Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2008, 08:01

Blont-007 schreef:Moet de topic naam ook niet veranderd worden in bv:

Ratel/Diesel probleem R/56 !!! Meld je Hier!!!

of iets dergelijks. :roll:

Zo tref je denk ik meer mensen, vreemd geluid kan van alles zijn. :wink:
Mee eens!

Ik heb mijn mail trouwens gister verstuurd!

Gr.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2008, 08:54

marcelclemens schreef:Volgens mij heeft de Peugeot 207 RS dezelfde motor,
als het echt een ontwerpfout is zouden deze er ook last van moeten hebben toch?

Ik heb wat proberen te zoeken, maar ik kom van Peugeot (nog) niks tegen.
Misschien komt dit omdat Peugeot-rijders minder in clubverband verenigd zijn dan MINI-rijders met de NewMINIclub?
Het zijn waarschijnlijk allemaal individuen die alleen met hun probleem worstelen en zich minder op forums uiten.
Kijk dat is nou één van de grote voordelen van de NewMINIclub: je deelt kennis en ervaring en je kunt je samen sterk maken voor één doel als het nodig is. Kaj is ooit begonnen dit probleem van MINI aan te slingeren en het begint er nu op te lijken dat alle R56 Cooper S-rijders met hetzelfde probleem over de brug komen en zich samen sterk gaan maken om een oplossing af te dwingen. Het zou toch mooi zijn als dit eindelijk ging lukken.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 apr 2008, 09:36

@Sepp
ja dat en het feit 207 RC nou niet echt goed verkoopt.

In Engeland is dit probleem wel bekend bij de Peugeot 207 (Gti zo heet hij daar) rijders. Je moet wel een account aanmaken om de berichten te kunnen lezen.

http://www.207oc.com/index.php?PHPSESSI ... on=search2

en dan even zoeken op "noise"
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2008, 09:47

Als de Peugeot rijders het ook hebben dan is er meer aan de hand dan dit..... alleen! Ontwerpfout lijkt het dan... Ik denk dat je dan serieus met de importeur moet gaan praten... Voordat je stappen zet richting een Kassa of Radar zou ik eerst netjes de juiste stappen opzetten....

Ik denk dat het goed als iemand met kennis van rechten even er doorheen kijkt. Iemand die hier een advocaat kent of zelf is? Ik zou alles goed afdichten dat ze vrij lastig om je verhaal heen kunnen. Da betekent:

- veel bewijs verzamelen, alles heel goed documenteren, elke brief, bezoek aan een dealer, reparatie, wanneer het voorkwam, hoe vaak, hoe lang...
- je beroepen op de rechten van een consument
- je als klant het recht behouden onderzoek er na te laten doen
- met veel mensen samen het aanpakken, zodat je eventueel kosten kunt delen
- alles altijd laten checken door een advocaat of juridisch medewerker

MR
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 apr 2008, 10:11

Even voor de duidelijkheid al had ik het al eerder geschreven.

Ik heb wel een formulier gemaakt maar die kan naar niemand gestuurd worden omdat er niemand achter zit die alles wil verzamelen om het op te nemen met MINI Nederland. Kstja heeft aangegeven hiermee te willen wachten totdat hij zelf antwoord krijgt over zijn eigen auto. Tot nu toe gebeurd er dus helemaal niets.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2008, 12:49

Ik heb dit draadje doorgestuurd naar iemand die ik ken bij BMW Nederland en vandaag mail gekregen dat die het door gaat nemen met iemand van MINI Nederland.. dus laat je niet afwimpelen dat de klacht niet bekend is bij MINI want dat is het dus wel!! Nu hopen dat de fabriek er wat aan gaat doen.. gelukkig blijft het geluid nog weg van mijn Clubman! Ben ruim 11500km verder en slechts 1x gehoord, ik blijf zelf ook iedere keer de olie tjekken.. (voor de zekerheid)
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 apr 2008, 15:45

Vandaag wederom contact opgenomen met Mini NL en heb mij nu niet als individueel opgesteld maar als "spreker" voor een veel grotere groep die dit probleem heeft. Vreemd genoeg kreeg ik nu meer gehoor (jammer genoeg nog geen bevestiging) en het leek zelfs op een verzoek om gegevens te verzamelen. Dus.....

Berthil.... link de template maar aan mijn e-mail adres en dan ga ik de gegevens van de R56 (S) rijders met problemen verzamelen. Samen met een brief gaat deze dan richting Mini NL. Ik zal een ieder op de hoogte houden van de status en reactie van Mini NL. Ik denk wel dat we niet te lang moeten wachten en binnen nu en max. 2 weken de newminiclub leden de kans moeten geven om hun gegevens in te voeren.

Vorige week had ik nog een mail richting Mini UK gestuurd (naar product center en naar service center). Het éne mailtje was een standaard antwoord waar ik niet veel mee kon (zie eerdere reactie in dit topic) Echter tot mijn verbazing ontving ik vandaag nog een mailtje (uit Duitsland) of ik zo snel mogelijk het VIN (Vehicle Information Number) aka Chassisnummer met adresgegevens terug wil sturen. Dit heb ik uiteraard ook gedaan met als toevoeging dat ik hen meer VIN nummers zou kunnen geven vanuit onze mini community.

Berthil.... dit zou dus ook bij het invul template toegevoegd moeten worden, het chassisnummer.

Laat het het nu maar beginnen zou ik zo zeggen. Probeer zoveel mogelijk R56(S) rijders te benaderen en als zij het probleem hebben, laat ze dan de gegevens invullen die we nodig hebben richting Mini NL. Ook al heb je het tot op heden 1 keer gehad en nog niets ondernomen... Invullen die hap!!!

Ik wil iedereen erop wijzen dat ik vertrouwelijk met alle informatie om ga en enkel en alleen gebruikt wordt als onderbouwing voor onze "problem case" richting Mini NL.
Laatst gewijzigd door TomTom op 17 apr 2008, 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

17 apr 2008, 15:53

Je bent goed bezig, wij gaan ook de gegevens invullen.

ps ik zie dat bij de Karma 0 staat, daar zullen we gelijk verandering in brengen, misschien volgen er meer :wink:

:)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2008, 16:37

Klinkt heel goed en dat verdient inderdaad karma!
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2008, 22:39

Goed bezig kstja0! Ik ben vandaag toch maar alvast een beetje uit gaan kijken naar een nieuwe auto want die Mini moet eruit voor de garantie verloopt.

Bij Audi folders opgepikt van de nieuwe A4 Avant, in mei staat ie in de showroom en dan hoop ik dat ze via de importeur een demo model met 3.2 quattro en tiptronic kunnen krijgen om een proefrit mee te maken.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 08:11

Des schreef:Goed bezig kstja0! Ik ben vandaag toch maar alvast een beetje uit gaan kijken naar een nieuwe auto want die Mini moet eruit voor de garantie verloopt.
Bij Audi folders opgepikt van de nieuwe A4 Avant, in mei staat ie in de showroom en dan hoop ik dat ze via de importeur een demo model met 3.2 quattro en tiptronic kunnen krijgen om een proefrit mee te maken.
Oef!

Denk je dat je daarvoor moet bijbetalen als je je Mini inruilt?

:mrgreen:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 apr 2008, 11:50

Jenkins schreef:
Des schreef:Goed bezig kstja0! Ik ben vandaag toch maar alvast een beetje uit gaan kijken naar een nieuwe auto want die Mini moet eruit voor de garantie verloopt.
Oef!

Denk je dat je daarvoor moet bijbetalen als je je Mini inruilt?

:mrgreen:
Wat denk je? :wink:
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 apr 2008, 14:54

Invulformulier Koude Startgeluid

Ik heb ook even de link in het eerste topic geplaatst en hij komt ook op de homepage.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 apr 2008, 15:08

Thanks Berthil, ik kreeg na het invullen wel 2 errors iets met field=null. Maar het lijkt erop dat het desondanks toch verstuurd is.

En misschien kan je aanschafdatum veranderen in leverdatum?
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 apr 2008, 15:31

Is aangepast, foutmeldingen is me even een raadsel. Ik denk javascript i.v.m. de twee data.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”