OT: GZCHT! compressor voor thuis (modelbouw)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
iDarkDesign
Transformer

OT: GZCHT! compressor voor thuis (modelbouw)

19 dec 2007, 23:09

Wie niet vraagt wie niet wint!

Ik ben op zoek naar een 2e hands airbrush compressor. Ik doe regelmatig wat aan modelbouw (sci-fi) en heb tot nu toe alles met de hand gedaan. Ik heb onlangs een hele mooie badger airbrush gekocht, maar geen compressor (wel spuitbuslucht). Misschien heeft iemand hier nog een compressor op zolder staat welke niet meer gebruikt wordt. En natuurlijk voor een zacht prijsje.

Ik heb btw ook nog wel een lesje in airbrushen nodig, zou iemand zich daarin geroepen voelen!

iDD
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

Spuitje

19 dec 2007, 23:22

Cool Rein ! Ik heb ook een setje (paache) De compressor (staat al behoorlijk lang stil) kun je natuurlijk altijd lenen.
Wat betreft een cursus: Ik heb destijds een starters cursus gedaan bij de Fotovakschool.

Volgens mij kun je de techniek wel leren door het in "lagen" op te bouwen. En dit van donker naar licht.
Heel belangrijk is ook de stand bij het spuiten en de dosering.
Zelf heb ik wel eens modelletjes gespoten.

Er bestaan ook leuke en leerzame boeken. (bij b.v. de Slechte)

Door veel te doen wordt je er handig in. (maar waarin niet :mrgreen:)

Suc 6
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

19 dec 2007, 23:46

Hey Wim,

Ik weet heel goed hoe het werkt en lees veel verslagen van technieken voor zowel airbrush als kwast technieken. Het is er alleen nog niet van gekomen om te gaan zitten airbrushen. Die Badger (dual action) vraagt er echt om!

Misschien dat ik zaterdag in Almere een compressor ga oppikken...

Kwasten werkt wel, maar grote vlakken wit komt er gewoon niet mooi uit.

thanks!

iDD
coendek
Stoepsleutelaar

20 dec 2007, 09:13

dude.. dan kun je voor mij mooi wat airbrushen :lol:

GOED BEZIG JIJ!! ;)

Coen
iDarkDesign
Transformer

20 dec 2007, 10:47

coendek schreef:dude.. dan kun je voor mij mooi wat airbrushen :lol:

GOED BEZIG JIJ!! ;)

Coen
Er is een groot verschil in airbrushen! Ik maak niet van die details zoals ze doen in Orange County Choppers ofzo. Ik doe alleen kleuren. Alles valt te leren, maar ik aspireer dat niet echt.

iDD
coendek
Stoepsleutelaar

20 dec 2007, 11:33

pindakaas :lol:

wel cool als je het zo goed zou kunnen.... ;)

cheers m8

Coen
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

20 dec 2007, 19:20

jammer, heb van de zomer de mijne doorverkocht. Ik had een revell omega. De laatste keer dat ik geairbrusht hebt was 3 a 4 jaar geleden, automodelbouw voornamelijk, slotracewagens een eigen tint geven en mn xbox wit gespoten. Ik heb dr geen tijd meer voor en het geduld niet. Aangezien alles onder de nevel na het brushen komt te zitten na verloop van tijd had ik er zelf ook geen trek meer in.

die van revell was wel aan de dure kant. Ik zie soortgelijke compressoren te koop staan bij de makro en dergelijke voor spotprijzen. Deze zien er groter uit en wellicht hogere druk etc. Alleen zijn deze niet specifiek voor hobby airbrush, ik zou niet weten of die geschikt zijn dus.

Terug naar “Kletshoek”