1. Voortijdig beëindigen per 1 september 2008; € 3.370,00 excl. BTW. Met dit bedrag worden de minder kilometers nog verrekend, een bedrag van € 1.025,00 excl. BTW. Dit maakt netto € 2.345,00 excl. BTW. waarbij LeasePlan ervan uit gaat dat de km-stand dan 103.000 is i.p.v. de door mij berekende 95.750.
2. Naast bovenstaande kosten kan de auto overgenomen worden voor € 15.600 incl. BTW en BPM en komt er nog € 95,00 aan administratiekosten bovenop...
Gisteravond gelijk bij de SEAT dealer langs geweest en deze geeft aan het een vreemde constructie te vinden. Het zou moeten zijn of/of en niet en/en.
Iemand nog tips?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Na diverse voorstellen vanuit LP en enkele andere opties, heb ik vandaag informeel al vernomen vanuit de directie dat, met een kleine financiële bijdrage mijner zijds, de MINI één jaar voortijdig wordt ingeleverd. Dus per 01-09-2008 is het afscheid van de MINI en komt er een SEAT Altea XL Stationwagon Businessline High 1.4TSI voor in de plaats. Hoogstwaarschijnlijk in de kleur 'trackgrijs' en indien niet al te duur met Audi S8 velgen in de maat 225/40/18. Businessline High staat voor de toevoeging van een DVD navigatie systeem af fabriek, voor de VAG-mensen ook wel bekend als het systeem RNS500/510.
Enkele opties;
Radio/navigatiesysteem met kleuren beeldscherm
Geïntegreerde CD/MP3-speler
Touchscreen
Bluetooth
DVD West Europa
Parkeersensoren (achter)
Ruiten donker getint (vanaf B-stijl)
Airconditioning volautomatisch, gescheiden regelbaar
Regensensor + automatisch dimmende binnenspiegel
Sierringen tellerpaneel chroomlook
Armsteun met opbergruimte
Kledinghanger
Hieronder een aantal foto's in 'magiczwart';
Vandaag proef gereden met de SEAT Altea XL Stationwagon 1.4TSI.
Genoeg trekkracht vanaf zo'n 1.500-2.000 toeren en een lekker geluidje zonder dat dit overdreven is. Op de snelweg in de 5e en 6e versnelling absoluut geen hinderlijk motorgeluid. Met mijn lengte van 1,96 meter kan ik een prima zithouding instellen. Wat mij ook opviel is het veercomfort van de auto, gewoonweg super. Maar dat zal vast komen doordat ik nu al 2,5 jaar rij met een MINI Cooper met sportonderstel plus (van de Cooper S) en 17" met runflat banden. Kortom, op papier was het al een logische keuze, maar na de proefrit ben ik helemaal overtuigd. Ik twijfel alleen nog wel over het laten monteren van de S8 18" velgen, aangezien ik 17" ook groot genoeg vind en de huidige velgen ook gewoon mooi zijn (zie foto's).
Mooie wagens die Seats.... verbazing over de wegligging van die dingen.... toen ik ermee reed. Vond het motorgeluid van de Diesel iets te veel en de automatische versnellingsbak in de 2.0 TDI niet lekker...
Veel plezier! Erg goede familiewagen.... wel ff wat anders dan een Mini