Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2008, 08:42

Natuurlijk volgen ze deze topic... bedrijven doen niet anders... Ik zou me dood schamen als ik niks mocht of kon...

MR
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2008, 10:03

mijn gegevens krijg je vanavond!
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2008, 10:06

kstja0 schreef:@Gebo & parklaneworks
mail met gegevens is ontvangen (bedankt!)
Ik heb deze gegevens even tijdelijk geparkeerd.

Vannacht nog veel lopen denken hoe we dit het beste kunnen aanvliegen etc.... Denk dat we niet meteen alle kruit moet verschieten richting Mini NL. Maar een case moet opbouwen : P

Ik ga eerst een brief sturen met een opsomming van onze bevindingen en proble(e)m(en). (zonder mini rijder gegevens)

Met Berthil afgesproken dat, afhankelijk van de reactie van Mini NL, we via de startpagina R56 (S) rijders gaan oproepen die dit "koude" start probleem hebben. Via een button op de startpagina kan men dan mbv een template gegevens invoeren, die vervolgens naar mij worden gestuurd. Ik zal bij een volgende communicatie richting Mini NL deze gegevens van iedereen meenemen.

Dit lijkt mij even de beste aanpak. (was gisteren wel opeens aan het doordraven) :s
Ik heb nog een stuk liggen dat ik naar iemand van BMW NL gestuurd had en die dat door zou sturen maar waar ik natuurlijk nooit meer wat van gehoord heb. :s Daarin heb ik de problemen uitgelegd en een lijst met forums / websites gegeven waar Mini rijders het probleem melden. Daarnaast staan er ook links in naar alle youtube filmpjes die ik kon vinden (hoe duidelijk wil je het probleem hebben).

Stuur me ff een pm met je email adres dan stuur ik dat ff door.

Moet zeggen dat ik het uitkijken naar een nieuwe auto steeds leuker begin te vinden en de kans dus steeds groter wordt dat die Mini op gaat rotten.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2008, 10:10

Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2008, 10:49

Leuke quote van Mini2.com:
Originally Posted by brgc00perboy

Hi all

With great disappointment I have to report that after a month of trouble free motoring since the entire timing assembly was changed and with things were looking genuinely promising regarding the longevity of the repair/parts, unfortunately the cold start noise has returned with vengeance during the past week.

Now what do i do next. If a replacement engine will not solve the problem then what is the alternative?

Paul

Think that is what we all want to know Paul.

I am in the same situation, I asked my dealer " if I didn't want a replacement engine, what else could they do?"
The reply was along the lines of "not much". As they see it, they have tried to rectify the fault by replacing a full engine unit with another brand new one, which you would expect would rectify the problem.

As this problem seems to be worldwide and not specific to any build date, then I would expect this to be an internal design flaw of the engine, which by replacing with another engine of same design is not really achieving anything. The only thing it does is to buy them time while we all put another 5k on our "new" engines and the noise starts again...

I asked about the possibilities of rejection or trade in, but the answer I got was "it is up to you if you want to trade in, but you will have to pay the difference" was the style of answer I got...

hmmm, not exactly what I wanted to hear, but I don't know what else to do? I have been sold a "duff" as it has been back in about 11-12 times now. Tomorrow it is going in for the replacement engine and complete sunroof assembly.....

Really wish I hadn't traded my 52 plate S in now, oh how I miss that.....
In Engeland zijn er al aardig wat mensen met een nieuwe motor, en een aantal daarvan heeft er sindsdien geen last meer van maar er zijn ook een paar gevallen die zelfs met de nieuwe motor weer last krijgen van dat geratel. Het zou me niks verbazen als er inderdaad een design fout in de motor gemaakt is. Dat zou ook verklaren waarom zo ongeveer alles aan die R56's al vervangen is maar het probleem blijft terug komen. En als dezelfde motor gebruikt wordt in de Clubman en de JCW versie dat ook daar de problemen kunnen ontstaan.
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 apr 2008, 11:03

Het online formulier is klaar. Ik ben er gisteren als niet R56 rijder de hele avond tot 1.00u mee bezig geweest.

Zelf denk ik dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met verzamelen van gegevens en gedupeerden.

Mocht er iemand zijn die dit serieus, centraal en niet alleen voor zijn eigen auto zou willen oppakken richting MINI dan kan ik het formulier via de homepage linken en de mails naar diegene versturen. Om het formulier te gebruiken is geen forumaccount nodig.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2008, 12:05

Berthil schreef:Het online formulier is klaar. Ik ben er gisteren als niet R56 rijder de hele avond tot 1.00u mee bezig geweest.
Als dit geen Karma-punt waard is...
8)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2008, 12:10

Jenkins schreef:
Berthil schreef:Het online formulier is klaar. Ik ben er gisteren als niet R56 rijder de hele avond tot 1.00u mee bezig geweest.
8)
2 punten zelfs! :roll: :wink:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 apr 2008, 18:25

@Berthil
Je krijgt van mij 20 kudos! :hoera
zie ook mijn PM. Zit vandaag en morgen voor mijn werk in Brussel. Geen tijd gehad om eerder te reageren.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 apr 2008, 18:29

@Des
je hebt een PM
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2008, 19:05

Jenkins schreef:
8)
Is inderdaad karma!!!
zegmaarboris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 apr 2008, 21:43

Super dat de krachten worden gebundeld! Ik hoop echt dat dit helpt, en anders inderdaad Kassa o.i.d benaderen.

Ik zelf heb met m'n R53 last gehad van jojo probleem. Inhouden bij langzaam rijden, was voor een specifieke reeks (iets van drie bouw maanden) Cooper S-en een probleem. In USA en UK werden die auto's onder de "lemon law" die daar is voor kat-in-de-zak aankopen terug genomen. Zijn op mini2.com wel een aantal 'voorbeelden' van te vinden. Het heeft een jaar of 2 en een half 'zeuren' gekost voordat er überhaupt iemand van BMW/Mini.NL naar wilde kijken. Na proefrit noemde die het een "comfort issue", bracht geen schade aan auto of mijzelf dus werd niet opgelost. Dealer kwam met een 'schappelijk' inruil voorstel van 5k onder de reële waarde. Niet dus. Mooie van het jojo probleem wel dat als je gewoon hard genoeg ging rijden je er weinig last van had. Files vermijden dus.

Jammer is wel dat mijn liefde voor Mini weer vol aan het opbloeien is en ik er net uit was dat voor na de zomer een Clubman S de doelstelling is. Dus ik strijd op voorhand maar met jullie mee :D. Succes en sterkte allemaal!
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2008, 01:28

zegmaarboris schreef:Jammer is wel dat mijn liefde voor Mini weer vol aan het opbloeien is en ik er net uit was dat voor na de zomer een Clubman S de doelstelling is. Dus ik strijd op voorhand maar met jullie mee :D. Succes en sterkte allemaal!
Ik wil je echt waarschuwen, want de kans dat dit probleem zich ook bij Clubman's / Clubman S'en gaat voordoen lijkt me niet geheel uit de lucht gegrepen. :?
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 apr 2008, 07:11

Moet de topic naam ook niet veranderd worden in bv:

Ratel/Diesel probleem R/56 !!! Meld je Hier!!!

of iets dergelijks. :roll:

Zo tref je denk ik meer mensen, vreemd geluid kan van alles zijn. :wink:
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 apr 2008, 07:30

Volgens mij heeft de Peugeot 207 RS dezelfde motor,
als het echt een ontwerpfout is zouden deze er ook last van moeten hebben toch?

Ik heb wat proberen te zoeken, maar ik kom van Peugeot (nog) niks tegen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”