Ik heb in mijn nummerplaatverlichting buislampjes met witte leds ingestoken, maar telkens als de lichten niet branden of de auto gewoon stil ligt .. flitsen de lampen heel de tijd aan en uit, voorraan heb ik ook leds in mijn standlichten en die flitsen voor ik mijn auto start
Leds
- hbuyck
- 4 op een rij!

Bericht
Leds
Hallo,
Ik heb in mijn nummerplaatverlichting buislampjes met witte leds ingestoken, maar telkens als de lichten niet branden of de auto gewoon stil ligt .. flitsen de lampen heel de tijd aan en uit, voorraan heb ik ook leds in mijn standlichten en die flitsen voor ik mijn auto start
Kan hier niets aan gedaan worden ?? wie weet raad
- tysie
- Be Mini

Bericht
Re: Leds
Volgens mij heeft dat iets te maken met het ontbreken van een weerstandjehbuyck schreef:Hallo,
Ik heb in mijn nummerplaatverlichting buislampjes met witte leds ingestoken, maar telkens als de lichten niet branden of de auto gewoon stil ligt .. flitsen de lampen heel de tijd aan en uit, voorraan heb ik ook leds in mijn standlichten en die flitsen voor ik mijn auto startKan hier niets aan gedaan worden ?? wie weet raad
- Wint
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ja, of probeer eens de Zoekfunctie in plaats van een nieuw topic voor alles te openen....
Save a tree, eat a beaver

- werner
- Volledig MINI minded!

Bericht
Als je niet wil dat ze nabranden dan moet je er een weerstand in serie plaatsen.
Meet de weerstand van de standaard lamp. Deze waarde moet je dan in serie plaatsen met de led. (+/-3ohm)
Gebruik hiervoor wel een vermogensweerstand, deze is beter bestand tegen de warmte ontwikkeling
Meet de weerstand van de standaard lamp. Deze waarde moet je dan in serie plaatsen met de led. (+/-3ohm)
Gebruik hiervoor wel een vermogensweerstand, deze is beter bestand tegen de warmte ontwikkeling
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

Bericht
Tja, bij mij flitsen ze alleen als de auto open is en de verlichting uit staat, kan me er niet aan storen...
Mijn ervaring:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 1&start=15
Mijn ervaring:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 1&start=15
- hbuyck
- 4 op een rij!

Bericht
Is dit van het standaard lampje dat ik dit moet meten of van het nieuwe lampje met leds?werner schreef:Als je niet wil dat ze nabranden dan moet je er een weerstand in serie plaatsen.
- werner
- Volledig MINI minded!

Bericht
De weerstand moet in serie, anders heeft het geen zin. De stroom zal voor de minste weerstand kiezen.
En dat is hier dan door de led.
Je moet een vermogensweerstand gebruiken, die hebben geen kleurcodehbuyck schreef:en je weet niet toevallig welke kleuren de weerstand het moet zijnen zou ik dit gewoon niet de
weerstand over het lampje mogen stekn dan er voor?
De weerstand moet in serie, anders heeft het geen zin. De stroom zal voor de minste weerstand kiezen.
En dat is hier dan door de led.
- hbuyck
- 4 op een rij!

Bericht
werner heb het vooraan eens geprobeerd aan mijn led stadlichten want die flitsen telkens ik het contact aan leg en blijven altijd een beetje branden. Ik heb zo een vermogenweerstanden gehaald 5w 3 ohm ( zo een wit blokje) en als ik het er parallel tussen steek komt het heet en het veranderd niks en als ik het in serie leg dan veranderd er ook niks, ik heb eens 2 blokjes achter elkaar gestoken helpt ook niet, dan de 2 kanten één .. helpt ook niet weet echt niet wat ik nog moet doen 
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors