Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
320d touring
BBQ hulpkok

20 nov 2007, 21:46

Wat me in dit topic wel opvalt is dat alleen de S-jes hier last van hebben terwijl de motoren van de cooper en S op de turbo na identiek zijn.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die van ons heeft er tot op heden nog geen enkele keer last van gehad, misschien dat de wachttijd van bijna een jaar bij ons toch uiteindelijk toch iets positiefs heeft gebracht.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2007, 08:02

Wat mij opvalt is dat de MINI's die er last van hebben allemaal buiten geparkeerd staan en het geluid vrij gevoelig is voor koud en voor vochtig weer.

Bij turbootje en 320D staat hij onder de carport of in ieder geval in een voor wind (zo goed als) afgesloten parkeerplek. Dat schijnt te helpen gezien zij er geen last van hebben.

Ik rij momenteel in een BMW 118D Renova Sport Edition rond. Gisteren heb ik de MINI ingeleverd en buiten op hun terrein geparkeerd. Ik ben benieuwd of hij het vandaag met starten doet, zodat ze (hopelijk) eindelijk live kunnen horen waar het geluid vandaag komt en hoe het op te lossen is.
Ik ben heel benieuwd.

O ja, voor ik het vergeet te melden. Ik kreeg afgelopen zaterdag richting Antwerpen, later die dag en de dag erop meerdere malen een melding met 3 logo's (het handremlogo, het dsc logo en nog een). Na ongeveer 30 seconden verdween hij ook weer vanzelf. Vaag...

Nu ik eraan denk, bedenk ik me dat ik dat helemaal vergeten ben te vertellen gisteren bij Renova. :? :oops: Nou ja, zal neem ik aan wel uit te lezen zijn op de sleutel.
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

21 nov 2007, 10:57

CooperS-lightningblue schreef:Wat mij opvalt is dat de MINI's die er last van hebben allemaal buiten geparkeerd staan en het geluid vrij gevoelig is voor koud en voor vochtig weer.

Bij turbootje en 320D staat hij onder de carport of in ieder geval in een voor wind (zo goed als) afgesloten parkeerplek. Dat schijnt te helpen gezien zij er geen last van hebben.

Ik rij momenteel in een BMW 118D Renova Sport Edition rond. Gisteren heb ik de MINI ingeleverd en buiten op hun terrein geparkeerd. Ik ben benieuwd of hij het vandaag met starten doet, zodat ze (hopelijk) eindelijk live kunnen horen waar het geluid vandaag komt en hoe het op te lossen is.
Ik ben heel benieuwd.

O ja, voor ik het vergeet te melden. Ik kreeg afgelopen zaterdag richting Antwerpen, later die dag en de dag erop meerdere malen een melding met 3 logo's (het handremlogo, het dsc logo en nog een). Na ongeveer 30 seconden verdween hij ook weer vanzelf. Vaag...

Nu ik eraan denk, bedenk ik me dat ik dat helemaal vergeten ben te vertellen gisteren bij Renova. :? :oops: Nou ja, zal neem ik aan wel uit te lezen zijn op de sleutel.

Dude.. keep me posted man!! wat een geleuter.. ik hoop dat ze het nu zelf horen ook! en dat het simpel op te lossen is voor ze! Zo niet.. OOK goed.. maar kom dan wel met een passende oplossing!! Hebbe trouwens alleen de "Sjes" er last van??

Cheers

Coen
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2007, 11:02

Lijkt het wel op he? Alleen maar S-jes hier... ik zou bijna gaan denken dat het aan de software ligt en het feit dat ze die turbo erop geschroefd hebben....

Als de hardware allemaal gelijk is tussen die wagens en het lijkt erop dat er binnen een bepaalde productiedatum iets mis is gegaan dan is het toch wel duidelijk dat het ergens anders ligt....

Ze hebben toch wel knappe testers lopen bij BMW die zo doorhebben wat hier mis kan zijn? De vreugde van de R56 die hij me gaf tijdens het rijden (die enkele keer dat ik de kans had) is echt weggezakt... Een Mini hierna.... ik betwijfel het! :roll: :roll:

De houding van BMW vind ik hoogst merkwaardig, als ik het vergelijk naar de branches waar ik in werk... daar wordt gelijk gereageerd als iemand ook maar een kick geeft dat er iets fout is!!

MR
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2007, 11:26

Heeft er iemand last van met een Beek chip?.. ben wel benieuwd idd
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2007, 19:59

CooperS-lightningblue schreef:Wat mij opvalt is dat de MINI's die er last van hebben allemaal buiten geparkeerd staan en het geluid vrij gevoelig is voor koud en voor vochtig weer.

De mijne staat in de garage of onder de carport.
Het kan zijn dat je er dan minder last van hebt, maar dat betwijfel ik.

Toen het bij mij voor het eerst op trad (in de zomer) was het bij mijn weten niet echt koud.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de buitentemperatuur enig invloed heeft.

Ik mag toch hopen, voor ons, dat ze bij jouw auto de oorzaak vinden.
Ben meer dan benieuwd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 09:29

Ik heb zojuist mijn MINI weer opgehaald.
De gasveren van de kofferbak zijn netjes vervangen en werken weer toppie (waren geroest door inlopen van water).

Dat geluid bij het starten hoort bij de auto was de verklaring... :? :( :evil:

Naar de koppeling (geluid van 3 naar 2) word nog gekeken... :| De koppeling hadden ze bijgesteld denk ik, want hij koppelde heel raar, heel laat pas... :( Ben bang dat ik nog een tripje terug moet maken...
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 10:08

Hoort erbij?? Kom nou... daar neem je toch geen genoegen mee... Sinds wanneer staat er John Deer op de voorkant van die auto :s :s

MR
coendek
Stoepsleutelaar

22 nov 2007, 10:09

CooperS-lightningblue schreef:Ik heb zojuist mijn MINI weer opgehaald.
De gasveren van de kofferbak zijn netjes vervangen en werken weer toppie (waren geroest door inlopen van water).

Dat geluid bij het starten hoort bij de auto was de verklaring... :? :( :evil:

Naar de koppeling (geluid van 3 naar 2) word nog gekeken... :| De koppeling hadden ze bijgesteld denk ik, want hij koppelde heel raar, heel laat pas... :( Ben bang dat ik nog een tripje terug moet maken...

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: x oneindig veel!!!!!!!!! hoort bij de auto!!!!? niet wijs zeker!!!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 10:15

CooperS-lightningblue schreef:Dat geluid bij het starten hoort bij de auto was de verklaring... :? :( :evil:
Right....

Durven ze deze verklaring ook schriftelijk te bevestigen?

:|
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 11:43

Precies mijn gedachte: "Natuurlijk... :roll: "

Ik krijg alleen maar het idee dat hij niet het juiste geluid in zijn hoofd heeft als dat ik bedoel. Bij hun was het na "een paar minuutjes weg, zeker als je meteen gaat rijden". Ja, bij mij ook, maar dan is het nog steeds niet normaal!

Voor dat geluid met terugschakelen van 3 naar 2 en 2 naar 1 is een nieuw vliegwiel en drukgroep (koppelingsplaten) besteld. Ben benieuwd of dat dé oplossing is.
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 11:47

Kennen ze niet gelijk een nieuwe motor bestellen of zo... :s Tering... dit wordt langzamerhand een kolfje voor een onderdeel in Radar... Check da forum maar eens of er klanten zijn die klachten hebben over de Mini... Misschien een topic opstarten en vragen of men bij het Radar en Kassa forum leden heeft die dit hebben.

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 13:14

@MR:
Daar lijkt het mij nog een beetje te vroeg voor. Ik geef ze eerst rustig de kans het op te lossen. Zolang ik maar het idee heb dat ze hun best doen en het daadwerkelijk op willen lossen ga ik dat soort stappen niet ondernemen. Het is alleen zo jammer van dat heen en weer rijden elke keer. Die auto rijd helaas niet op lucht... :wink:

Overigens lijkt het mij dat ik alleen op dit forum al meer dan genoeg leden ken die het ook hebben.

Ik wacht met spanning af!
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

22 nov 2007, 14:21

CooperS-lightningblue schreef: Dat geluid bij het starten hoort bij de auto was de verklaring... :? :( :evil:
Dat was exact de reactie van een dealer in Engeland op het mini2.com forum.

Laatste paar dagen heb ik e.e.a. uitgeprobeerd.
Als ik de auto start en hij geeft niet dat zware/dieselachtige/ratelgeluid met stationair draaien dan laat ik de toeren geleidelijk opkomen. Vanaf +/- 2000 toeren komt er een lichte ratel bij, dit verdwijnt volgens mij geheel ook weer na een aantal minuten.
Dit lijkt mij ook niet normaal.

Ben van plan om dit weekend bij de dealer langs te gaan. Het is alleen klote dat ik waarschijnlijk het geluid niet kan laten horen en dan zouden ze mij op mijn woord moeten geloven. LASTIG.....
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 nov 2007, 19:30

@ CooperS-lightningblue: Goed nieuws! Ik neem tenminste aan dat als de uitspraak wordt gedaan "hoort bij de auto", dat dan op z'n minst bekend is waar het geluid dan wel vandaan komt..........toch?........ :wink: .... :(

Echt niet te geloven. Neem tenminste aan dat ze de filmpjes ook gezien hebben......volgens mij kun je dan maar 1 conclusie trekken.... :?

Ik ga binnenkort ook maar weer eens aan de bel trekken, wellicht dat een andere dealer er wel verder me komt.... :?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”