Ken het Maaij dat gevoel... een weekendje 400D en je leert al zoveel veel door zelf te doen. 450D laatst gebruikt en echt verkocht. Nog wel wat te prijzig in mijn ogen met een goede lens erbij, maar da ding moet er wel gaan komen ja als het ff kan!
MR
Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen
- ndenotter
- Mod virus alert!
Bericht
Erg mooie foto's Lobster!!!! Is wel duidelijk dat 't verder dan hobby gaat.
Zit ook te denken over de aanschaf van een D-slr maar ga toch eerst maar voor een secondhand marktplaats "doos"
, om het een beetje te leren. Kijk oa. naar d70 of d60 welke voor zachte prijzen van de hand gaan. Heb laatst wel mijn pa een Panasonic L10 kado gedaan (ken iemand erg goed die er werkt dus een fixe korting kunnen fixen). Een minder bekend merk dan Canon of Nikon maar echt een profi. aanvoelende camera. Was de eerste bij mijn weten met een klap-scherm. Deze kwam ook standaard met een Leica optiek! Geen idee maar kan nu via dat contact voor heel erg weinig een L1 kopen. Dat is toch ook een D-slr?
Zit ook te denken over de aanschaf van een D-slr maar ga toch eerst maar voor een secondhand marktplaats "doos"

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Wide angle of zoom (24-70)
Tele zoom (70-200 of zoiets)
Ik heb ook bijna altijd de flitser bij me en Macro ringen...... je weet maar nooit :-)
Kun je lekker afwisselen tussen overzichts en detail shots
Ar.
Als je de keuze hebt zou ik meenemen:Maaij schreef:Goed idee
Wat voor lens is nou goed voor op een meeting? Een Ultra Wide Lens?
Wide angle of zoom (24-70)
Tele zoom (70-200 of zoiets)
Ik heb ook bijna altijd de flitser bij me en Macro ringen...... je weet maar nooit :-)
Kun je lekker afwisselen tussen overzichts en detail shots
Ar.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ik heb onlangs de Nikon D40 gekocht inclusief de kitlens en de 55-200VR. Nu hoorde ik al in mijn omgeving waarom ik geen Canon 400D of zelfs een 450D heb gekocht. Dit komt voornamelijk omdat ik totaal nog geen ervaring heb met D-SLRs. Eerst ga ik met mijn D40 eens lekker spelen en kijken wat eruit komt. Wie weet komt er later wel een keer een D80 of wat er dan ook op de markt is. 

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Geweldig al die enthousiaste camera-kopers.
@ Maaij & Smetje
Gefeliciteerd met jullie aankopen. Of het nu een Canon of een Nikon is maakt heus niet zo veel uit naar mijn idee.
Allebei geweldige camera's. Mijn advies: lekker veel foto's maken. Want door ervaring met je camera en met het
maken van foto's ga je (echt) steeds "betere" foto's maken. (compositie en juiste moment)
Laat de resultaten maar komen.

@ Maaij & Smetje
Gefeliciteerd met jullie aankopen. Of het nu een Canon of een Nikon is maakt heus niet zo veel uit naar mijn idee.
Allebei geweldige camera's. Mijn advies: lekker veel foto's maken. Want door ervaring met je camera en met het
maken van foto's ga je (echt) steeds "betere" foto's maken. (compositie en juiste moment)
Laat de resultaten maar komen.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Weet het ook niet meer.
Opzich vind ik het heel vet als je al die geweldig mooie foto's ziet. Ik heb mijzelf een paar jaar geleden een compact cameraatje gekocht. Opzich een redelijk apparaat. Canon Powershot A520, voor die tijd 4x optische zoom, hadden er maar weinig, ook zo'n draaiknop voor verschillende sferen enzo, werkt prima. Lekker compact. En niet te moelijk. Heb verder weinig verstand van ISO waarden enzo, maar zou het denk ik wel willen leren
Maargoed, dan zie je die fantastische foto's van die schitterende Mini's en dat lukt dan niet met mijn dingetje.
Nu vind ik zo'n DSLR mooi. Maar dan? Vind de EOS reeks van Canon mooi. Weet dat die wel goed zijn, maar Nikon en Sony en de rest hebben ook mooie
.
Toen dacht ik zo'n Eos 350d is wel mooi voor mij, de 400d was al uit dus de 350d werd goedkoper. Maar de voordelen van een 400d waren wel groot. En nu is er weer een 450d die is natuurlijk weer mooier. Met live view, lijkt mij echt reuze handig
en nog veel meer.
Wat is verstandig dan? Wat is/zijn concurrenten van de 400/450d? Prijzen? Ben niet van plan er nu duizenden euro's tegenaan te gooien.
En wanneer gaat er een 500d?? komen? Moet wel een tijdje meegaan natuurlijk, niet morgen alweer ouderwets.
Of is zo'n DSLR niets voor mij, nog te ingewikkeld.
Hoor het graag
Opzich vind ik het heel vet als je al die geweldig mooie foto's ziet. Ik heb mijzelf een paar jaar geleden een compact cameraatje gekocht. Opzich een redelijk apparaat. Canon Powershot A520, voor die tijd 4x optische zoom, hadden er maar weinig, ook zo'n draaiknop voor verschillende sferen enzo, werkt prima. Lekker compact. En niet te moelijk. Heb verder weinig verstand van ISO waarden enzo, maar zou het denk ik wel willen leren
Maargoed, dan zie je die fantastische foto's van die schitterende Mini's en dat lukt dan niet met mijn dingetje.
Nu vind ik zo'n DSLR mooi. Maar dan? Vind de EOS reeks van Canon mooi. Weet dat die wel goed zijn, maar Nikon en Sony en de rest hebben ook mooie

Toen dacht ik zo'n Eos 350d is wel mooi voor mij, de 400d was al uit dus de 350d werd goedkoper. Maar de voordelen van een 400d waren wel groot. En nu is er weer een 450d die is natuurlijk weer mooier. Met live view, lijkt mij echt reuze handig

Wat is verstandig dan? Wat is/zijn concurrenten van de 400/450d? Prijzen? Ben niet van plan er nu duizenden euro's tegenaan te gooien.
En wanneer gaat er een 500d?? komen? Moet wel een tijdje meegaan natuurlijk, niet morgen alweer ouderwets.

Of is zo'n DSLR niets voor mij, nog te ingewikkeld.
Hoor het graag

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Ach Sven wat je vandaag koopt is morgen toch al weer oud
Mijn advies: kijk wat je zelf van de camera verwacht en wat je er mee wilt (kunnen) doen.
Laat je niet leiden door de pixels.
Als de camera kan wat jij wilt gaat die best wel even mee hoor.
Kortom neem even de tijd, lees er wat over en ga eens informeren bij een goede fotozaak.
Veel plezier.

Mijn advies: kijk wat je zelf van de camera verwacht en wat je er mee wilt (kunnen) doen.
Laat je niet leiden door de pixels.
Als de camera kan wat jij wilt gaat die best wel even mee hoor.
Kortom neem even de tijd, lees er wat over en ga eens informeren bij een goede fotozaak.
Veel plezier.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
@tbl
Thanks voor de tips.
Ik ben al een tijdje rustig aan het kijken en lezen over DSLR's. Het probleem dat ik heb is dat ik alles wat op de nieuwe 450d zit, ik beter/leuker/mooier/handiger etc. vind. Ik had mee eerst voorgenomen om dan een ouder model te kopen omdat die dan goedkoper worden, maar op de een of andere manier moet ik toch altijd het nieuwste hebben.
Maargoed, ik heb geen haast hoor. Vind het altijd wel leuk om iets te zoeken en te vergelijken enzo. Ik wil wel weten waar het over gaat en ga dus vaak eerst veel verschillende info inwinnen. Daarna besluiten wat/welke het moet worden en vervolgens kijken waar ik hem goedko(o)p(er) kan kopen, of met meer service, ligt er een beetje aan.
Als ik een keuze gemaakt heb zal ik het hier wel neeerzetten
Thanks voor de tips.
Ik ben al een tijdje rustig aan het kijken en lezen over DSLR's. Het probleem dat ik heb is dat ik alles wat op de nieuwe 450d zit, ik beter/leuker/mooier/handiger etc. vind. Ik had mee eerst voorgenomen om dan een ouder model te kopen omdat die dan goedkoper worden, maar op de een of andere manier moet ik toch altijd het nieuwste hebben.

Maargoed, ik heb geen haast hoor. Vind het altijd wel leuk om iets te zoeken en te vergelijken enzo. Ik wil wel weten waar het over gaat en ga dus vaak eerst veel verschillende info inwinnen. Daarna besluiten wat/welke het moet worden en vervolgens kijken waar ik hem goedko(o)p(er) kan kopen, of met meer service, ligt er een beetje aan.
Als ik een keuze gemaakt heb zal ik het hier wel neeerzetten
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
In principe volstaat een instap model prima. Alleen de lenzen zijn erg belangrijk. We zijn ook bij een fotozaak geweest en die man zei dat als je een huis tuin en keuken fotograaf bent je echt geen toestel nodig hebt van 700 euro. Een instapmodel is vaak al goed genoeg. Wel is het belangrijk om een goede lens er bij te nemen. Meestal zit er al een korte lens bij. En voor het verre werk kun je dan een andere erbij kopen.
Rond de 700 euro heb je een prima toestel met twee goede lenzen er bij. Neem je die verre afstandslens niet zit je rond de 500 euro voor een prima toestel. Het is een boel geld maar je kunt er dan wel weer een tijd tegen aan
Rond de 700 euro heb je een prima toestel met twee goede lenzen er bij. Neem je die verre afstandslens niet zit je rond de 500 euro voor een prima toestel. Het is een boel geld maar je kunt er dan wel weer een tijd tegen aan

Onze sponsors