Ff omhoogschoppen, maar iemand een idee wat momenteel de versie is? Ik rijd namelijk rond met een 2007-02 wat ik toch wel wat oud vind
En waar ik die ergens zo kan krijgen
Je moet zoeken op BMW 2009-1 europe en zorgen dat je de professional editie vast hebt (er is ook een high reeks)
er zijn verschillende varianten op de 'markt': de volledige dvd (te branden op double layer schijfje) of een kleinere versie (enkel in het engels dan) te branden op een gewoon schijfje. Sommige versies bevatten ook reeds de vaste flitspalen
Ik ben ook aan het proberen via torrent sites, maar ik krijg em niet direct vast. versie 2008-2 heb ik een tijdje geleden wel kunnen downloaden, camera's geinstalleerd en werkt als een toetje.
Ondertussen heb ik de 2009-1 versie binnen. Software werd opnieuw geupdate (dan moet je 5 minuten tussenlaten en dan de wagen herstarten).
Het is mij gelukt om de flitspalen erop te krijgen (althans de belgische locaties die ik gevonden heb op http://flits.bnet.be/flitspalen/download.jsp)
Met een nieuw schijfje komt automatisch een software update voor je auto. Als je de eerste keer het dvd'tje gebruikt, dan geeft je systeem aan dat je even de wagen 5 minuten moet uitzetten, en daarna weer starten. (of je rijdt gewoon door naar je bestemming, en tegen de volgende keer dat je instapt is alles geupdate) Je hoeft dus zelf niets te doen.
Er zijn verschillende manieren om aan een nieuw schijfje te geraken, ofwel koop je er eentje bij de dealer, ofwel download je er eentje. Een extra categorie voor flitslocaties toevoegen is niet vanzelfsprekend. Hier meer daarover.
Als alternatief kun je ook rechtstreeks een versie downloaden waar de camera's reeds op voorgeïnstalleerd zijn, maar dit is illegaal wanneer je zelf de originele versie van de DVD niet in je bezit hebt. Op eigen (verwaarloosbaar) risico dus.