Protech behandeling

De 2e generatie vanaf 2006
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 feb 2008, 19:13

marss schreef:Nope, dat kunnen ze niet. Je lak is 5 jaar "onbeschermd" geweest en deze zal nooit de glans (dat is wat ze meten bij Protech) van een nieuwe auto krijgen.
Wat een totale onzin!
Met een polijstbeurt schuur je een minuscuul laagje van de lak (bijna niet te meten). Er komt een "nieuwe laklaag te voorschijn". Met een goede poetsbeurt wordt de lak mooier dan toen hij afgeleverd werd.

Een nieuwe auto wordt ook gewoon gepolijst bij Protech. Een splinternieuwe auto zit ook onder de krasjes. Gaat bij aflevering gewoon door de wasstraat. Protech gebruikt voor het polijsten overigens Meguiars prof lijn producten.

Protech is een leuk alternatief voor mensen die geen zin/tijd hebben om hun auto te poetsen.

Voor 175 euro polijst ik je auto elk jaar wel 8)

Foto van mijn vorige auto van een paar jaar terug. Net gepolijst. Lak was daar zo'n 5 jaar oud al.

http://home.hccnet.nl/vd.worp/after4.JPG
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2008, 19:15

Ook een hele goeie tip, Pretty!

8)

Zo'n arrangement zou je dus elk jaar, of 2x per jaar kunnen laten doen.
Minder duurzaam als Protech, maar je bent ook iets goedkoper uit.

:D
pedro
Enthousiast
Enthousiast

13 feb 2008, 20:19

Vind het een hoop geld voor zo'n behandeling en dan ook nog weer elk jaar de controlle. van €175 Vind dit een beetje gekken werk. Als je dan bekijkt wat zo'n behandeling naar 5 jaar kost incl jaarlijkse controlle :s

Kun je net zo goed de auto een poets beurt laten geven of gewoon zelfdoen. Ook zullen de meeste niet langer dan 5 jaar in hun auto rijden. En mag er vanuit gaan als je de auto elke week met de hand wast en in de wax zet de lak net zogoed blijft.

En denk dat de auto van StefanCs hier wel een goed voobeeld van is.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 feb 2008, 20:13

De controle is gratis, die heb ik al één keer laten uitvoeren.
Die was helemaal goed.

Ik neem aan dat het bijwerken van de ProTech laag 175 euro kost mocht er een behandeling nodig zijn.

Als je elk jaar je auto polijst is na vijf jaar je blanke laklaag weg, je kan niet elk jaar polijsten. Geen probleem als je na drie jaar je auto verkoopt maar lullig voor de volgende eigenaar.

Je hebt niet minder steenslag door ProTech, het is geen keiharde laag zoals van 3M.

Na een wasbeurt en nabehandeling met ProTech spul blijft je auto inderdaad de eerste 2 à 3 regenbuien mooier schoon. Niet de achterkant want zoals iedereen weet met een Mini is die na drie meter rijden in de regen vies.

Wat ik niet onbelangrijk vind is het feit dat je laklaag niet verder verouderd en er door het wassen er verder geen krassen op komen.
Voor wie elke drie jaar een nieuwe auto koopt moet er misschien maar niet aan beginnen tenzij hij/zij het geld er voor over heeft zodat na elke gewone wasbeurt de auto er uitziet alsof je een hele dag met Meguiares bezig bent geweest.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 feb 2008, 20:51

Berthil schreef:Als je elk jaar je auto polijst is na vijf jaar je blanke laklaag weg, je kan niet elk jaar polijsten. Geen probleem als je na drie jaar je auto verkoopt maar lullig voor de volgende eigenaar.
Met polijsten haal je zo'n minuscaal laagje van je lak dat niet te meten valt. Bij Meguiars hebben ze eens een deel van een lak elke dag van de maand gepolijst. Dus zegmaar 30x dezelfde laag...
Het was nauwelijks te meten...

Als je gaat polijsten moet je ook niet met het zwaarste spul beginnen. Begin met het lichtste spul en ben je niet tevreden, pak dan iets "zwaarder" spul.

Ik wil een Protech behandeling niet afkraken ofzo. Het is gewoon net met welk resultaat je tevreden bent.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2008, 20:52

Berthil schreef:Voor wie elke drie jaar een nieuwe auto koopt moet er misschien maar niet aan beginnen

:oops: :oops: :oops:

:roll:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”