Band
- Killer-Bee
- Mod virus alert!

Bericht
Kan, maar kan ook door ongelijke bandenspanning komen.
Frank
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- Peter
- Volledig MINI minded!

Bericht
Dit is het gevolg van verkeerde uitlijning. Waarschijnlijk teveel "toe out". De band wringt dan heel erg aan de binnenkant. De rest van het loopvlak ziet er nog redelijk goed uit dus ik verwacht niet dat het door teveel camber komt ( /----\ ).
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht

damn right!
x2peter schreef:Dit is het gevolg van verkeerde uitlijning. Waarschijnlijk teveel "toe out". De band wringt dan heel erg aan de binnenkant. De rest van het loopvlak ziet er nog redelijk goed uit dus ik verwacht niet dat het door teveel camber komt ( /----\ ).
damn right!
- jstuyts
- Mod virus alert!

Bericht
hier ook hetzelfde, maar dan aan de buitenzijde van de auto.
FF een vraagje, ik heb 'm bij de dealer eerst laten uitlijnen (ik wou niet direct nieuwe banden). Nu heb ik een enorme trilling in het stuur/auto (echt irri...
), kan het zijn dat doordat de banden nu anders slijten (de banden slijten en zetten zich natuurlijk op een bepaalde manier) je die trilling kan krijgen, en dat de enige manier nieuwe banden is?
Of is misschien opnieuw uitballanceren van die wielen ook een optie, of werkt dan niet?
FF een vraagje, ik heb 'm bij de dealer eerst laten uitlijnen (ik wou niet direct nieuwe banden). Nu heb ik een enorme trilling in het stuur/auto (echt irri...
Of is misschien opnieuw uitballanceren van die wielen ook een optie, of werkt dan niet?
- @mr
- Bijna verslaafd

Bericht
Het is niet echt duidelijk of het hier om gekante baden gaat of om onballans.
Normaal bij goed gebalanceerde wielen merk je ket gekente niet zo. OF je wielen moeten wel erg scheel hebben gestaan. Ik ou gewoon teruggaan en naast de monteur in de auto gaan zitten voor de proefrit.
Maar onbalans laten zitten is niet goed. Het is niet alleen irritant, het veroorzaakt ook overmatige slijtage op je wiellagers, fuseekogels en in geval van onbalans op je voorwielen ook aan je stuurhuis.
Ar.
Normaal bij goed gebalanceerde wielen merk je ket gekente niet zo. OF je wielen moeten wel erg scheel hebben gestaan. Ik ou gewoon teruggaan en naast de monteur in de auto gaan zitten voor de proefrit.
Maar onbalans laten zitten is niet goed. Het is niet alleen irritant, het veroorzaakt ook overmatige slijtage op je wiellagers, fuseekogels en in geval van onbalans op je voorwielen ook aan je stuurhuis.
Ar.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors