Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

19 apr 2008, 21:28

ale kaj, wat zeg je nu alsof jij problemen hebt :D. Hoe bevalt de Z?
Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2008, 23:02

Formulier ook ingevuld.

Bij voorbaat alvast hartelijk dank aan iedereen die energie steekt in deze aktie :hoera
met name kstja0 en Berthil. ( en alle anderen).

Ik wil jullie het commentaar van mijn dealer (Breeman) even niet onthouden.

Bij Melding op 11-04-08 hadden zij er "nog nooit van gehoord". In een eerdere post al aangegeven dat zij het zouden nazien in PUMA.
Ik heb ze gewezen op de berichten op het forum en ze verwezen naar de filmpjes die er op staan.

De volgende dag teruggebeld met het volgende antwoord, wat ze na navraag bij MINI nederland gaven:
Allereerst waren ze verbaasd en licht geschrokken van de meldingen en de filmpjes op het forum.
nu het antwoord:
Door de "relatieve"koude weersomstandigheden is de olie wat dikker als normaal. Hierdoor slaat de krukas lucht in de olie waardoor deze lucht ook in het hydraulische systeem van de klepstoters komt.
Kan in principe geen kwaad, de klepstoters en kleppenmechaniek krijgt nog genoeg smering.
Ze boeden aan om de auto een nachtje te brengen zodat ze het zelf ook konden constateren, en eventueel het systeem opnieuw onder druk zouden zetten.
Ik heb gezegd dat ik het pas voor de 3e maal had ( 1e x heel kort, 2e maal 15 sec. en 3e maal 2 a 3 minuten) en zeker niet elke ochtend. Tevens zou het opnieuw onder druk zetten van het systeem toch ook niet helpen is in de praktijk gebleken.

Ik heb ze ook mede gedeeld dat het vernieuwen van de distributie en eventueel de spanner en de klepstoters ook geen nut zouden hebben, dus dat ze maar met structurelere oplossingen moesten komen. Ik ben namelijk niet van plan om mijn tijd te verdoen met elke keer naar de dealer te rijden en de auto te brengen en dan weer zo,n 1 serie diesel mee te krijgen.

Afspraak nu is dat ik weer konrtakt met ze opneem als ik weer last heb van het diesel- ratelgeluid.
Ik heb ze er ook op gewezen dat er via "andere kanalen" zullen we maar zeggen, dit balletje ook aan het rollen is gebracht, en dat er dus echt een structurele oplossing moet komen, en dat er geen "lapreperaties" aan mij auto zullen plaatvinden.

grtz

Adriaan
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 08:40

Let's MINI schreef:Nou, zal jullie weten ben ik zelf werkzaam als MINI verkoopadviseur in Veenendaal.. En ik heb uiterraad in verschillende MINI Cooper S R56 gereden.. En het verschilt echt per MINI..
Maar ik herken het probleem zeker, en het klinkt echt niet goed... Succes met jullie actie naar MINI NL...

:shock: :shock: :shock:

Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat jullie, als dealer, hier ook geen oplossing voor hebben!?!?
Dus dat de dealer(s) het probleem ook wel degelijk (onder)kennen, maar machteloos zijn om er iets tegen te doen!?!?

En dat we ons dus alleen nog maar hoeven te richten op de importeur/fabrikant!?!?!?

:shock: :shock: :shock:

(ps.: hulde dat je ons dit wel wilde laten weten!!!!!)
Jurgen

20 apr 2008, 08:47

Jenkins, hadden wij dat allen al niet door? Als je ziet hoe vaak Kaj als is terug gegaan met zijn MINI... Als ze wisten van jah dat scheelt er aan. Dan deden ze het naar mijn dunken echt wel goed vanaf de eerste (of tweede, derde, vierde, vijfde) keer. Het is nog maar de vraag of de importeur/fabrikant wel weet wat er is. Ik heb het gisteren nog tegen Bas gezegd. Wat wil je met een Peugeot motor onder je kap. Ben ik blij dat ik nog een Chrystler onder mijn hood heb zitten.
Veel beter zou zijn moest BMW gewoon een van zijn motoren (die constant tot de beste horen van alle motoren die er bestaan) en die wat aanpassen dan zou er geen probleem zijn. Ale jah ik heb dat nooit begrepen dat BMW bij een ander gaat kijken voor een motor. Terwijl ze er naar alle waarschijnlijkheid het meeste verstand van allemaal hebben. Ik zie nog niet direct een bmw rondrijden met een peugeot onder zijn motorkap.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 08:52

Jurgen schreef:Jenkins, hadden wij dat allen al niet door?
Jawel, maar nu pas wordt het voor het eerst (min of meer) bevestigd door een officiële dealer!
Jurgen schreef:Ale jah ik heb dat nooit begrepen dat BMW bij een ander gaat kijken voor een motor. Terwijl ze er naar alle waarschijnlijkheid het meeste verstand van allemaal hebben. Ik zie nog niet direct een bmw rondrijden met een peugeot onder zijn motorkap.
Heel simpel; centjes besparen!

:|
Jurgen

20 apr 2008, 08:57

Jenkins schreef:
Jurgen schreef:Jenkins, hadden wij dat allen al niet door?
Jawel, maar nu pas wordt het voor het eerst (min of meer) bevestigd door een officiële dealer!
Jurgen schreef:Ale jah ik heb dat nooit begrepen dat BMW bij een ander gaat kijken voor een motor. Terwijl ze er naar alle waarschijnlijkheid het meeste verstand van allemaal hebben. Ik zie nog niet direct een bmw rondrijden met een peugeot onder zijn motorkap.
Heel simpel; centjes besparen!

:|
Ja daar dacht Bas ook al aan. Is ook zo hoor. Maar ik denk dat het hun uiteindleijk meer zal kosten als blijkt dat er een ontwerpfout inzit in de motor en ze alle R55, R56 kunnen gaan terugroepen. Ale ja, het blijven van die miljardenbedrijven he. Zolang ze maar het meeste geld uit je zakken kunnen slagen zijn ze content.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 09:17

Jurgen schreef:Ale ja, het blijven van die miljardenbedrijven he. Zolang ze maar het meeste geld uit je zakken kunnen slagen zijn ze content.
Dat doen niet alleen de miljarden-bedrijven hoor.
:lol:

:evil:

En nu weer back on-topic.
:wink:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 apr 2008, 10:11

@Cooperdriver: Dat van de koude omstandigheden is onzin want zowel die van Kaj als die van mij hebben het geluid ook gegeven bij 15 graden+. En die van mij staat vrijwel altijd in de garage waar het bijna niet onder de 10 graden wordt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

20 apr 2008, 10:35

Des schreef:@Cooperdriver: Dat van de koude omstandigheden is onzin want zowel die van Kaj als die van mij hebben het geluid ook gegeven bij 15 graden+. En die van mij staat vrijwel altijd in de garage waar het bijna niet onder de 10 graden wordt.
Is idd bullshit, die van mij doet het zelfs bij zomertemperaturen.
Na lange tijd het geluid niet meer gehad te hebben had ik er vorige week toch weer last van, gisteren eigenlijk nog. Ik heb wel het idee dat het geluid/geratel niet meer zo erg extreem is.

Afgelopen donderdag moest ik mijn werkgever ergens heen brengen met mijn auto. Ik startte de auto en ja hoor...het was weer zover! Ik had het idee dat het mijn werkgever niet echt was opgevallen want hij lulde maar over dat het echt een leuke auto was etc. Toch voelde ik me knap lullig :cry:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 11:16

De reden dat BMW geen motor uit hun schappen heeft gehaald is simpel. BMW heeft allen motoren gemonteerd in de lengterichting. In de mini is daar geen ruimte voor. Deze motoren kunnen gewoon niet omgebouwd worden zodat ze in een MINI passen. Daar komt bij dat alle BMW's ook nog eens achterwielaandrijving hebben. Een nieuwe motor ontwikkelen met een partner is dan de beste optie. Maar ja dan moet je het wel goed doen he :s . Past een geen R53 blok in een R56 :wink:
Probleem opgelost, alleen een grotere tank erin stoppen he :oops:

Gr,

PP
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 apr 2008, 11:26

Zoals ik jullie een aantal berichtjes geleden reeds meldde, heb ik (omdat er een relatie zou zijn met de olie) Castrol aangeschreven over dit probleem.

Castrol heeft daarop contact opgenomen met MINI-NL, en ontving van MINI-NL de volgende reactie:

Er zijn ons slechts een paar meldingen binnengekomen betreffende problemen bij de MINI, waarbij na een koude start gedurende 1-2 minuten het tikken van de hydraulische klepstoters (HVA) hoorbaar zijn.

Het geluid verdwijnd volledig (na 1-2 min.) nadat de olie in de HVA zich ontlucht heeft.

De motor loopt geen schade op. De klant wordt geadviseerd de motor op temperatuur te brengen of de motor gedurende 3 minuten op N=2000-3000/min te laten draaien.

Bij koude motor, en lage buitentemperatuur, zal een normaal geluid van hydraulische HVA moet worden geaccepteerd.
Het olie terugslagventiel in cilinderkop kan ook de oorzaak zijn dat het ontluchten langer duurt dan verwacht.

Voor de goede orde, wij hebben in Nederland slecht 3 problemen gemeld gekregen, waarvan 1 melding van een Cooper S.

De dealer met de Cooper S is geadviseerd het terugslagventiel te controleren.

:?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 12:24

Wauw!

Uit die reactie blijkt dat ook niet-R56S motoren er last van hebben.

:roll:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 12:32

Voor degenen die hun R56S behouden, niet hopen op hulp van de importeur/fabrikant en wat meer zorg willen besteden aan hun motorblok;

Top End Treatment van Forté zou dan wellicht een verstandige keuze kunnen zijn.

Heb ik in onze huidige Cooper ook gedaan.
Net als om de 10K km een flesje Gas Treatment.

:)
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 13:31

Goedemorgen het net sluit zich wel rond Mini Nederland zeg.... Meer en meer informatie komt naar buiten. Nu moet je een goede welgerespecteerde monteur vinden die een analsye wil doen aan de hand van deze informatie. Deze persoon moet gewoon los staan van BMW/Mini en geen tuner ofzo zijn. Gewoon iemand die goed weet waarover hij praat en een verklaring laten opstellen door die persoon.

Dan heb je eigenlijk met alle info die nu verzameld wordt een groot gedeelte van de consumentenplicht gedaan. Voor de mensen die meer willen weten over dat recht. Bij ons op Kieskeurig geven we informatie daarover.....

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... enDocument

Misschien heb je er wat aan.... iemand al een bevriende advocaat gevonden?

MR
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 13:51

Jenkins schreef:Voor degenen die hun R56S behouden, niet hopen op hulp van de importeur/fabrikant en wat meer zorg willen besteden aan hun motorblok;

Top End Treatment van Forté zou dan wellicht een verstandige keuze kunnen zijn.

:)
Bedankt voor de tip. Ga ik uitproberen, maar weet je ook waar je die handel kunt kopen?

Ben je een week niet op het forum geweest, heb je gelijk een informatie-achterstand opgelopen van hier tot ..... :shock:

Formulier ook ingevuld, ben wel een voorstander van een meet en greet met Mini Nederland. :klap
Misschien een meeting bij Mini Nederland houden?
Heb er wel een snipperdag voor over.

De MCS heeft bijna 3 weken niet gerammeld (je houdt het niet voor mogelijk maar toch). :s
Tot gisteren. :evil:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”