Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je schakelt terug van 3 naar 2 of 2 naar 1 (doe je minder vaak dan van 3 naar 2) en remt de auto af op z'n motor. Dan hoor je een soort gejank. Ik kan het niet thuis brengen. Zal het eens op video proberen vast te leggen.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je hem op laat komen in de lagere versnelling en daardoor afremt op de motor. Bijvoorbeeld als het stoplicht rood is en je moet afremmen. Ik doe dat veel op de motor.Jenkins schreef:OK, dus dat jankend geluid ontstaat op het moment dat je de koppeling in de nieuwe versnelling laat opkomen?
Of op het moment dat het koppelingspedaal al helemaal omhoog is?
Offf?

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Afremmen op die manier doe ik ook zoveel mogelijk.
For what it's worth; bijgeluiden heb ik daarbij nooit gehoord.
Duidelijk!CooperS-lightningblue schreef: Als je hem op laat komen in de lagere versnelling en daardoor afremt op de motor. Bijvoorbeeld als het stoplicht rood is en je moet afremmen. Ik doe dat veel op de motor.
Afremmen op die manier doe ik ook zoveel mogelijk.
For what it's worth; bijgeluiden heb ik daarbij nooit gehoord.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Precies! Zo hoort het namelijk.Jenkins schreef:For what it's worth; bijgeluiden heb ik daarbij nooit gehoord.

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het duurt ook maar heel kort. Bij mij is het nog nooit 2x achter elkaar opgetreden.
Het maakt ook niet uit vanuit welk toerental je terugschakeld naar z'n 2.
Maar ook dat "probleem" ligt bij Mini Nederland.
Als ik het geluid moet omschrijven vergelijk ik het met een blender die je aanzet.Jenkins schreef:
Kunnen jullie dat "huuuuuuuuuuuuh" geluid wat nader omschrijven?

Het duurt ook maar heel kort. Bij mij is het nog nooit 2x achter elkaar opgetreden.
Het maakt ook niet uit vanuit welk toerental je terugschakeld naar z'n 2.
Maar ook dat "probleem" ligt bij Mini Nederland.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
En je hebt wat te ouwehoeren.
Maar voor de rest een heerlijke auto. Rij elke keer nog met een big smile op mijn kop.
(het is dat mijn oren er zittten anders was die smile ..... much bigger.)
Ach, hoe zal ik het zeggen. Dat ding kost een "paar"centen, maar dan het je ook wat.Hans schreef:Gaat lekker hierzo.. geeft de burger moed!
En je hebt wat te ouwehoeren.
Maar voor de rest een heerlijke auto. Rij elke keer nog met een big smile op mijn kop.

(het is dat mijn oren er zittten anders was die smile ..... much bigger.)
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
En? Nog ontwikkelingen??CooperS-lightningblue schreef:Eens kijken of de nieuwe koppelingsplaten en een nieuw vliegwiel een deel van de geluiden weg haalt. Wie weet wat ze dan voor rare dingen vinden die het geluid bij het starten kunnen verklaren.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Helemaal niks. Ze hebben mij nog steeds niet gebeld...Ik ga er dus van uit dat het nog niet binnen is.

- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Zojuist mijn auto weer opgehaald bij de dealer vanwege dat diesel/ratelgeluid.
Het "probleem" is bekend bij BMW/MINI maar dit schijnt te horen bij het type motor. Dit geluid wordt veroorzaakt doordat de motorolie de hydraulische klepstoters nog niet bereikt heeft (o.i.d.). Dit kan dus gebeuren bij een koude motor of als de auto een tijdje heeft stilgestaan (koud en/of vochtig weer).
Het geluid kunnen ze dus niet verhelpen maar ze verzekerden mij dat het normaal is en dus niet schadelijk. Ze hebben verder alles gecontroleerd maar voor de rest was alles ok (olie etc.).
Wat ze wel vandaag hebben vervangen is een bout van de katalysator.
Dit doen ze uit voorzorg (een soort terugroepactie) bij een bezoek aan de werkplaats van de dealer. Blijkbaar kunnen de huidige bouten wat los gaan zitten en een trillend geluid veroorzaken (etc.).
Op weg naar de uitgang van de ondergrondse p-garage sprak ik nog een monteur en die stelde mij ook gerust.
Tja, het zal wel zo zijn dan he
Het "probleem" is bekend bij BMW/MINI maar dit schijnt te horen bij het type motor. Dit geluid wordt veroorzaakt doordat de motorolie de hydraulische klepstoters nog niet bereikt heeft (o.i.d.). Dit kan dus gebeuren bij een koude motor of als de auto een tijdje heeft stilgestaan (koud en/of vochtig weer).
Het geluid kunnen ze dus niet verhelpen maar ze verzekerden mij dat het normaal is en dus niet schadelijk. Ze hebben verder alles gecontroleerd maar voor de rest was alles ok (olie etc.).
Wat ze wel vandaag hebben vervangen is een bout van de katalysator.
Dit doen ze uit voorzorg (een soort terugroepactie) bij een bezoek aan de werkplaats van de dealer. Blijkbaar kunnen de huidige bouten wat los gaan zitten en een trillend geluid veroorzaken (etc.).
Op weg naar de uitgang van de ondergrondse p-garage sprak ik nog een monteur en die stelde mij ook gerust.
Tja, het zal wel zo zijn dan he

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors