SEAT Altea XL Businessline High 1.4 TSI besteld

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

SEAT Altea XL Businessline High 1.4 TSI besteld

08 feb 2008, 09:48

Op dit moment heb ik een MINI als lease auto, maar ben dat ding redelijk zat. Vaak terug naar de garage en dat irriteert mij mateloos.

Het betreft een MINI Cooper, Chili Red - Aspen White, Chili optiepakket, panoramadak, Harman Kardon sound system en een Laser exhaust (L+R), bj. 09-2005. De auto is geleased voor 48 maanden - 160.000 km.

Nu blijkt dat ik veel minder ben gaan rijden en berekend over de laatste 6 maanden kom ik op een jaargemiddelde van 27.000 km. De km-stand per vandaag is 83.910.

Nu zou ik graag per 09-2008, dus één jaar eerder, het contract van de MINI willen stopzetten en de MINI vervangen door een SEAT Altea XL Stationwagon 1.4TSI Business Line High. Nieuwwaarde is bijna identiek aan elkaar.

Hoeveel denken jullie dat het gaat kosten om deze switch te maken?

Medio maart ontvang ik van de leasemij een voorstel/calculatie, omdat ze dat pas een half jaar van te voren exact kunnen berekenen.
Laatst gewijzigd door LUV2XLR8 op 24 jun 2008, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
iDarkDesign
Transformer

08 feb 2008, 09:53

Jammer dat je er zoveel last mee hebt.

iDD
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2008, 11:00

Ha Marco, je mening over je MINI is nog steeds niet bijgedraaid lees ik.
Jammer dat je er zoveel pech mee hebt want je was toch altijd een grote MINI-fan in het begin.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2008, 11:37

Ik weet niet precies hoe je het least, maar over het algemeen zijn ze vrij strak op het hanteren van een contract. Zij zien de problemen met jou auto waarschijnlijk ook niet als hun probleem en zullen waarschijnlijk zeggen dat je niet 'zomaar' over kan stappen. Waarschijnlijk zal je je contract moet afkopen voor de laatste 12 maanden.

Ik denk dat het verstandig is om dat gewoon aan de leasemaatschappij te vragen. Ik vind de uitleg die je hier geeft meer dan voldoende, ik zou als ik jou was dit verhaaltje aan hun voorleggen en kijken hoe ze erop reageren.

Succes! :wink:
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2008, 17:59

leaseprijs per maand x aantal resterende maanden x 0,25 tot 0,50 = een redelijke indicatie
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2008, 19:06

Hoop op een beter voorstel aangezien er weer een nieuwe auto geleased gaat worden...
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2008, 20:26

Idd erg klote voor je dat veel pech hebt gehad met de mini. Hopelijk heb je met de seat straks meer geluk :D
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 00:15

LUV2XLR8 schreef:Hoop op een beter voorstel aangezien er weer een nieuwe auto geleased gaat worden...
Tja, de gemiste afschrijving zal toch betaald moeten worden. Er zal ook geen positief resultaat zijn op het ROB gedeelte (Reparatie, Onderhoud, Banden) van het contract met jouw rijstijl :mrgreen: en het aantal keer dat de auto bij Breeman is geweest.

Ben benieuwd waar ze mee komen... maar een bedrag van 4 a 5000 euro zou ik niet vreemd vinden. Ze missen namelijk 1,5 jaar afschrijving.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 09:27

peter schreef:Tja, de gemiste afschrijving zal toch betaald moeten worden. Er zal ook geen positief resultaat zijn op het ROB gedeelte (Reparatie, Onderhoud, Banden) van het contract met jouw rijstijl :mrgreen:
:s
peter schreef:en het aantal keer dat de auto bij Breeman is geweest.
Toe nu toe is bijna alles onder garantieverholpen dan wel vervangen, dus dat zal ook wel meevallen...
peter schreef:Ben benieuwd waar ze mee komen... maar een bedrag van 4 a 5000 euro zou ik niet vreemd vinden. Ze missen namelijk 1,5 jaar afschrijving.
Waarom 1,5 jaar? Heb gevraagd om een calculatie als de auto 3 jaar is per 09-2008, hij is geleased voor 4 jaar :roll:
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 feb 2008, 10:52

Hoi Peter, ik ben zelf werkzaam bij een leasemaatschappij en adviseer je om dit met de wagenparkbeheerder van je bedrijf en/of accountmanager van de leasemaatschappij te bespreken. Leasemaatschappij gaat bij voortijdige beëindiging idd afschrijving op de auto en andere opbrengsten (bijv rente) missen en dit wordt geheel of gedeeltelijk in rekening gebracht. Jouw voorstel om nieuw contract af te sluiten, biedt de leasemaatschappij toch ook weer een mogelijkheid om de relatie te verstevigen. Kortom bespreken met de leasemaatschappij. Goede administratie van al je klachten en bezoeken en afspraken aan en met de dealer kunnen hier zeker helpen. Mocht je er niet uit komen, hoor ik het graag van je. Groet, Huib
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 11:04

BRG schreef:Hoi Peter Marco, ik ben zelf werkzaam bij een leasemaatschappij en adviseer je om dit met de wagenparkbeheerder van je bedrijf en/of accountmanager van de leasemaatschappij te bespreken. Leasemaatschappij gaat bij voortijdige beëindiging idd afschrijving op de auto en andere opbrengsten (bijv rente) missen en dit wordt geheel of gedeeltelijk in rekening gebracht. Jouw voorstel om nieuw contract af te sluiten, biedt de leasemaatschappij toch ook weer een mogelijkheid om de relatie te verstevigen. Kortom bespreken met de leasemaatschappij. Goede administratie van al je klachten en bezoeken en afspraken aan en met de dealer kunnen hier zeker helpen. Mocht je er niet uit komen, hoor ik het graag van je. Groet, Huib
Huib,

ik heb het al besproken met onze financieel directeur/wagenparkbeheerder en ik mag zelf uitzoeken wat de kosten zijn, eventueel met een nieuw leasecontract voor een andere auto.

Bij welke maatschappij ben jij werkzaam?

Marco
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 feb 2008, 11:25

Hoi Marco,

Ik ben werkzaam bij A.R.M. Autoleasing onderdeel van Kroymans Corporation. Heb je jouw case al besproken met de accountmanager van jouw leasemaatschappij? Ik wil eventueel wel kijken of wij wat kunnen met de MINI en de inzet van een nieuwe auto. Stuur anders maar een pm met je gegevens. Groet, Huib
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 11:50

PM gestuurd...
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 15:17

Zojuist nog ff bij de SEAT dealer geweest, die kwam ook met een voorstel...

'Vraag de prijs op waarvoor ze hem verkopen incl. boete en wellicht dat wij hem kunnen kopen om hem daarna als occasion te verkopen'...

Zo zie je maar, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en nu hou ik nog alle opties open en ga ik er eigenlijk nog steeds van uit dat het niet gaat lukken...
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 18:22

Vandaag telefonisch contact gehad met LeasePlan, over 5 werkdagen antwoord...

Terug naar “Kletshoek”