Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 nov 2007, 19:33

Helaas moet ik ook zeggen dat het bekende geluiden zijn.
Weliswaar niet zo vaak, maar af en toe ook dit geluid.
Tijdje geleden al bij de dealer neergelegd, en naar het schijnt gaan ze nu ook de multiriem en spanner vervangen binnenkort.
Ben benieuwd....

Op 1 of andere manier stelt het ook wel weer gerust dat het probleem bij zo veel mensen voorkomt... :wink:
Kunnen ze het tenminste niet ontkennen, en zijn ze er hopelijk snel achter...
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

18 nov 2007, 11:16

die van mij doet het nu elke ochtend sinds deze week :? wat een klote geluid, hoor niet eens meer mijn radio, lijkt wel of ik in een vrachtwagen zit, morgen maar weer ff de dealer bellen......

@Kaj, filmpje komt eraan......
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

19 nov 2007, 12:03

net ff de dealer gebeld en kan donderdag weer terecht voor dat geluid, breng hem `s avonds en ze gaan vrijdagochtend checken of ie ratelt, je zal zien dat ie het dan niet doet :? , ze gaan iig melding maken bij MINI NL over dit probleem maar dat is denk ik wel bekend inmiddels.....hopelijk komt er een oplossing voor want ik ben er ff klaar mee.....
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 12:16

Beste mensen,

Hoeveel kilometers hebben jullie R56 Ssen eigenlijk gelopen toen dit geluid voor 't eerst duidelijk werd?

EDIT
* M-iNdO: vanaf inrijden
* CooperS-lightningblue: vanaf 15.000 km
* Nathalie: vanaf het begin
* Harmar: 5.000 km
* Sid: 10.000 km
* Pimmy: (automaat)
* ?
Laatst gewijzigd door Jenkins op 23 nov 2007, 10:59, 5 keer totaal gewijzigd.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 nov 2007, 12:23

Geen flauw idee. Ik denk wel dat het al tijdens het inrijden is voorgekomen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 12:31

Nathalie schreef:net ff de dealer gebeld en kan donderdag weer terecht voor dat geluid, breng hem `s avonds en ze gaan vrijdagochtend checken of ie ratelt, je zal zien dat ie het dan niet doet :? , ze gaan iig melding maken bij MINI NL over dit probleem maar dat is denk ik wel bekend inmiddels.....hopelijk komt er een oplossing voor want ik ben er ff klaar mee.....
Ik doe exact hetzelfde, maar dan op woensdag.

Gisteren had ik hem van 15.00 tot een uur of 21.00 voor het restaurant staan en toen ik hem startte om naar huis te gaan deed hij het weer... 2x op een dag :(

Als hij het bij Renova niet doet donderdagmorgen dan...
Jenkins schreef:Beste mensen,

Hoeveel kilometers hebben jullie R56 Ssen eigenlijk gelopen toen dit geluid voor 't eerst duidelijk werd?
Bij mij voor het eerst rond de 10.000 kilometer en slechts één keer. Een hele tijd niks en vanaf 15.000 is hij er weer enthausiast mee bezig, rond de 16.500 begon het steeds erger en vaker te worden.
Afbeelding
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

19 nov 2007, 12:32

sinds het begin dat ik hem heb en dat is februari 2007, hij is al een keer teruggeweest ervoor maar het probleem is niet verholpen, in het begin was het geluid af en toe bij het starten maar nu het kouder wordt en vochtiger komt het veel vaker voor, bij mij dus nu elke dag.....
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 nov 2007, 12:39

Ik ben een leek wat betreft auto's maar de laatste tijd valt het mij op dat als ik bij bepaalde lage toerentallen gas geef (zonder begeleiding van de koppeling) de auto een soort grommend/tractorachtig geluid maakt (ik weet niet hoe ik het uit moet leggen).

Het lijkt mij duidelijk dat ie dan wat problemen heeft met mijn rijstijl :mrgreen: maar ik weet niet of dat geluid wat ie dan maakt wel normaal is.

Afgezien hiervan en dat ratelend/dieselachtig geluid bij het starten rijdt ie verder top hoor :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 14:36

Ja een tractor komt qua geluid aardig dicht in de buurt. Die van mij rijd verder ook prima, het is alleen dat wegrijden met dat *****geluid wat hij dan maakt... :cry:
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 nov 2007, 15:53

Gebo schreef:Helaas moet ik ook zeggen dat het bekende geluiden zijn.
Tijdje geleden al bij de dealer neergelegd, en naar het schijnt gaan ze nu ook de multiriem en spanner vervangen binnenkort.
Ben benieuwd....

Op 1 of andere manier stelt het ook wel weer gerust dat het probleem bij zo veel mensen voorkomt... :wink:
Heeft de dealer dit geluid ook gehoord en wanneer hebben ze besloten om e.e.a. te vervangen (hoe lang zit je er al achteraan)?

Gr. M-iNdO

PS. nog een goed plekje gevonden voor die bumpers etc.?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 21:39

Jenkins schreef: Hoeveel kilometers hebben jullie R56 Ssen eigenlijk gelopen toen dit geluid voor 't eerst duidelijk werd?
Bij mij trad het voor het eerst bij ongeveer 5000 km op.
Toen is het een tijd weggebleven.
Heb er heel af en toe last van. Km.stand nu 10080.
Als ik de auto gelijk uitzet en opnieuw start wil het wel eens weg zijn. :s
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 22:14

bij mij vanaf 10.000 km.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

20 nov 2007, 11:10

Gisterenavond uit het werk weer het ratelgeluid (maar niet zoals de vorige keren). Bij het starten en het stationair hoorde ik het niet maar bij het op laten komen van de toeren/gas hoorde je op een gegeven moment een (lichte) ratel.

Vanochtend bij het starten gelijk weer het tractor/diesel/ratelachtige geluid (zie de filmpjes die eerder gepost zijn). Naar mijn idee in iets mindere mate dan voorheen.

In alle gevallen verdween het geluid na een aantal minuten.

Ik denk dat ik toch een keer met de auto langs de dealer ga.

Edit:
- Vanavond ook weer dat ....geluid! :cry:
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 nov 2007, 19:20

M-iNdO schreef:
Gebo schreef:Helaas moet ik ook zeggen dat het bekende geluiden zijn.
Ben benieuwd....

Heeft de dealer dit geluid ook gehoord en wanneer hebben ze besloten om e.e.a. te vervangen (hoe lang zit je er al achteraan)?

Gr. M-iNdO

PS. nog een goed plekje gevonden voor die bumpers etc.?

@ M-iNdO: ja, de bumpers hebben een goed plekje gekregen hoor! :wink:

Mijn S is denk ik begonnen met het geluid bij zo'n 8.000 km. (nu 18.000)
Ik moet zeggen dat het niet altijd zo heftig is als op de filmpjes hoor, maar ook dat komt af en toe wel voor.
Denk gemiddeld bij 1 op de 4 koude starts dat ik het geluid in meer- of mindere mate hoor.

Heb het nu ca. 3,5 maand geleden aangekaart. Dealer heeft het geluid niet zelf gehoord, maar nemen het wel uiterst serieus. Enige tijd geleden een terugroepactie gehad aan de turbo. Achteraf hadden ze blijkbaar gehoopt dat hier de oplossing zou liggen. Tijdje geleden werd ik gebeld of het had geholpen...nope.. Toen werd gezegd dat dan de riem + spanner zou moeten worden vervangen. Sindsdien nog niets gehoord.

Zelf heb ik ook niet echt het idee dat het probleem daar zit hoor...
Heb afgelopen weekend eens iemand met verstand van zaken naar de filmpjes laten luisteren, en deze kwam met de conclusie dat het wel erg veel lijkt op een probleem met de hydraulische klepstoters.

Maar goed, we wachten gewoon even af waar ze mee komen.....

Een keer moet bij 1 van ons toch de oorzaak worden gevonden....
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 nov 2007, 21:08

Misschien mag ik ff oneerbiedig er tussendoor komen. Maar tot nu toe vond ik de versnellingsbak-ervaringen over de R50/R53 Coopers het meest onrustbarende mbt onze MINI's, maar dit topic mbt de R56 is echt het meest onvoorspelbare nog niet door MINI erkende of opgeloste mysterie op het gebied van onze MINI's. Ik hoop echt dat de oorzaak snel wordt achterhaald. Dit moet opgelost worden.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”