Beek R56/R55 Tuning
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Beek auto racing is straks ook www.minispeed.nl
Door het Minisucces bij Beek wenden ze er een aparte website aan, deze is nog in ontwikkeling maar is snel online.
Door het Minisucces bij Beek wenden ze er een aparte website aan, deze is nog in ontwikkeling maar is snel online.
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik ga hier even verder over de grote intercooler ipv in mijn topic
Hij zit er dus onder, de race intercooler en is een heeeel stuk groter waardoor de turbo een stuk koeler blijft en uiteraard meer vermogen krijgt daardoor..

standaard intercooler

Race intercooler
Meer koelsleuven= beter rendement= meer vermogen
Ik heb hem nog niet uitgebreid geprobeerd maar merk dat die beter presteert boven de 4000 toeren dan met die standaard intercooler,
nu nog een goede luchtfilter en de software en je heb een beest!!

Hij zit er dus onder, de race intercooler en is een heeeel stuk groter waardoor de turbo een stuk koeler blijft en uiteraard meer vermogen krijgt daardoor..

standaard intercooler

Race intercooler
Meer koelsleuven= beter rendement= meer vermogen
Ik heb hem nog niet uitgebreid geprobeerd maar merk dat die beter presteert boven de 4000 toeren dan met die standaard intercooler,
nu nog een goede luchtfilter en de software en je heb een beest!!
- tirex
- Volledig MINI minded!

Bericht
Hebben ze de Bosch computer gekraakt?
Groeten Mario
Ben benieuwt Hans..Hans schreef:Morgen gaat er wat gebeuren..![]()
En volgende week ben ik hem even een paar dagen kwijt... maar dan! Vroem, vroem.. vroeemmmmmm... hehe
Er komen zelfs 2 standen in die je van binnenuit kan regelen.. goed bezig daar bij Beek! Morgen weet ik meer
Hebben ze de Bosch computer gekraakt?
Groeten Mario
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Nee dat is het niet, turbodruk blijft hetzelfde. Het is puur 2 verschillende geschreven software programma's
Zal ff vragen wat allemaal mogelijk is, wat mij mooi lijkt is voor de hardcore versie die tot 7000 toeren te laten gaan ofzo.. dat die meer levert in de hoge toeren en gewone sport versie meer onderin voor straat gebruik!
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Oke, vandaag alles gemeten en uitgezocht welke draadjes etc waarbij horen.. wat een gedoe, ik snap er niks van maar Giesbert was helemaal in zijn element! Dus het ging goed, nu een kabelboompje maken van de computer naar binnen toe want er komt inderdaad en dubbele functie op! 
Sportmodus en de Racemodus! regelbaar van binnen uit met een schakelaar.
Sport is dus standaard zoals de Beek R56's nu al rijden, die gaat er eerst op, als dat allemaal goed werkt komt er (als een extra optie straks) een hardcore Racemodus op! Tijdelijk meer toeren, meer turbodruk, wastegate fluit wordt harder..etc.. DSC moet je zelf uitzetten want dat gaat niet, maarja bij de 2008 modellen is dat standaard! Ik ben ERG benieuwd..
Sportmodus en de Racemodus! regelbaar van binnen uit met een schakelaar.
Sport is dus standaard zoals de Beek R56's nu al rijden, die gaat er eerst op, als dat allemaal goed werkt komt er (als een extra optie straks) een hardcore Racemodus op! Tijdelijk meer toeren, meer turbodruk, wastegate fluit wordt harder..etc.. DSC moet je zelf uitzetten want dat gaat niet, maarja bij de 2008 modellen is dat standaard! Ik ben ERG benieuwd..
- raven14
- Enthousiast

Bericht
Dat lijkt me erg gaaf! Ik kijk al uit naar de resultaten.
Ik veronderstel dat Beek gebruik maakt van die Unichip oplossing als tussenkastje? Waar komt het nieuwe motorprogramma vandaan, heeft Beek dat zelf geschreven of komt het van bij Alta?
Ik veronderstel dat Beek gebruik maakt van die Unichip oplossing als tussenkastje? Waar komt het nieuwe motorprogramma vandaan, heeft Beek dat zelf geschreven of komt het van bij Alta?