Ik rij al drie jaar rond met getinte ramen zonder problemen (klop klop). Ik heb er 33% op zitten.
Je moet net pech hebben dat ze je spotten en in een zeikbui zijn.
Getinte ramen...
- tysie
- Be Mini
Bericht
De twee voorramen moeten minimaal 70 % licht doorlaten.
De voorruit moet minimaal 75 % licht doorlaten
Doordat het apparaat wat de politie gebruikt om dit te meten nog niet gecertificeerd en ge-ijkt is, heeft de wetgever
gesteld dat er een zeer ruime marge in acht dient te worden genomen alvorens over te gaan tot bekeuren.
Hierdoor wordt er pas bij een licht doorlatendheid vanaf 50% of minder bekeurd.
Het terplekke verwijderen van de folie is niet verplicht, maar de politie kan wel bepalen dat je gewoonweg niet verder
mag rijden.
Omdat je auto bij teveel tinting niet meer voldoet aan het voertuigregelement, bestaat in het ergste geval de mogelijkheid dat de politie
het kentekenbewijs deel 1a invorderd.
Hetgeen inhoud dat je naar de RDW toe zal moeten om je auto te laten herkeuren.
Het feit dat er pas vanaf 50% bekeurd wordt, neemt natuurlijk niet weg dat als er wat gebeurd, en hiermee doelt men dan op een aanrijding, en er zou een causaal verband zijn tussen de aanrijding en het feit dat je met getinte ramen rondrijdt, je wellicht een probleem hebt met de wetgever.
Het feit dat de politie pas vanaf 50% bekeurd, neemt dus niet weg dat het is toegestaan.
Even voor de duidelijkheid, er zijn namelijk een hoop verschillende verhalen in omloop.maus105 schreef:nou om mijn ding te vertellen wat ik weet van tinten is dat je hele auto 50%getint mag zijn dus volgens mij kan je het beter even navragen
De twee voorramen moeten minimaal 70 % licht doorlaten.
De voorruit moet minimaal 75 % licht doorlaten
Doordat het apparaat wat de politie gebruikt om dit te meten nog niet gecertificeerd en ge-ijkt is, heeft de wetgever
gesteld dat er een zeer ruime marge in acht dient te worden genomen alvorens over te gaan tot bekeuren.
Het terplekke verwijderen van de folie is niet verplicht, maar de politie kan wel bepalen dat je gewoonweg niet verder
mag rijden.
Omdat je auto bij teveel tinting niet meer voldoet aan het voertuigregelement, bestaat in het ergste geval de mogelijkheid dat de politie
Het feit dat er pas vanaf 50% bekeurd wordt, neemt natuurlijk niet weg dat als er wat gebeurd, en hiermee doelt men dan op een aanrijding, en er zou een causaal verband zijn tussen de aanrijding en het feit dat je met getinte ramen rondrijdt, je wellicht een probleem hebt met de wetgever.
Het feit dat de politie pas vanaf 50% bekeurd, neemt dus niet weg dat het is toegestaan.
Laatst gewijzigd door tysie op 11 jan 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jennifer
- Leerling Mini lid
Bericht
Da's een duidelijk verhaal Tysie!!! Dankjewel voor de uitlegtysie schreef:Even voor de duidelijkheid, er zijn namelijk een hoop verschillende verhalen in omloop.maus105 schreef:nou om mijn ding te vertellen wat ik weet van tinten is dat je hele auto 50%getint mag zijn dus volgens mij kan je het beter even navragen
De twee voorramen en de voorruit moeten minimaal 70 % licht doorlaten.
mag rijden.

- maus105
- Bonkey
- tysie
- Be Mini
Bericht
Als er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar de lichtdoorlatendheid van hun getinte ramen,
dan kan ik zondag a.s. (midwinterrit) misschien een apparaat meenemen waarmee we dit
kunnen meten.
Bij voldoende animo zal ik trachten het mee te nemen.
100% tinten, dan had je er net zo goed zelf iets op kunnen plakkenmaus105 schreef:het kostte mij 150 euro 3ramen 100%getint

Als er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar de lichtdoorlatendheid van hun getinte ramen,
dan kan ik zondag a.s. (midwinterrit) misschien een apparaat meenemen waarmee we dit
kunnen meten.
Bij voldoende animo zal ik trachten het mee te nemen.
Onze sponsors