Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 09:47

Gebo schreef:@ CooperS-lightningblue: Goed nieuws! Ik neem tenminste aan dat als de uitspraak wordt gedaan "hoort bij de auto", dat dan op z'n minst bekend is waar het geluid dan wel vandaan komt..........toch?........ :wink: .... :(

Echt niet te geloven. Neem tenminste aan dat ze de filmpjes ook gezien hebben......volgens mij kun je dan maar 1 conclusie trekken.... :?

Ik ga binnenkort ook maar weer eens aan de bel trekken, wellicht dat een andere dealer er wel verder me komt.... :?
Weet niet of ik dit goed nieuws moet vinden.
Krijg alleen maar meer het idee dat ze niet het juiste geluid hebben gehoort. Want geloof me als je dit live hoort dan zeg je meteen "zet die motor maar meteen uit, want daar is iets goed mis mee!" Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dealer na het live horen van dat geluid de auto nog mee kan geven aan de eigenaar... :s

Ze hebben de filmpjes ook gezien en gehoort. Maar goed het hoort bij de auto. De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat er in ieder geval geen MINI meer komt na deze, want je rijdt letterlijk en figuurlijk zwaar voor lul!
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 09:55

Dan zou ik me de vraag stellen wil je nu nog voor gek rijden? :|

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 10:04

Ik heb vrij weinig keus als de dealer zegt dat het bij de auto hoort en ik momenteel geen centen heb voor een andere.

Maar goed, zoals ik gisteren al zei, ik geef ze netjes de kans het op te lossen. Eens kijken of de nieuwe koppelingsplaten en een nieuw vliegwiel een deel van de geluiden weg haalt. Wie weet wat ze dan voor rare dingen vinden die het geluid bij het starten kunnen verklaren. :wink:
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 nov 2007, 10:40

CooperS-lightningblue schreef:Ik heb vrij weinig keus als de dealer zegt dat het bij de auto hoort en ik momenteel geen centen heb voor een andere.

Maar goed, zoals ik gisteren al zei, ik geef ze netjes de kans het op te lossen. Eens kijken of de nieuwe koppelingsplaten en een nieuw vliegwiel een deel van de geluiden weg haalt. Wie weet wat ze dan voor rare dingen vinden die het geluid bij het starten kunnen verklaren. :wink:
Helaas zal het tracktor geluid er niet van weg gaan. Ik heb een automaat en heb het tot nu toe nog maar één keer gehad. (Mag afkloppen). Dus het probleem moet elders liggen. Maar waar is dus de vraag.
Zodra er meer mensen met dit probleem komen moeten ze erbij mini wel wat aan doen, want dat dit bij de auto hoort is natuurlijk de grootste onzin!!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 11:06

Hier wordt je toch moedeloos van. Ga bijna :( van deze berichten. Er zit iets binnenin de motor goed mis. Niet iets wat makkelijk te vervangen is. Waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar het feit dat ie dat geluid maakt en zoveel olie drinkt duidt mij op een productiefout ergens. Iets van speling op de zuigers/zuigerveren oid. Speling is natuurlijk het grootste bij koude motor, omdat metaal nog moet uitzetten. Je zou bijna hopen dat ie in de soep loopt en je een nieuw torretje er in krijgt. Succes mensen. Ik weet wel dat ik net zolang zal wachten mety de aanschaf van een R56 tot dat dit is opgelost.

Gr,

PP
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 nov 2007, 12:32

Als ik het goed lees komt dit geluid enkel voor bij de Cooper S?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 12:42

pimmy schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Ik heb vrij weinig keus als de dealer zegt dat het bij de auto hoort en ik momenteel geen centen heb voor een andere.

Helaas zal het tracktor geluid er niet van weg gaan. Ik heb een automaat en heb het tot nu toe nog maar één keer gehad. (Mag afkloppen). Dus het probleem moet elders liggen. Maar waar is dus de vraag.
Ik hoop eigenlijk dat ze tijdens het vernieuwen van die onderdelen ergens tegenaan lopen. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik hoop het wel. :wink:

@crossbytje:
Klopt. Tot nu toe in ieder geval wel.
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2007, 13:15

CooperS-lightningblue schreef:en ik momenteel geen centen heb voor een andere.
over een paar maanden wel kerel :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 08:47

Ik heb ook even op driving-fun informatie gehaald..
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7603

Die zeggen ook een mechanisch probleem.. drijfstanglagers en of klepstoters. Ik begrijp echt niet dat ze het lef hebben om te zeggen "het hoort bij de auto meneer" :s aanpakken BMW/MINI
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 12:35

LAWSUIT, Kassa enz enz. Ik zou BMW nederland gaan aanschrijven met de handtekeningen van alle mensen die we kennen met dit probleem. Das gelijk 10 auto's. Dan moet er toch iets terugkomen. Een auto moet deugdelijk zijn en dat is dit niet. De tijd voor geduld is in ieder geval in het geval van Kai wel over als je het mij vraagt. Succes R56érs.

Gr,

PP
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 nov 2007, 14:18

Net terug van mijn dealer. 17 december kan ik mijn auto komen brengen en dan houden ze de auto een aantal dagen. Hopelijk horen ze het geluid dan wel. Dan zul je net zien dat ie dat geluid helemaal niet meer maakt.

Ik ga wel vragen of ze de auto zowel buiten als binnen willen testen (dus bv. een dagje buiten laten staan en een dagje binnen).

Het is in ieder geval positief dat ze nu gelijk een afspraak hebben gemaakt en het gaan onderzoeken.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 15:02

Ik denk echt serieus aan de kleppen. De klepstoters zijn bij dit soort motoren hydrolisch (dwz door de olie) aangestuurd. Hierdoor behoeven ze geen onderhoud/bijstellen. Bij een goed koude strart duurt het soms eventjes tot de olie zich lekker verplaatst heeft en de klepstoters lekker werken. Dit komt vaak voor bij erg lage temperaturen en oude/te dikke olie.

Mijn oude saabje had dit ook (maar dan echt 5 sec) als het onder nul was, of de olie echt aan vervanging nodig was.
Het lijkt dus dat de olie moeilijk bovenin kan komen. Wel is het verstandig als dit gebeurd om zo snel mogelijk te gaan rijden en de motor rond de 2000 toeren te houden. Zo verspreid de olie zich het snelste naar de klepstoters. Meer toeren is echter schadelijk. Dus houdt het rustig. Probeer dat iig maar eens. Verder heeft de mini het wel heel erg. Of kanalen zijn te dus en olie komt te traag op gang, of de verkeerde olie wordt gebruikt. Kijk eens wat peugeot er in flikkert.

Dus:
1)Ga direct rijden en houdt de motor tussen 1500 en 2000 toeren (kunnen we ff testen)
2) Bel de MINI en Peug dealers eens op en vraag wat voor een olie met welke specificaties ze er in gooien. Wellicht verschilt er iets.

hopenlijk kunnen jullie hier iets mee.

gr,

PP
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 16:04

Van het driving-fun forum:
Geplaatst: Za Nov 24, 2007 16:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Klinkt mij meer als een rotte zuiger o.i.d. Misschien dat er teveel ruimte op de zuiger zit als ie koud is en dan gaat kantelen. Verklaart dan ook gelijk het hoge olie verbruik.
Gewoon open maken die motor en laat bv Beek er even naar kijken..
is het serieus probleem kunnen we gelijk BMW/MINI aanpakken.
maarja.. het is mijn auto niet :wink:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 16:32

Heeft peugeot dit probleem ook, het zijn de zelfde motoren met alleen andere software toch!?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2007, 01:22

Werner, het gekke is dat Cooper's het niet hebben..... Alleen maar de Cooper S... En peugeot heeft het niet begreep ik via via...

MR

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”