Wint heeft de MINI al zijn aankomen bij Beek,dus zal het hopelijk niet lang meer duren voordat ik weer mee kan doen met alle MINI plezier.
MINI Cooper TAZ
- Zijlboot
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Hilversum
Bericht
@sepp: Ik ben begonnen bij een bedrijf dat klassieke racewagens onderhoud (tachyon), zij hebben alle mechanische aanpassingen gedaan. Zij kwamen ook met het idee om Beek de ECU tuning te laten doen omdat zij de meeste ervaring hiermee hadden. Blijkt Beek ook meteen dealervan ALTA te zijn.
Wint heeft de MINI al zijn aankomen bij Beek,dus zal het hopelijk niet lang meer duren voordat ik weer mee kan doen met alle MINI plezier.
Wint heeft de MINI al zijn aankomen bij Beek,dus zal het hopelijk niet lang meer duren voordat ik weer mee kan doen met alle MINI plezier.
- Zijlboot
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Hilversum
Bericht
Bijna zover,
De testbank bij Beekdit keer doporstaan zonder bougies die afbreken. Enhet motormanagment is ingeregeld.Resultaat max vermogen 192 kw (260pk) en koppel 260Nm bij 3.500 rpm oplopend naar 275 en bij 6.750rpm nog steeds 260!
Nu alleen nog de koudestart in orde krijgenen waarschijnlijk volgende week woensdag weer sturen met de MINI cooper TAZ.
Ik zalkijken of ikdan de dyno ookkan posten.
De testbank bij Beekdit keer doporstaan zonder bougies die afbreken. Enhet motormanagment is ingeregeld.Resultaat max vermogen 192 kw (260pk) en koppel 260Nm bij 3.500 rpm oplopend naar 275 en bij 6.750rpm nog steeds 260!
Nu alleen nog de koudestart in orde krijgenen waarschijnlijk volgende week woensdag weer sturen met de MINI cooper TAZ.
Ik zalkijken of ikdan de dyno ookkan posten.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Ik moet je zeggen dat ik iets meer had verwacht. Maar goed 260 pk is echt heel dik!! Mij rij je er sowieso uit.
iDD.... wie niet eigenlijk
iDD.... wie niet eigenlijk
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Ik hoop dat alles goed gaat voor je, mooie cijfers.
Als je de Excel hebt van Beek leggen we die van mij van 20 mrt a.s. en die van jou eens over elkaar heen
Ik denk dat als je er een big valve cilinderkop er op zet dat je veel vermogen gaat winnen. Nu moet alles door die kleine gaatjes geperst worden en daardoor kan de temperatuur behoorlijk oplopen.
Zou wel leuk zijn om eens samen een stukje te rijden
Als je de Excel hebt van Beek leggen we die van mij van 20 mrt a.s. en die van jou eens over elkaar heen
Ik denk dat als je er een big valve cilinderkop er op zet dat je veel vermogen gaat winnen. Nu moet alles door die kleine gaatjes geperst worden en daardoor kan de temperatuur behoorlijk oplopen.
Zou wel leuk zijn om eens samen een stukje te rijden
- Zijlboot
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Hilversum
Bericht
@Berthil, wanneer spreken we af? Misschien als ik weer een paar maanden verder ben dat ik eens met een schuin oog naar een big valve kop ga kijken (staat al op de wishlist bij Mini-madness), eerst even kijken hoe de wagen nu rijdt.
@quattro gmbh, je maakt me erg nieuwsgierig, liep de MINI een beetje mooi?
De 300-400pk die ALTA claimt klopt in mijn geval dus eigenlijk niet. Gezien de capaciteit van het onderblok is dit maar goed ook ergens. Maar toch erg gelukkig met die 260pk en het feit dat ik volgende week weer kan gaan rijden.iDarkDesign schreef:Ik moet je zeggen dat ik iets meer had verwacht. Maar goed 260 pk is echt heel dik!! Mij rij je er sowieso uit.
iDD.... wie niet eigenlijk
@Berthil, wanneer spreken we af? Misschien als ik weer een paar maanden verder ben dat ik eens met een schuin oog naar een big valve kop ga kijken (staat al op de wishlist bij Mini-madness), eerst even kijken hoe de wagen nu rijdt.
@quattro gmbh, je maakt me erg nieuwsgierig, liep de MINI een beetje mooi?
- Zijlboot
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- Locatie: Hilversum
Bericht
Net mijn MINI opgehaald en voor het eerst in ruim een jaar weer achter een MINI stuur gezeten
Wat een feest om met de MINI te rijden, meteen even een stuk snelweg gepakt en zo zijn we weer 100km verder.
De jongens bij Tachyon en Beek hebben er weer een geweldige wagen van gemaakt, temperatuur blijft keurig op de 90 graden, en constant , maakt niet uit hoeveel toeren je maakt. En dan plotseling bij de 3000-3500 toeren wordt je verrast door een geweldig gesnuif en kabaal en een kick in de rug als de turbo mee gaat doen
De hele auto voelt zeer goed aan, nu alleen nog even de lastige gele lampjes zien weg te krijgen, van de ASP, de motormanagement en zelfs de bandenspanning sensor.
Maar nu eerst lekker toeren en genieten
Wat een feest om met de MINI te rijden, meteen even een stuk snelweg gepakt en zo zijn we weer 100km verder.
De jongens bij Tachyon en Beek hebben er weer een geweldige wagen van gemaakt, temperatuur blijft keurig op de 90 graden, en constant , maakt niet uit hoeveel toeren je maakt. En dan plotseling bij de 3000-3500 toeren wordt je verrast door een geweldig gesnuif en kabaal en een kick in de rug als de turbo mee gaat doen
De hele auto voelt zeer goed aan, nu alleen nog even de lastige gele lampjes zien weg te krijgen, van de ASP, de motormanagement en zelfs de bandenspanning sensor.
Maar nu eerst lekker toeren en genieten
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Enschede
Onze sponsors
















