Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 08:32

Sid schreef:die van mij is 0 keer bijgevuld en 10.000 gereden. staat ook nog helemaal op max. schrok me rot vanmorgen dus meteen olie gepeild.
Onze R50 heeft bijna 43.000 km gelopen. Peil regelmatig (om de 2 weken) en heb nog nooit een daling waargenomen.

4 flessen op 26.000 km duidt naar mijn bescheiden mening op een defect.
:|
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 09:04

Ja jongens dit is niet best.. 4 flessen op 26000km :s Die motor is gewoon te snel ontwikkeld en op de markt gezet dit kan alleen een produktiefout zijn in de motor. Ik ga ook eens informeren over dit probleem kijken of het bij mijn dealer bekent is. Weet iemand of Peugeot dit probleem ook heeft?
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 09:26

Uhm Kai, Het revisiepunt voor een motor ligt op zo'n 1000km per liter olie. Dit is meestal een teken dat de motor bijna klaar met zichzelf is. Die van jou zit daar bijna aan. Dit oliegebruik is onacceptabel voor een nieuwe auto. Hoop voor jullie dat het gewoon lekkage is ipv verbruik, want das wel ernstig. De oude verbruikt geen druppeltje. Zelfs mijn 15 jaar oude saab turbo verbruikte geen druppel, dus het verhaal dat turbo''s veel meer gebruiken hoeft dus ook niet op te gaan. Ik begin me echt zorgen over die nieuwe S te maken. Voorlopig blijft het bij mij bij proefritjes.

Gr,

PP
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 10:49

CooperS-lightningblue schreef:
PPCS schreef:Karakter van de motor. Amahoela ze bedoelen het karakter van een IVECO TURBO DAILY uit de jaren 80 oid.
Nou, als ik heel eerlijk moet zijn vind ik zelfs een Iveco Turbo Daily beter klinken.
M-iNdO schreef: Zoals ik al aangaf gebeurd het maar sporadisch en niet elke dag bv. Je kunt het dus niet aan de dealer laten horen tenzij je "geluk" hebt dat ie bij de dealer ook dat geluid produceert.
Nee, tegen de tijd dat ik bij de dealer ben is de motor warm en dan hoor je het niet meer. Dan zal hij toch echt een of twee dagen STIL moeten blijven staan, zoals dat hier ook gebeurd. :wink:

Overigens, heb je je oliepeil al wel eens gecheckt? Heb je dat bij de dealer ook al laten doen, want wat de peil aangeeft klopt niet schijnbaar. :?
Merk je ook dat hij nu minder vermogen levert.
Dit duid dan meestal wel op een serieus probleem :roll:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 15:02

PPCS schreef:Uhm Kai, Het revisiepunt voor een motor ligt op zo'n 1000km per liter olie. Dit is meestal een teken dat de motor bijna klaar met zichzelf is. Die van jou zit daar bijna aan. Dit oliegebruik is onacceptabel voor een nieuwe auto. Hoop voor jullie dat het gewoon lekkage is ipv verbruik, want das wel ernstig. De oude verbruikt geen druppeltje. Zelfs mijn 15 jaar oude saab turbo verbruikte geen druppel, dus het verhaal dat turbo''s veel meer gebruiken hoeft dus ook niet op te gaan. Ik begin me echt zorgen over die nieuwe S te maken. Voorlopig blijft het bij mij bij proefritjes.

Gr,

PP
Het is geen lekkage, heb afgelopen weekend op de brug gestaan bij Van Leeuwen autoschadeherstel in Den Bosch. Geen spoor van lekkage te vinden. Dat het verbruik onacceptabel is was me al duidelijk. De vorige heb ik inderdaad maar 0,1 liter olie bij hoeven gooien in de 38.000 km! :s Heel raar dat het zoveel verschilt.

werner schreef:
CooperS-lightningblue schreef:
PPCS schreef:Karakter van de motor. Amahoela ze bedoelen het karakter van een IVECO TURBO DAILY uit de jaren 80 oid.
Nou, als ik heel eerlijk moet zijn vind ik zelfs een Iveco Turbo Daily beter klinken.
M-iNdO schreef: Zoals ik al aangaf gebeurd het maar sporadisch en niet elke dag bv. Je kunt het dus niet aan de dealer laten horen tenzij je "geluk" hebt dat ie bij de dealer ook dat geluid produceert.
Nee, tegen de tijd dat ik bij de dealer ben is de motor warm en dan hoor je het niet meer. Dan zal hij toch echt een of twee dagen STIL moeten blijven staan, zoals dat hier ook gebeurd. :wink:

Overigens, heb je je oliepeil al wel eens gecheckt? Heb je dat bij de dealer ook al laten doen, want wat de peil aangeeft klopt niet schijnbaar. :?
Merk je ook dat hij nu minder vermogen levert.
Dit duid dan meestal wel op een serieus probleem :roll:
Nee, compleet niet. De dag na vullen en een dag stilstand ben ik in Duitsland met Speedy MINI wezen knallen om te kijken of er verschil in zat, maar helemaal niks. :?
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 18:45

Zuipschuit, net als het baasje :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 20:42

Drijfstanglagers? :roll:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 21:53

Hans schreef:Drijfstanglagers? :roll:
Ja zoals ik al zei, lijkt me raar als dat het is. Dit aangezien je het dan theoretisch gezien heel de tijd zou moeten horen. Maar goed alle ideeen zijn welkom, kan ze altijd voorleggen bij de dealer.
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

15 nov 2007, 10:32

Gisterenavond gaf mijn auto weer dat gare (diesel)geluid en wederom verdween na een aantal minuten.

Vanmorgen weer niets aan de hand. Snap er niets van :s
Misschien dat ik een keertje het op film moet zetten of een geluidopname moet maken.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

15 nov 2007, 20:24

Jongens,

Ik heb een filmpje gevonden van een MCS R56 die hetzelfde beroerde geluid maakt als die van mij.

Is dit ook het geluid wat jullie bedoelen?

Ik heb trouwens ook een mail gestuurd naar mijn dealer met een link naar dit filmpje. Ben benieuwd naar hun reactie, als ik overigens een reactie krijg want soms duurt het zo lang (ze hebben het druk is dan het excuus).

Greetz
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2007, 20:30

Ja dat komt aardig in de goede richting. Luister maar naar mijn filmpje, dan kan je het vergelijken. :wink:
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

15 nov 2007, 20:49

CooperS-lightningblue schreef:Ja dat komt aardig in de goede richting. Luister maar naar mijn filmpje, dan kan je het vergelijken. :wink:
Ik heb jouw filmpjes bekeken en mijn auto maakt van tijd tot tijd vrijwel exact hetzelfde geluid.
Het heeft niets met het aantal km te maken want bij mij kwam het al vrij snel voor en ik heb er nu nog superweinig kilometers op staan.

Wat nu?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2007, 21:08

Hij blijft het ook vrij lang doen, dat geluid.
De oliedruk kan het haast niet zijn.
Dit klinkt echt ziek :s Mijn diesel (opel astra) maakt niet eens zoveel herrie als hij koud is.
Dit soort geluiden ben ik niet gewend van BMW :?
Het lijkt wel of hij elk moment vast kan lopen :shock:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 nov 2007, 00:30

jep, datzelfde geluid bracht die van mij een paar keer voort :s
11.000 km, altijd netjes warmgereden tot 85 graden, olie staat op max met koud blok.

denk nog steeds dat het bij de multiriem zit, of een startmotor die blijft hangen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 nov 2007, 08:24

Hmm.. iemand een Clubman kopen? :? Lekker zeg, en dan heeft die van mij dadelijk nog 230pk.. ben benieuwd hoe lang dat heel blijft..
Ik denk toch echt dat BMW/MINI een serieus probleem heeft maar durft dit natuurlijk niet toe te geven, kost miljoenen..
Het zal heus wel bekend zijn bij BMW/MINI maar steken gewoon hun kop in het zand!!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”