Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2008, 13:38

kstja0 schreef:weer een update:

Bij mij zijn weer de standaard dingen vervangen. Klepstoters,etc.... al bij voorhand gezegd dat dit niet gaat helpen. Maar zij willen graag de standaard zaken die vervangen moeten worden wijzigen.

Mijn mini heeft nu denk ik zo'n 3 maanden geen problemen dus echt een test... en met dit weer lukt dat zeker niet. Ergens in oktober, november als de temperatuur eens flink gaat zakken weten we meer.
Zolang heb ik niet meer hoeven te wachten. :(
Bij mij is sinds een kleine week het dieselseizoen weer geopend. :evil:
Of je nu een lange, of een korte, rit de dag ervoor hebt gemaakt. Het maakt niet uit.
Ik ben in ieder geval na al die aanpassingen weer terug bij af.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2008, 14:18

@harmar..

dat is k@%$@&#te... op dit moment rijd ik nog steeds zonder ratel.
Dus weer richting Mini dealer?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2008, 19:52

kstja0 schreef: dat is k@%$@&#te... op dit moment rijd ik nog steeds zonder ratel.
Dus weer richting Mini dealer?
Ik heb alweer gebeld, kreeg de mededeling dat het probleem nog steeds bij Mini ligt.
En er zijn bij mij ondertussen de "nodige" dingen vervangen. Hetgeen dus niet geholpen heeft. :(
Denk er aan, om morgen even bij de dealer langs te gaan met mijn renovatie-bak. :klap
In totaal zijn er al een stuk of 8 dingen vervangen (incl. de vervangingen vanwege het dieselen). :evil:
Ik word er echt niet vrolijk van.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2008, 20:20

@harmar,
houd mij op de hoogte... aangezien ik de laatste keer namens "ons" heb gesproken.... vind ik dat als het probleem nog steeds bestaat (ook al heb ik nu geen last) we wederom contact moeten opnemen met Mini NL.

Sterkte... !

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2008, 20:41

UPDATE:

ik heb nu in totaal 22 meldingen van Mini rijders met dit probleem. Zojuist heb ik iedereen een mail gestuurd aangezien ik erg benieuwd ben hoe het met iedereen is gegaan de afgelopen maanden.

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2008, 20:01

Vandaag bij de dealer geweest. :(
De Mini moest weer eens terug. Mijn gemiddelde ligt ongeveer op 1x per 1,5 maand. :yeah
Ik had weer eens wat kleine/irritante problemen verzameld, want anders is de "auto" daar elke maand.
Mijn bezorgdheid uitgesproken over de gang van zaken.
Heb gezegd dat ik het gevoel had dat Mini ons mooi laat stikken. :evil:
Anders hadden ze allang blokken vervangen of koppen.
Hij was niet blij met mijn opmerking. Ik durfde nog al wat te zeggen.
Zelf hebben ze het volste vertrouwen dat er een oplossing komt. :roll:
Toen ik al de ellende met andere dingen opnoemde, en dat ie meer k.m. draaide naar de garage i.p.v. naar wat anders.
Begreep hij hoe bekocht ik me voelde. (Er zijn niet voor niks mensen geweest die de R56 MCS nu al verkocht hebben.)

Maar dit alles zet natuurlijk geen zoden aan de dijk wat het dieselen aangaat.
Helaas schijnt er nog geen licht aan de horizon.
Mooi K..
Zou zeggen: keep on dieselen!!! :wink:

P.s. 1 positief ding; ik heb rijdens de rep. proefgereden in een GP. Maar of dit het is????
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2008, 21:30

Was het het niet dan? :wink:
Voor mij wel.. heb trouwens geen last meer gehad met de clubman, olie wat bijgevuld tot iets boven het streepje.. Ik heb het geluid nu 2x gehoord en ben 8 maanden verder met 24000km
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2008, 21:38

Hans heeft de beste oplossing voor de ratel gevonden. Een R53 kopen :wink: . Cross my fingers, maar die R53 van mij is wel knetter degelijk. Van de R56 heb ik eerlijke gezegd niet echt dat idee :s . Succes mensen. Hopelijk komt er toch OOIT een oplossing.

Gr,

PP
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2008, 14:07

Hans schreef:Was het het niet dan? :wink:
Voor mij wel.. heb trouwens geen last meer gehad met de clubman, olie wat bijgevuld tot iets boven het streepje.. Ik heb het geluid nu 2x gehoord en ben 8 maanden verder met 24000km
Ik vond de GP erg goed rijden. :D Hij ging als een speer.
Maar ik heb een paar turbo-motoren gehad, en die (vind ik) pakken vlotter op bij lagere toerental.
Een compressor moet je toch meer op toeren houden voor vlotte acceleratie.
En ik ben bang, dat ik toch het achterbankje ga missen. Heel af en toe een 3e persoon in de Mini. Vandaar.

Ik zal nu ook even de olie bijvullen tot iets boven het streepje.
Dan zien we wel wat er gebeurd.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2008, 22:33

kstja0 schreef:UPDATE:

ik heb nu in totaal 22 meldingen van Mini rijders met dit probleem. Zojuist heb ik iedereen een mail gestuurd aangezien ik erg benieuwd ben hoe het met iedereen is gegaan de afgelopen maanden.
Update van mijn kant:

Na de melding aan jou, de dealer en MINI nederland en de berichten op het forum het oliepeil op max gehouden en tot nu toe geen geratel meer gehad. (zou dit de oplossing zijn ?)
Ik rij ook diverse afstanden, van kort (ongeveer 10 km, woon-werk verkeer, waarin hij niet echt warm wordt) tot afgelopen vakantie 1270 km in 11 uur, enkele dagen de auto niet gebruikt, daar ook korte en langere afstanden gereden, en toen weer 1270 km terug.

Ik heb nu een kilometer stand van ongeveer 11.500 en ben nu door de liter olie die bij aflevering meegegeven is heen. (peil staat nu op max.)
Dus zeg maar 1 liter olieverbruik op de 10.000 km.
Dat is volgens mij toch wat aan de hoge kant.
Helenk
Be Mini
Be Mini

29 aug 2008, 20:18

Ik heb het al eerder geopperd, zou de oliepijl stok soms verkeerd type zijn? :oops:
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2008, 20:43

Cooperdriver schreef: Ik heb nu een kilometer stand van ongeveer 11.500 en ben nu door de liter olie die bij aflevering meegegeven is heen. (peil staat nu op max.)
Dus zeg maar 1 liter olieverbruik op de 10.000 km.
Dat is volgens mij toch wat aan de hoge kant.
Bij mijn weten (gehoord of gelezen) is 1 liter op 3.000km nog acceptabel. :s
Of dit voor een Mini geldt weet ik niet. Moest n.l. na ongeveer 10.000 km ook 1 liter bijvullen.
Ben nu ongeveer 1 3/4 ltr kwijt op 20.000 km.

Even wat verontrustender nieuws.
Consumentenbond gebeld over de gevolgen na garantieperiode.
Antwoord: "Als de garantieperiode is vervallen, kan men Mini niet meer aanspreken op de problemen.
Tenzij je kunt bewijzen dat het een technische fout is, en het niet; b.v. aan je rijstijl ligt.
Dit ondanks het feit, dat we het binnen de garantie aan de dealer en/of Mini gemeld hebben.
Alleen de dealer is dan nog aanspreekbaar. Omdat je van een product zoals een auto mag verwachten dat die het langer volhoudt dan b.v. 3 jaar.
De dealer ziet ons al aankomen. Kun je de ellende al voorstellen. :evil:

Raad die ik meekreeg. ONTBINDING VRAGEN VAN DE KOOPOVEREENKOMST !!! :(
Ik heb nog 3/4 jaar garantie. Dus heb nog eventjes de tijd om na te denken.
Zelf werd ik er niet echt vrolijk van.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 aug 2008, 17:49

Ik heb sinds m'n laatste service beurt maar 1 keer een lichte ratel gehoord. Twee opties: het probleem treed echt vaker op als het koud is of de dealer heeft er extra olie in gegooid waardoor het probleem minder vaak voorkomt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
coendek
Stoepsleutelaar

05 sep 2008, 10:10

any updates?!

Coen
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 sep 2008, 10:53

Een update van mijn kant: ongeveer een maandje geleden is mijn auto voor z'n eerste beurt geweest (+/- 28.000 km). Er wordt dan o.a. olie ververst. Na deze beurt kwam het geratel bij de koude start weer terug, niet elke keer, maar als het zich voordeed behoorlijk hard :evil: !.

Toen heb ik mijn oliepeil maar eens gecontroleerd en wat bleek, hadden ze er te weinig olie in gedaan :s , tenminste voor MINI begrippen. Het peil stond netjes halverwege de 2 streepjes, maar toen mijn wagen bij de garage voor het geratel was geweest, werd mij verteld dat er te weinig olie in zat (netjes halverwege de 2 streepjes wat bij iedere ander auto normaal zou moeten zijn!).

Ik ben dus na mijn onderhoudsbeurt terug gegaan naar de garage en daar hebben ze de olie tot max. (bovenste streepje) gevuld en gaf men aan de olie tot max. (bovenste steepje) moet zijn gevuld. Ik moet zeggen het gaat nu weer een stuk beter, al heb ik wel het idee dat er voor de beurt wat dikkere olie in zat, maar dat weet ik niet zeker meer.

Overigens klint af en toe niet erg lekker bij de koude start, dus ik ben benieuwd wat de winter gaat brengen.......

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”