Dus er komt wel een extra kastje bij onder de motorkap zo te zien ?
Alleen software is het dus niet ?
Maar wat extra p.k. tjes is niet verkeerd.
Beek R56/R55 Tuning
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Koppel is goed, pk's mogen wat meer eigenlijk.. nu heeft 'ie evenveel als een Stage I JCW.
Is dat kastje snel verwijderbaar om garantie problemen te vermijden? (Plug and play?)
Is dat kastje snel verwijderbaar om garantie problemen te vermijden? (Plug and play?)
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Ga er de dynoruns maar op na, quasi alle Stage I kit zitten op dik 205 pkHans schreef:Ahum.. stage 1 jcw = 192pk![]()
Maar voorlopig valt er op deze manier niet meer uit te halen..
Koppel is trouwens bij 2000 toeren heel even 310nm daarna blijft die gelijk op 285/290nm

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Achja, we zien wel hoe Beek het doet maar ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in!
Het hangt grotendeels af van de manier waaorp getest wordt.. (juiste versnelling, correctiefactor, goede airflow enzo)Hans schreef:Niet allemaal
Achja, we zien wel hoe Beek het doet maar ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!
Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6
Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
Heeft idd beperkingen, anders was het wel 230 geworden.. maarja helaas.. of we moeten wachten op de kraakmachine maar dat kan wel 2009 worden, zolang ga ik niet wachten.. dan rij ik allang weer een GP dat blijft de enige echte MINIwerner schreef:Met de oude ECU was het toch mel mogelijk om die 230 pk te halen.
Is er dan ook motorisch wat gewijzigd tenopzichte van de (eerste versie R56), of licht het aan het kastje wat nog wat beperkingen heeft?

Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!
Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6

Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
- William Blake
- Bijna verslaafd
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tuners zijn over algemeen meer ingesteld op mechanische techniek en natuurkundige eigenschappen van de motor. Laatste jaren is daar de computer bij gekomen om alle in en outs van de motor te regelen.
Waarom geven ze een paar informatica studenten een paar kratten bier en wat geld om de computer te kraken? Enkel kraken, want die hebben er weer geen verstand van om alles in te regelen.
Faculteit 'Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica' van TU Delft bijvoorbeeld...
Waarom geven ze een paar informatica studenten een paar kratten bier en wat geld om de computer te kraken? Enkel kraken, want die hebben er weer geen verstand van om alles in te regelen.
Faculteit 'Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica' van TU Delft bijvoorbeeld...

Onze sponsors