Hmm, net had ik toch weer dat geluid maar wederom in lichte mate.
Met starten en stationair draaien hoorde ik het niet maar tegen de 2000 toeren hoor je die ratel. Geluid verdween weer na 1 a 2 minuten.
Tja, als het echt vaak en structureel voor gaat komen (bv. 3x per week ofzo) en als de nieuwere generatie het niet hebben dan ga ik toch weer naar de dealer.
Kunnen we bv. niet een soort lijst/poll maken met:
- wie het geluid heeft
- productiedatum auto
etc.
Wellicht dat die poll dan gelijk op de voorpagina van deze site gezet kan worden zodat het goed opvalt en iedereen het kan invullen.
Als na inventarisatie blijkt dat de auto's van na een bepaalde datum nergens last van hebben (bv. de nieuwere generatie met start/stop functie en brake energy opvang) dan kunnen we dit aankaarten bij MINI en hebben we denk ik een zaak. Wellicht dat ze dan een compleet nieuwe motor van de laatste generatie in kunnen bouwen of gewoon een nieuwe auto (misschien tegen een kleine bijbetaling).
Ik zeg maar wat hoor, wat vinden jullie er van?
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- smetje
- Volledig MINI minded!
Bericht
mini gaat pas toegeven dat er iets fout is met de motor als ze een oplossing gevonden hebben en deze ook kunnen aanbieden. als men nu zegt van ja er zit een serieus probleem met de motor wie gaat dan nog een cooper s willen kopen. zijn er volgens mij al lang mee bezig zodat ze het kunnen oplossen
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik geloof niet dat ze bij voorbaat al aan het oplossing gaan werken, zo zitten de meeste dealers niet in elkaar en ze zullen echt niet voor elk probleem contact opnemen met Mini Nederland. Ik denk dat ze pas echt actief naar een oplossing gaan zoeken als meerdere mensen aan de bel trekken dat dit niet in orde is.smetje schreef:mini gaat pas toegeven dat er iets fout is met de motor als ze een oplossing gevonden hebben en deze ook kunnen aanbieden. als men nu zegt van ja er zit een serieus probleem met de motor wie gaat dan nog een cooper s willen kopen. zijn er volgens mij al lang mee bezig zodat ze het kunnen oplossen
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
In het Engelse topic is een verklaring opgenomen op schrift van een Engelse dealer, hier de link.
Het zou kunnen komen omdat door schuimvorming in de olie de klepstoters niet voldoende olie krijgen.
Het zou kunnen komen omdat door schuimvorming in de olie de klepstoters niet voldoende olie krijgen.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben net terug van een lang weekend Breda, auto heeft buiten in de vrieskou gestaan en is paar dagen niet gebruikt.
En wat denk je dan bij het starten?
Daar komt natuurlijk het geratel.
NIET DUS.
Er zit gewoonweg geen patroon in. Blijf de MCS een vreemd apparaat vinden, waaraan ik nog steeds veel plezier beleef.
Kan me er wel in vinden. Maar zou de poll in eerst instantie, simpeler houden. Alleen van; wie heeft dat geluid.M-iNdO schreef: Kunnen we bv. niet een soort lijst/poll maken met:
- wie het geluid heeft
- productiedatum auto
etc.
Wellicht dat die poll dan gelijk op de voorpagina van deze site gezet kan worden zodat het goed opvalt en iedereen het kan invullen.
Ik zeg maar wat hoor, wat vinden jullie er van?
Ben net terug van een lang weekend Breda, auto heeft buiten in de vrieskou gestaan en is paar dagen niet gebruikt.
En wat denk je dan bij het starten?
Daar komt natuurlijk het geratel.

Er zit gewoonweg geen patroon in. Blijf de MCS een vreemd apparaat vinden, waaraan ik nog steeds veel plezier beleef.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn zonnedak is gerepareerd en dat nog VOOR de kerst! Olie is ook nog bijgevuld en mijn interieur uitgezogen. Ongelofelijk wat een service!
Helemaal top.
Nu blijkt dat het zonnedak bij mij vanaf het begin-af-aan al niet heeft gewerkt zoals het had gemoeten, hij gaat veeeeeeeeeeeeeeeeele malen soepeler open en je hoort hem niet eens schuiven. Ben er helemaal blij mee.
@harmer:
Er zit inderdaad geen duidelijk patroon in, maar ik merk wel dat als de olie op peil blijft (hooooog) dat hij het niet doet bij mij, ik vermoed dan ook dat het er ongetwijfeld wat mee te maken heeft.

Nu blijkt dat het zonnedak bij mij vanaf het begin-af-aan al niet heeft gewerkt zoals het had gemoeten, hij gaat veeeeeeeeeeeeeeeeele malen soepeler open en je hoort hem niet eens schuiven. Ben er helemaal blij mee.
@harmer:
Er zit inderdaad geen duidelijk patroon in, maar ik merk wel dat als de olie op peil blijft (hooooog) dat hij het niet doet bij mij, ik vermoed dan ook dat het er ongetwijfeld wat mee te maken heeft.

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zal binnenkort even bijvullen tot max., en dan het in de gaten houden.
P.s. het is harmar i.p.v. harmer
Groet,
Harry
Mijn peil staat momenteel 3/4. Gisterochtend deed ie het weer even.CooperS-lightningblue schreef:@harmer:

Zal binnenkort even bijvullen tot max., en dan het in de gaten houden.
P.s. het is harmar i.p.v. harmer

Groet,
Harry
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Afspraak met de dealer gemaakt. Ben het nu een beetje erg zat. De 21e gaat ie die kant op.
Ik neem geen genoegen met de uitspraak dat dit bij het karakter van de motor hoort.
In de U.K. hebben ze motorblokken/kop vervangen.
Zie onderstaande links.
http://www.mini2.com/forum/3246860-post262.html
http://www.mini2.com/forum/3265107-post283.html
http://www.mini2.com/forum/3265120-post286.html
Tevens het terugschakelgeluid is ook weer een paar keer opgetreden,
lullig als je "vreemden" in je auto hebt zitten.
Kun je je weer verontschuldigen dat het niet aan jou ligt, maar aan de auto.
Elke keer als ik terugschakel van 3 naar 2, krijg ik het rottige gevoel, van ga ik weer "af" of niet.
Soms wenste ik dat ik NOOIT zo'n ding gekocht had, maar een Alfa Romeo GT (was n.l. mijn 2e keus).
Woensdag olie bijgevuld tot max. Maakt niets uit. De MCS "dieselt" er vrolijk op los.CooperS-lightningblue schreef:
Ben benieuwd of hij het bij jou ook nog doet als je de olie hebt bijgetankt.

Afspraak met de dealer gemaakt. Ben het nu een beetje erg zat. De 21e gaat ie die kant op.
Ik neem geen genoegen met de uitspraak dat dit bij het karakter van de motor hoort.
In de U.K. hebben ze motorblokken/kop vervangen.
Zie onderstaande links.
http://www.mini2.com/forum/3246860-post262.html
http://www.mini2.com/forum/3265107-post283.html
http://www.mini2.com/forum/3265120-post286.html
Tevens het terugschakelgeluid is ook weer een paar keer opgetreden,

Kun je je weer verontschuldigen dat het niet aan jou ligt, maar aan de auto.
Elke keer als ik terugschakel van 3 naar 2, krijg ik het rottige gevoel, van ga ik weer "af" of niet.
Soms wenste ik dat ik NOOIT zo'n ding gekocht had, maar een Alfa Romeo GT (was n.l. mijn 2e keus).

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ach ja, dat heeft ook zo z'n kuren zo'n Alfa. Ben bang dat we er mee moeten leren leven. Ik heb het meerdere malen gemeld, dus mocht er na de garantieperiode iets gebeuren, dan kunnen ze niet ontkennen.
Ik heb inmiddels het volgende 'probleem'. Chroom-randje van de sleutel is kapot...
Kwaliteitje! 
Ik heb inmiddels het volgende 'probleem'. Chroom-randje van de sleutel is kapot...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors