7.7 standaard? lijkt me erg traag hoor, verscheidene magazines krijgen hem zonder veel moeite onder de 7Hans schreef:Vandaag weer lekker bezig geweest.. en het gaat wel lukken waarschijnlijk, dat stoten doet die veel minder en heeft waarschijnlijk te maken met de pulsen van de Dastec naar de computer toe (voor de ontsteking) dus binnenkort gaat die weer de rollenbank op, nu weten we waar we moeten kijken!
4 verschillende set up's geprobeerd en getest met met Racelogic performance meter.. en heb al 2 tiende van mijn snelste tijd af gepikt![]()
Zit nu in 7,5seconden op 100 echte kilometers ipv 7,7sec standaard.
Toch handig dat ding!
Beek R56/R55 Tuning
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is gewoon het standaard sprintje wat je bij het stoplicht ook zal doen.. ik zal het eens proberen met 3500 toeren en dan de koppeling los laten op asfalt met veel grip.. maar dit is wel met een echte geijkte gps meter! want mijn teller wijkt bij 100km ongeveer 8km af.
- raven14
- Enthousiast
Bericht
Dream on... denk je dat Mini een tijd van boven de 7.5sec zou opgeven, als iedereen dat een halve seconde of meer sneller kan?William Blake schreef:7.7 standaard? lijkt me erg traag hoor, verscheidene magazines krijgen hem zonder veel moeite onder de 7Hans schreef:Vandaag weer lekker bezig geweest.. en het gaat wel lukken waarschijnlijk, dat stoten doet die veel minder en heeft waarschijnlijk te maken met de pulsen van de Dastec naar de computer toe (voor de ontsteking) dus binnenkort gaat die weer de rollenbank op, nu weten we waar we moeten kijken!
4 verschillende set up's geprobeerd en getest met met Racelogic performance meter.. en heb al 2 tiende van mijn snelste tijd af gepikt![]()
Toch handig dat ding!
- Bijna verslaafd
Bericht
de R56 S haalt gemiddeld zo'n 6,5 à 6,7 (met prof chauffeurs natuurlijk en de mechaniek niet sparen), dus een Clubman is 70 kg zwaarder dus dat scheelt een tiende of 2
zo kom je onder de 7
het laagste wat ik al gezien heb was C&D -> 6,2 seconden naar 96,8 kmh voor een R56 S
je zal ook wel weten dat een R56 S wel een stukje meer dan 175 pk levert, eerder 185 à 188 pk
koppel ligt gemiddeld zo'n 20-22 nm hoger
dus dat zal ook wel een rol spelen
BMW staat er om bekend hun cijfers te understatenraven14 schreef:Dream on... denk je dat Mini een tijd van boven de 7.5sec zou opgeven, als iedereen dat een halve seconde of meer sneller kan?William Blake schreef:7.7 standaard? lijkt me erg traag hoor, verscheidene magazines krijgen hem zonder veel moeite onder de 7Hans schreef:Vandaag weer lekker bezig geweest.. en het gaat wel lukken waarschijnlijk, dat stoten doet die veel minder en heeft waarschijnlijk te maken met de pulsen van de Dastec naar de computer toe (voor de ontsteking) dus binnenkort gaat die weer de rollenbank op, nu weten we waar we moeten kijken!
Toch handig dat ding!

de R56 S haalt gemiddeld zo'n 6,5 à 6,7 (met prof chauffeurs natuurlijk en de mechaniek niet sparen), dus een Clubman is 70 kg zwaarder dus dat scheelt een tiende of 2
zo kom je onder de 7
het laagste wat ik al gezien heb was C&D -> 6,2 seconden naar 96,8 kmh voor een R56 S
je zal ook wel weten dat een R56 S wel een stukje meer dan 175 pk levert, eerder 185 à 188 pk
koppel ligt gemiddeld zo'n 20-22 nm hoger
dus dat zal ook wel een rol spelen
- NaZGuLL
- Leerling Mini lid
Bericht
Hans, bespaar je de moeite en zo het onnodig belasten van koppelingsplaten en aandrijfassen. Deze methode kan nooit de gewenste nauwkeurigheid geven om op een tiende seconde nauwkeurig de acceleratie te bepalen.Hans schreef:Is gewoon het standaard sprintje wat je bij het stoplicht ook zal doen.. ik zal het eens proberen met 3500 toeren en dan de koppeling los laten op asfalt met veel grip.. maar dit is wel met een echte geijkte gps meter! want mijn teller wijkt bij 100km ongeveer 8km af.
- modena
- Be Mini
Bericht
ongeblaze motor smetje!!!!
gr.jack
verwacht geen wondere met eensmetje schreef:ik vertrek op 13 juli op reis dus zeg maar tegen beek dat ik tegen dan die software erop wil hebben want 2000km met standaart software gaat wel erg traag![]()

gr.jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
is die EDC17 chip nog steeds niet gekraakt? Wellicht vloeken in de kerk... maar Ziptuning zegt hem al gekraakt te hebben. Zo ook een Belgisch bedrijf power-plus.be.
Autoweek heeft zelfs een Item van Ziptuning over de getunede BMW 335. (http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=880&cache=no) Volgens mij ook de EDC17 Bosch chip. Nee ik heb niets met ziptuning..... wacht nog steeds op Beek : P
Autoweek heeft zelfs een Item van Ziptuning over de getunede BMW 335. (http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=880&cache=no) Volgens mij ook de EDC17 Bosch chip. Nee ik heb niets met ziptuning..... wacht nog steeds op Beek : P
The Member Formely Known As KSTJA0

Onze sponsors