Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 apr 2008, 15:47

@Cooperdriver
lijkt erop dat zij eindelijk een echt aktie ondernomen hebben vanuit de dealer.

Wellicht dat dat... en de brief wat duidelijkheid gaat bieden!

@Xanlle (en Hans)
sorry hoor Hans.. maar als je dit geluid dagelijks hebt... en je zal maar één van de gelukkige zijn.. dan ben je er snel klaar mee. Als ik bij voorhand dit had geweten dan had ik hem echt niet aangeschaft en gewoon in mijn coopertje blijven rijden totdat Mini echt een oplossing hiervoor heeft (maar dat is uiteraard ieder zijn eigen mening)
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 16:03

Ik zal er ook gek van worden.. maar ik bedoel dat gelukkig niet alle Sjes dit hebben! Ik had mijn Clubman ook nog af kunnen bestellen maar heb dit gelukkig niet gedaan heb er erg veel plezier van en het motortje is verder top met rijden (beetje lastig te tunen :wink:) als nu alle Sjes er last van hebben zal ik hem ook niet bestellen maar verder zal ik daar niet mijn keuze vanaf laten hangen.. Want buiten het geluid om, hoe gelukkig ben je met je MINI? Juist! Er niks leukers kwa rijden te koop. (vind ik)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 apr 2008, 16:34

Hans schreef:Ik zal er ook gek van worden.. maar ik bedoel dat gelukkig niet alle Sjes dit hebben! Ik had mijn Clubman ook nog af kunnen bestellen maar heb dit gelukkig niet gedaan heb er erg veel plezier van en het motortje is verder top met rijden (beetje lastig te tunen :wink:) als nu alle Sjes er last van hebben zal ik hem ook niet bestellen maar verder zal ik daar niet mijn keuze vanaf laten hangen.. Want buiten het geluid om, hoe gelukkig ben je met je MINI? Juist! Er niks leukers kwa rijden te koop. (vind ik)
Tja, daar heb je wel gelijk in, buiten het geluid om (waar ik met wisselende frequenties af en toe last van heb) ben ik vrij gelukkig met de MINI. De MINI is niet de enige auto waar ik in gereden heb (als je begrijpt wat ik bedoel) maar tot nu toe vind ik de MINI de meeste FUN. Neemt niet weg dat ik wel een keer in een BMW Z4 of zo'n nieuwe BMW 325i Coupe wil rijden (misschien dat ik dan mijn mening moet bijstellen :mrgreen: ).
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 apr 2008, 16:40

@CooperS-lightningblue:

Bevalt de Z4 nog?
Nog wat gemod lately, waar zijn de pics in jouw gallery (van de Z4)?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 19:12

kstja0 schreef:Brief is op de post gegaan. Nu maar afwachten wat de reactie is van Mini NL.
Beetje laat, maar even compliment voor de brief die je hebt opgesteld. Top!

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er "maar" 14 binnen de club er last van hebben.
Volgens mij zijn er ook R56 MCS-rijders die het geluid voor lief nemen. :s
Het kan haast niet anders.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 apr 2008, 19:56

harmar schreef:
kstja0 schreef:Brief is op de post gegaan. Nu maar afwachten wat de reactie is van Mini NL.
Beetje laat, maar even compliment voor de brief die je hebt opgesteld. Top!

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er "maar" 14 binnen de club er last van hebben.
Volgens mij zijn er ook R56 MCS-rijders die het geluid voor lief nemen. :s
Het kan haast niet anders.
Ik denk ook dat er veel mensen zijn die het geluid niet eens zo storend vinden (omdat het meestal na een paar minuten verdwenen is) of ze hebben de weg naar o.a. deze club (nog) niet gevonden :D
Hoe dan ook, ik vind "14" ook niet echt veel....had er wel wat meer verwacht....
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 apr 2008, 23:45

@M-iNDO
Als het alleen maar geluid is... (dan is dat ook niet fijn en moet het nog steeds opgelost worden anders had ik wel een auto bij Johnny gekocht) maar heb niet echt een prettig gevoel dat "ze" niet weten wat het is en of het nu schadelijk is voor je motor.

Wat het aantal betreft... als je de overige forums bekijkt, en dan voornamelijk NAM, dan kan je teruglezen dat het om ongeveer 7 a 8 procent van alle Cooper S'jes gaat. (m.a.w. 7 a 8 per 100 Mini's die deze problemen vertonen.) Weet niet hoeveel S'jes R56/R55 hier nu op dit forum aangemeld zijn. Maar (omgerekend) geloof ik niet dat wij er nu 200 op dit forum hebben. Dus 14 lijkt niet veel... maar ten opzichte van wat? 30? 50? Zeker is dat ons percentage hoger ligt.

In iedergeval elke R56 met dit probleem is er één teveel : P

@Hans
Helemaal mee eens. D'r zijn maar verdomd weinig andere auto's met dit fun gehalte. Voordat ik deze mini wilde aanschaffen in een Audi TT TFSI 2.0 gereden als alternatief. En ook hier niet dezelfde fun en ruimte : P

Nu stop ik met mopperen en blaten... lijk wel een ouwe zemelaar.

Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

30 apr 2008, 00:27

Ik ben het volledig met je eens hoor! Ben benieuwd wat de officiele reactie van MINI op jouw brief zal zijn.....
kstja0 schreef:@M-iNDO
Als het alleen maar geluid is... (dan is dat ook niet fijn en moet het nog steeds opgelost worden anders had ik wel een auto bij Johnny gekocht) maar heb niet echt een prettig gevoel dat "ze" niet weten wat het is en of het nu schadelijk is voor je motor.

Wat het aantal betreft... als je de overige forums bekijkt, en dan voornamelijk NAM, dan kan je teruglezen dat het om ongeveer 7 a 8 procent van alle Cooper S'jes gaat. (m.a.w. 7 a 8 per 100 Mini's die deze problemen vertonen.) Weet niet hoeveel S'jes R56/R55 hier nu op dit forum aangemeld zijn. Maar (omgerekend) geloof ik niet dat wij er nu 200 op dit forum hebben. Dus 14 lijkt niet veel... maar ten opzichte van wat? 30? 50? Zeker is dat ons percentage hoger ligt.

In iedergeval elke R56 met dit probleem is er één teveel : P

@Hans
Helemaal mee eens. D'r zijn maar verdomd weinig andere auto's met dit fun gehalte. Voordat ik deze mini wilde aanschaffen in een Audi TT TFSI 2.0 gereden als alternatief. En ook hier niet dezelfde fun en ruimte : P

Nu stop ik met mopperen en blaten... lijk wel een ouwe zemelaar.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2008, 12:04

@M-iNdO:
De Z4 bevalt helemaal top! Geen enkel gezeik. Start 's morgens heerlijk grommend :wink:

Wat betreft de wetendheden van MINI NL, ik heb er op het moment dat ik dat geluid hoorde een melding van gemaakt en dat is toendertijd al doorgegeven. Toen werd er gezegd dat ze nog niet wisten hoe ze het op konden lossen en dat was rond Augustus 2007! :s
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2008, 12:10

Ik durf te wedden dan MiniNL het af gaat doen met een lullig excuusbriefje en er verder omheen blijft draaien.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2008, 15:53

de dealer heeft teveel olie in mn auto gegooid na de eerste beurt (circa 2 tot 3mm boven het max streepje op de peilstok). normaal zou ik dat meteen weer op peil brengen, maar hij loopt echt als een naaimachientje nu! het hele blok loopt stiller en met minder trillingen, geen dieselgeluid of iets meer, echt helemaal goed.
hij wordt ook iets sneller warm en behoudt langer zn temperatuur na uitzetten.

ik vind het prima zo, laat maar lekker op dit niveau.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

01 mei 2008, 17:43

CooperS-lightningblue schreef:@M-iNdO:
De Z4 bevalt helemaal top! Geen enkel gezeik. Start 's morgens heerlijk grommend :wink:
Haha, zeker een verademing zo'n heerlijke grommende start in de ochtend :wink:
Hmm, ik ga zeker een keer een proefrit maken in zo'n Z4 of een keer huren :mrgreen:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 mei 2008, 18:39

@Sid
we wachten het maar even af. Ik verwacht niks... maar geen aktie vanuit Mini NL lijkt mij toch ook niet kunnen. D'r moet gewoon een oplossing komen.

@CooperS-lightningblue & @M-iNdO
allleen passagiers meenemen in zo'n Z4 gaat zo rot. Ik wil niet mijn schoonmoeder in de achterbak doen. : P

Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

01 mei 2008, 19:36

kstja0 schreef:@Sid
we wachten het maar even af. Ik verwacht niks... maar geen aktie vanuit Mini NL lijkt mij toch ook niet kunnen. D'r moet gewoon een oplossing komen.

@CooperS-lightningblue & @M-iNdO
allleen passagiers meenemen in zo'n Z4 gaat zo rot. Ik wil niet mijn schoonmoeder in de achterbak doen. : P
Je schoonmoeder in de achterbak van een Z4, dat is knap. :mrgreen:
Hoe groot is je schoonmoeder. Volgens mij rij je een Z4 lekker voor je zelf en misschien met aanhang,als ze lief zijn. :lol:
Annet.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

01 mei 2008, 22:41

@kstja0
Het is juist een goed excuus om in ieder geval niet je schoonmoeder mee te hoeven nemen hahaha :mrgreen:

Praktisch is zo'n Z4 natuurlijk niet maar dat is niets nieuws natuurlijk...

Laatst bij mijn dealer ook zo'n nieuwe m3 bekeken (helemaal in het wit) maar echt bruut om te zien hoor 8), alleen het prijskaartje bevestigde dat :cry:.
Normaal gesproken ben ik niet zo kapot van een 1 of 3 serie maar de nieuwe 3-serie coupe (e92) of m3 vind ik wel jammie :-PP

Misschien dat ik ga informeren wat ik voor mijn auto terugkrijg (je weet maar nooit) :wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”