Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 19:14

harmar schreef:
CooperS-lightningblue schreef: Ik heb inmiddels het volgende 'probleem'. Chroom-randje van de sleutel is kapot... :evil: Kwaliteitje! :roll:
Ik kan je weer een hand geven. :( De rand bij begaf het een week of 2 geleden.
Heb hem maar verlijmd. Je moet toch wat.
Ik heb vanmiddag onder garantie een nieuwe besteld. :wink:
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 19:21

Bedankt voor de tip. Zal morgen gelijk even bellen voor een nieuwe.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2008, 21:19

MCS de 21e gebracht en vandaag opgehaald. Ze gingen heel serieus op de "diesel"klacht in.
Helemaal toen ze de filmpjes, die op deze site staan (met dank aan CooperS-lightningblue), zagen en het gerammel hoorden.
Ze keken er van op dat het zo erg was. :shock:
Hebben overleg gehad met BMW/Mini en die heeft hun gezegd dat de kettingspanner vervangen moest worden.
Ik geloof niet dat dit de oplossing is, gezien berichten op andere Mini-sites.
Maar je weet niet, ik hou hoop. Ik werd gelukkig niet afgescheept met dat hoort bij het karakter van de motor o.i.d..
De spanner zit er nog niet op die moest besteld worden. Maar ik hou jullie op de hoogte of dit t.z.t. voor mijn Mini werkt.
Dusssss....,

Voor een ieder die er last van heeft,

NAAR DE DEALER MET DAT DING, anders gebeurt er echt niks.

Als het bij de MCS zou horen dan had BMW/Mini dit echt wel medegedeeld.
Ik ben best wel blij dat mijn dealer het voortvarend heeft oppakt. :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 00:01

harmar schreef:MCS de 21e gebracht en vandaag opgehaald. Ze gingen heel serieus op de "diesel"klacht in.
Helemaal toen ze de filmpjes, die op deze site staan (met dank aan CooperS-lightningblue), zagen en het gerammel hoorden.
Hoeveel filmpjes wil je, kan er nu in één week tijd zonder problemen 10 maken schat ik... :(

Even een vraagje tussendoor, welke dealer heb je en in welke plaats zit die? Als dat het probleem oplost... zou geweldig zijn, want ik ben het spuuuuugzat! :s :evil:
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 00:26

Er staat nog een mooie blauwe R53 te koop bij renova :mrgreen:

Echt balen man dat ze nog steeds niet weten wat het is. Zo te horen interesseert het Bmw/Mini ook niet echt om het op te lossen...

Sterkte iig voor de mensen die een benzine S hebben gekocht met DIESELgeluid!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 09:19

kwiebje schreef:Er staat nog een mooie blauwe R53 te koop bij renova :mrgreen:
Met alle liefde en plezier! Daar heb ik nooit problemen/rare-geluiden mee gehad. Het is alleen dat die R56 zo snel en tegelijk zó zuinig is. :wink:
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 jan 2008, 10:02

CooperS-lightningblue schreef:
harmar schreef:MCS de 21e gebracht en vandaag opgehaald. Ze gingen heel serieus op de "diesel"klacht in.
Hoeveel filmpjes wil je, kan er nu in één week tijd zonder problemen 10 maken schat ik... :(

Even een vraagje tussendoor, welke dealer heb je en in welke plaats zit die? Als dat het probleem oplost... zou geweldig zijn, want ik ben het spuuuuugzat! :s :evil:
Heb je er echt zo vaak last van? Bij mij valt het momenteel erg mee (ff afkloppen :lol:), vorige week deed ie het nog wel fftjes maar verder niet zo vaak last van.

Als 1 van jullie echter bv. een splinternieuwe motorblok krijgen en het probleem komt echt niet meer voor dan ga ik er toch wel weer werk van maken. Misschien moeten we een keer gezamelijk naar BMW/MINI (dealer of hoofdkantoor o.i.d.) stappen en ook een nieuwe motorblok eisen etc.. Sowieso staan we met z'n allen veel sterker, nu is het zo dat we zelf naar onze EIGEN dealers gaan en dat de ene dealer het probleem echt serieus nemen en de andere dealer weer niet.

Wat vinden jullie van dit idee?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 20:56

CooperS-lightningblue schreef:
Mijn dealer is Visser te Lelystad.
Een collega van mij had nog een sterke opmerking;
Als het geluid bij het karakter van de motor hoort, dan zouden alle MCS er last van moeten hebben.
En zover mij bekend zijn het er maar een paar. De conclusie kun je zelf trekken.
Ik zit in iedergeval in de malle molen. Mocht de reparatie geen effect sorteren, dan ga ik weer terug.
Maar tot nu toe heb veel vertrouwen in Visser, dat die van alles zullen doen om de problemen op te lossen.
Het is geen goede reclame voor ze of Mini dat ik een woonwijk rammelend doorrij. Toch?
Of elke keer met een andere auto op mijn werk verschijn. Dat geeft toch te denken.
Op dit moment blijft het afwachten. Voel me bijna proefkonijn. :wink:
Hou jullie op de hoogte wanneer de Mini terug moet voor reparatie, en natuurlijk het resultaat.
Sterkte medelotgenoten.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 21:20

M-iNdO schreef: Als 1 van jullie echter bv. een splinternieuwe motorblok krijgen en het probleem komt echt niet meer voor dan ga ik er toch wel weer werk van maken. Misschien moeten we een keer gezamelijk naar BMW/MINI (dealer of hoofdkantoor o.i.d.) stappen en ook een nieuwe motorblok eisen etc.. Sowieso staan we met z'n allen veel sterker, nu is het zo dat we zelf naar onze EIGEN dealers gaan en dat de ene dealer het probleem echt serieus nemen en de andere dealer weer niet.

Wat vinden jullie van dit idee?
Het idee is wel goed, alleen er staat in één of ander wetboek geschreven dat je je leverancier eerst de kans moet geven,
om het probleem op te lossen. Daar zijn ze bij mij mee bezig.
Mocht het op niks uitlopen, dan kunnen we altijd nog actie ondernemen.
Maar ik zou als ik jou was, toch maar contact opnemen met je dealer. BMW-techneuten hebben de reparatie bij mijn MCS aangeraden.
1 Goede raad, neem geen afwachtende houding aan richting BMW/Mini. Dan gebeurt er echt niks.
Het kan n.l. zijn dat ze dat van mij als inicidenteel geval beschouwen. Het lijkt met beter, dat ze gelijk meer dan 1 zo'n geval
op hun bord krijgen.
Maar je moet zelf beslissen.
Ik ga in ieder geval net zolang door tot dat alles werkt zoals het hoort.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 jan 2008, 23:31

@harmar

Ik had het al aangekaart bij mijn dealer en heb de auto al een keer bij ze langsgebracht.
Het hoort bij de karakter van de motor, ze garanderen mij dat het niet abnormaal/schadelijk is. Tja, dat neem je dat maar aan (ik ben ook maar een leek)...

Toevallig had ik vanmiddag weer even last van dat geluid :evil: Dan voel ik me echt voor lul staan (zeker als mijn collega's in de buurt staan).

Ik weet niet precies hoeveel mensen dit probleem hebben maar het lijkt mij dat een gezamenlijke actie meer indruk maakt bij MINI/BMW en ze er dan eigenlijk niet onderuit kunnen.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2008, 15:34

M-iNdO schreef: Ik weet niet precies hoeveel mensen dit probleem hebben maar het lijkt mij dat een gezamenlijke actie meer indruk maakt bij MINI/BMW en ze er dan eigenlijk niet onderuit kunnen.
Ik kan me jouw gedachtengang heel goed voorstellen.
Maar bij mij zijn ze nu bezig, m.a.w. ze hebben het probleem erkend. tenminste zo zie ik het.
Ik wil BMW/Mini eerst de kans geven om het probleem uit de wereld te helpen.
De eerste keer werd bij mij ook gezegd dat dit bij de motor hoorde. Maar de frequentie van het terugkerende dieselgeluid werd steeds hoger. Toen ben ik maar weer teruggegaan met als gevolg .......
Volgens mij kun je dit het beste in eerste instantie via je dealer spelen, en zeg er maar bij dat ze het bij mij wel hebben opgepakt.
Misschien stappen ze dan wel af van de dooddoener; Het karakter van de motor.
Laat je niet afschepen. Ik ben ook een leek, maar weet wel wat goed is en wat niet.
Dus sta op je strepen.
Mocht je nog meer willen overleggen, ik stuur je een PM met mijn telefoonnummer.
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 jan 2008, 20:07

@ Harmar,

Ben erg benieuwd!
Bij mij is het geluid ook vrijwel dagelijks in meer- of mindere mate te horen. Tot dusverre heeft m'n dealer nog niet meer gedaan dan het ontkennen van een (structureel)probleem.
Het lijkt er echter sterk op dat men niet weet wat hieraan te doen.

Heb al wel vernomen dat het vrijwel zeker de hydraulische klepstoters zijn, dus ben benieuwd hoe ver ze bij jou willen gaan met oplossen van het probleem.

Ik wacht met spanning af, want doorrijden met dit geluid is voor mij geen optie, daarvoor is het te erg.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2008, 22:55

Ik heb het geluid pas sinds 30.000 km op de klok alleen het begint de laatste tijd wel sterker te worden. Ik heb het zowel bij 5 graden vorst als 9 graden boven nul gehad, zowel in een vochtige omgeving als in de garage en zowel nadat ik 4 uur ervoor nog had gereden en nadat ie een week had stilgestaan. Erg vaag dus... En alleen tussen de 1500 en 1800 toeren hoor ik het... :s 3 keer optrekken en het is weer verdwenen...

Zou er dan stiekem toch een klein dieseltje onder de kap liggen? Vandaar dat die van jou zo zuinig is Kaj :wink:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2008, 23:07

Des schreef:Ik heb het geluid pas sinds 30.000 km op de klok alleen het begint de laatste tijd wel sterker te worden. Ik heb het zowel bij 5 graden vorst als 9 graden boven nul gehad, zowel in een vochtige omgeving als in de garage en zowel nadat ik 4 uur ervoor nog had gereden en nadat ie een week had stilgestaan. Erg vaag dus... En alleen tussen de 1500 en 1800 toeren hoor ik het... :s 3 keer optrekken en het is weer verdwenen...
Ja ik heb dat ook, dat het steeds luider word en ook in dat toerengebied. Het vreemde is dat als je de olie weer bijvult tot max het weer een tijdje over is. Ik weet niet of dat toeval is of dat het met elkaar te maken heeft, maar tot zover is het altijd weg als de olie weer op max staat. Blijft raar.
Des schreef:Zou er dan stiekem toch een klein dieseltje onder de kap liggen? Vandaar dat die van jou zo zuinig is Kaj :wink:
Goed punt... :mrgreen:

Het blijft hoe-dan-ook een t*ring geluid om mee weg te rijden, maar dan gaat het wel het snelst weer over. :s
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2008, 20:47

CooperS-lightningblue schreef: Voor dat geluid met terugschakelen van 3 naar 2 en 2 naar 1 is een nieuw vliegwiel en drukgroep (koppelingsplaten) besteld.
Heeft de reparatie al een keer plaatsgevonden? En zo ja, heeft het geholpen?
En ik heb nog 1 vraag: Is dit aangedragen door BMW/Mini?
Want voor het terugschakelgeluid, heb ik nog geen oplossing gehoord van de dealer.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”