Brembo remmen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2006, 05:41

Ik had van de week mailtje gestuurd naar mov-it.de, ze zitten trouwens ook in Nederland :) . Ze hebben daar voor de mini nu keramische schijven. Toen ik mailtje terug kreeg kon ik direct aan de beademing. €2950 voor 2 schijven, rode remklauwen, 2 van die slangetjes :oops: incl BTW, maar ook nog eens excl. montage.

Ik blijf bij de works remmen. Heel mijn mini is works, en aangezien ik nu gewone schijven en blokken erop heb zitten, zal ik het verschil wel merken. :mrgreen:

Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2006, 22:06

Weet iemand wat de remafstandverbetering is van de Works kit t.o.v standaard. Is er ergens informatie over?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 mei 2006, 18:28

Berthil heeft ook alleen de Brembo schijven met originele klauwen. Volgens mij is hij er tevreden mee :)
werner schreef:Weet iemand wat de remafstandverbetering is van de Works kit t.o.v standaard. Is er ergens informatie over?
Wil ik ook wel een weten :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2006, 12:16

Ha! dat ga ik ook doen... Brembo schijven met ferodo remblokken. als het erop zit ga ik wel meten.. misschien een remproefmeeting ervan maken, want dit kan ik niet alleen! :D
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

JCW voor / Origineel achter (tijdelijk)

07 mei 2006, 14:21

Hallo allemaal,

Ik heb net nieuwe schijven achter + 1 remklauw-
Wil eigenlijk een works remmen set, maar had mijn mind nog niet opgemaakt toen ik met een acuut remprobleem zat.
Kun je gefaseerd upgraden, d.i. eerst voor en dan achter?
Graag jullie advies.

Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: JCW voor / Origineel achter (tijdelijk)

07 mei 2006, 19:50

Bearcrow schreef:Hallo allemaal,

Ik heb net nieuwe schijven achter + 1 remklauw-
Wil eigenlijk een works remmen set, maar had mijn mind nog niet opgemaakt toen ik met een acuut remprobleem zat.
Kun je gefaseerd upgraden, d.i. eerst voor en dan achter?
Graag jullie advies.

Rick
Daar zou ik mee uitkijken... Je maakt dan kans dat de achterkant de voorkant van de auto in wil halen, oftewel een verkeerde rembalans.
Wellicht dat de electronica dat enigzins bij kan sturen (CBC)? Maar daar zou ik dus niet op gokken. Iemand die hier meer technische 'kaas' van heeft gegeten?
minikoeper
One wheel wonder
One wheel wonder

brembo remmen?

09 mei 2006, 02:07

Hallo allemaal:
ben vers op dit forum maar deze vraag intresseerde mijn omdat deze vraag een hoog welles nietes gehalte heeft en uit eigen ervaring met een hyundai h100 met achterremtrommels zo groot als de velgen zelf heb ik meerder keren een noodstop moeten maken en kan je vertellen dat dan inderdaad de achterkant de voorkant gewoonweg de voorkant probeert in te halen omdat de achterkant gewoonweg begint te slippen door overbemeten remmen achter.
Wilde voor ik deze vraag wilde beantwoorden of de mini ook over een last afhankelijke rem inrinchting beschikte maar dat moet ik nog even opzoeken in het kookboek.
Wat ik wel ervaar met de cooper is als in een snelle bocht 140+ het gas los laat de achterkant licht uit breekt maar toch te controleren.
Maar het geeft wel aan hoe licht de achterkant kan worden door alleen het lossen van het gaspedaal laat staan door het remmen.
Dus wat mijn bescheiden mening is het upgraden van de voorremmeschijven eerst en als je het nodig vind de achterremschijven te upgraden maar waar voor ik nog even in het kookboek duiken moet zijn deze afhankelijk van de lari ofwel de last afhakelijke rem inrichting.
Denk dat ze meer helpen bij het sporen van de auto , maar zoals ik al zei hecht er niet teveel waarden aan.

tjuus Marcel
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 mei 2006, 16:31

Dat de achterkant bij een heftige lastwissel in de bocht om wil komen is bekend van de MINI, het is de enigste manier om de achterkant om te krijgen :) (buiten de handrem).

De MINI heeft wel een Electronic Brakeforce Distribution (DBC) en Cornering Brake Control(CBC).
(De webpagina's daar zijn trouwens nog steeds niet allemaal vertaald, veel teveel techniek in de MINI :) )

Zelf heb ik dus de brembo schijven en brakepads met de originele remklauwen. Dit geeft al een 3 meter kortere remweg (zie Autobild test vertaling) maar bovenal een veel beter 'bite' en beter remgevoel.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2006, 16:38

Berthil schreef:Dat de achterkant bij een heftige lastwissel in de bocht om wil komen is bekend van de MINI, het is de enigste manier om de achterkant om te krijgen :) (buiten de handrem).
Heb ik al een keer meegemaakt met mijn MINI...

Vrij heftig een grote rotonde op, dus rechts-links stuurbeweging...
Toen ging ik toch lekker dwars & driftend over de rotonde (3/4)... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2006, 20:36

Ze zitten eronder.. :D brembo schijven, ferodo remblokken en rvs leidingen 8) net even wezen knallen.. merk nog niet heel veel verschil, maar moet ze ook nog inremmen :? heb er pas 20km mee gereden..
lijkt wel iets meer bite.. en dat softe gevoel is weg.
had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht maar ik denk dat dit goed vergelijkbaar is met het works setje alleen voor minder dan de helft van de prijs :P ik was excl. btw €450,- kwijt, met gratis montage bij www.beekautoracing.nl netjes! :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2006, 20:37

werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2006, 20:51

Hans schreef:Ze zitten eronder.. :D brembo schijven, ferodo remblokken en rvs leidingen 8) net even wezen knallen.. merk nog niet heel veel verschil, maar moet ze ook nog inremmen :? heb er pas 20km mee gereden..
had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht maar ik denk dat dit goed vergelijkbaar is met het works setje alleen voor minder dan de helft van de prijs :P ik was excl. btw €450,- kwijt, met gratis montage bij www.beekautoracing.nl netjes! :wink:
Hebben ze ook achter de remleidigen vervangen?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2006, 21:00

Yep! :D
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2006, 22:20

Hans schreef:Ze zitten eronder.. :D brembo schijven, ferodo remblokken en rvs leidingen 8) net even wezen knallen.. merk nog niet heel veel verschil, maar moet ze ook nog inremmen :? heb er pas 20km mee gereden..
Hallo Hans,

Welke Brembo-schijven heb je, die van de GT Junior (=305 mm) of de die van de GT (=320 mm)? En welke Ferodo remblokken heb je? Volgens mij heb je niet de remklauwen van Brembo (met 4 zuigers).

Ik krijg op mijn Brembo GT a.s. zaterdag de Ferodo 2500 (racing) gemonteerd. Ben benieuwd of al zeer goede remgedrag nog verder verbeterd. Moet haast wel, mijn huidige remblokken zijn na 25000 km bijna op :wink: .
Laatst gewijzigd door Miniboard op 05 okt 2006, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

16 mei 2006, 22:54

Volgens mij heeft hij heeft alleen de Brembo schijven gebruikt dus niet de klauwen (standaard grootte).

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”