgereden uit een vliegtuig kan worden gegooid. Ik zie niet waarom je die niet kan veroordelen? Hij heeft een blackout gehad en die kerel aangereden ofzo?
Overigens veroordelen wij de dader die het zoiezo gedaan heeft. Welke persoon dat uiteindelijk geweest is weten wij natuurlijk ook nog niet.
Overigens veroordelen wij de dader die het zoiezo gedaan heeft. Welke persoon dat uiteindelijk geweest is weten wij natuurlijk ook nog niet.
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
? Wil ik maar zeggen Media wordt onderschat in macht ... Mensen lezen da gazet en doen er dan nóg een schepje bovenop, terwijl de media het al erg maakt. Kranten zijn imo even erg als roddelbladen ...
x2, ik háát media. Welke bondfilm was het nu weer waar bond een media-directeur moest onderscheppen@mr schreef:Zullen we niet gewoon de onderzoeks-resultaten afwachten voordat we gaan veroordelen ? Tenzij er hier mensen zijn de er met hun neus bovenop hebben gestaan is alle bexchikbare informatie alleen uit de media afkomstig.
Ar.

- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Alleen mij verbaasd het hoe makkelijk mensen vrijgepleit worden als ze met de auto (potentieel moordwapen) iemand verwondden of zelfs doodrijden. Die Marco Bakker vindt zichzelf zelfs zielig. Vrouw die een kind kilometers heeft meegesleept is onschuldig, nou sorry hoor, maar als je s'avonds over iets heen rijdt zonder dat je het gezien of gehoord hebt dan hoor je gewoon niet te mogen rijden. Het zal jouw vrouw/kind o.i.d. maar wezen!
Over de stemmingmakerij in de media en de niet altijd even objectieve berichtgeving geef ik je helemaal gelijk.@mr schreef:Ieder zijn mening, maar ik moet in dit soort gevallen altijd sterk denken aan een recente gebeurtenis waar een vermeende dader al door heel Nederland veroordeeld was terwijl de uiteindelijke reconstrctie de persoon volledig vrijpleitte.
Alleen mij verbaasd het hoe makkelijk mensen vrijgepleit worden als ze met de auto (potentieel moordwapen) iemand verwondden of zelfs doodrijden. Die Marco Bakker vindt zichzelf zelfs zielig. Vrouw die een kind kilometers heeft meegesleept is onschuldig, nou sorry hoor, maar als je s'avonds over iets heen rijdt zonder dat je het gezien of gehoord hebt dan hoor je gewoon niet te mogen rijden. Het zal jouw vrouw/kind o.i.d. maar wezen!
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik pleit niemand vrij .. ik veroordeel alleen niet op voorhand.. Daar ligt het verschil.
Over die andere zaak, Onderzoek heeft uitgewezen dat ze het niet heeft kunnen voelen of horen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1666 ... ml?cid=rss
De discussie is gewoon een verschil van invalshoek op de zaak.. niet gerelateerd dat als duidelijk is dat de persoon in kwestie een aanval heeft gedaan waarbij hij gevoegelijk kon aannemen dat dit letsel of erger kon veroorzaken, ik het vliegtuig zelfs wel wil vliegen.
Over die andere zaak, Onderzoek heeft uitgewezen dat ze het niet heeft kunnen voelen of horen.
De discussie is gewoon een verschil van invalshoek op de zaak.. niet gerelateerd dat als duidelijk is dat de persoon in kwestie een aanval heeft gedaan waarbij hij gevoegelijk kon aannemen dat dit letsel of erger kon veroorzaken, ik het vliegtuig zelfs wel wil vliegen.
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Kan zijn (is ook de reden dat ik dat voorval noemde), maar in mijn ogen ben je dan niet in staat om een auto te besturen. En ja, ik vindt ook dat een groot deel van de bestuurders geen rijbewij waardig is, je moet je er in de auto altijd van bewust zijn dat het voor jou of een ander binnen een paar seconden gedaan kan zijn. Hoe vaak hoor je niet dat er mensen zelfs op een zebra worden aangereden, echt van de zotte.@mr schreef:Ik pleit niemend vrij .. ik veroordeel alleen niet op voorhand.. Daar ligt het verschil.
Onze sponsors