Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 16:33

Ik kan me wel 'n idee vormen van hoe je je voelt t.a.v. dit probleem.
Op Mini2.com ben ik nog niks vergelijkbaars tegen gekomen.

Hopelijk treft 't je dealer ook gauw, zodat ze tot onderzoek kunnen over gaan.
Ik hou dit topic goed in de gaten!

Sterkte vast!
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 nov 2007, 11:39

CooperS-lightningblue schreef:Ik startte vanmorgen mijn auto en had weer dat schijtgeluid wat er niet in thuis hoort. Ik ben het nu echt spuugzat en snap er geen h*l meer van. Waarom doet hij dit de ene dag wel en de andere dag niet. Laat ik hem de ene keer 1 of 2 dagen staan, nergens last van, laat ik hem de andere keer 1 of 2 dagen staan, krijg ik dat ongezonde motor-geluid! :evil:

Heb daarnet maar weer een afspraak bij Renova gemaakt. 20 November gaat hij er wéér naartoe.
Dit probleem heb ik ook van tijd tot tijd (gebeurd alleen bij het starten). Hij klinkt dan echt beroerd, net een slechte diesel.
Meestal na een minuutje stationair laten draaien gaat dat geluid weg. Geef je vervolgens gas (boven ongeveer 1100 toeren) dan maakt ie weer dat geluid en gaat ie ratelen (net of er iets tegen de bovenkant van het motorblok tikt). Na een minuutje of 2 stationair laten draaien rij ik voorzichtig weg en na een paar minuutjes rijden is het geluid compleet weg en gedraagt de motor zich weer normaal.

Dit probleem heb ik ook al gemeld bij mijn dealer maar ze hebben nooit van dit probleem gehoord. Ik moest het maar in de gaten houden. Het probleem is inderdaad dat je niet weet wanneer de auto dat geluid maakt. Vervolgens heb ik zitten speuren op internet of er meerdere mensen waren met dit probleem. Op mini2.com (engelse site) las ik dus dat er meerdere mensen dit probleem hadden (ook filmpjes van gemaakt). Sommige dealers namen de auto in en in een paar gevallen werden bepaalde onderdelen vervangen. In alle geva

Conclusie van de meeste dealers was dat het bij het karakter van de motor hoorde en dat het dus niets ernstigs is.
Ik geloof daar ook in want dit probleem heb ik niet bij een Cooper (R56) gehoord. Uiteraard blijf ik het in de gaten houden.

Succes!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2007, 11:44

Karakter van de motor. Amahoela ze bedoelen het karakter van een IVECO TURBO DAILY uit de jaren 80 oid.
Zo mag een motor echt niet klinken, zoals Kai zijn filmpje al laat horen. Maar das mijn mening. Ik vind het onacceptabel iig.
Succes met de afhandeling.

Gr,

PP
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 nov 2007, 12:28

PPCS schreef:Karakter van de motor. Amahoela ze bedoelen het karakter van een IVECO TURBO DAILY uit de jaren 80 oid.
Zo mag een motor echt niet klinken, zoals Kai zijn filmpje al laat horen. Maar das mijn mening. Ik vind het onacceptabel iig.
Succes met de afhandeling.

Gr,

PP
Tja, wat moet je geloven? Ik vind het eigenlijk ook niet acceptabel en ben er ook niet blij mee.
Zoals ik al aangaf gebeurd het maar sporadisch en niet elke dag bv. Je kunt het dus niet aan de dealer laten horen tenzij je "geluk" hebt dat ie bij de dealer ook dat geluid produceert.

Ik hou het in de gaten en mocht het steeds vaker en in ergere mate voorkomen dan sta ik natuurlijk zo bij de dealer.
Daarom volg ik dit topic nauwlettend en ben ik benieuwd wat de uitkomst/oplossingen zijn bij de anderen.

Groet
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2007, 18:39

PPCS schreef:Karakter van de motor. Amahoela ze bedoelen het karakter van een IVECO TURBO DAILY uit de jaren 80 oid.
Nou, als ik heel eerlijk moet zijn vind ik zelfs een Iveco Turbo Daily beter klinken.
M-iNdO schreef: Zoals ik al aangaf gebeurd het maar sporadisch en niet elke dag bv. Je kunt het dus niet aan de dealer laten horen tenzij je "geluk" hebt dat ie bij de dealer ook dat geluid produceert.
Nee, tegen de tijd dat ik bij de dealer ben is de motor warm en dan hoor je het niet meer. Dan zal hij toch echt een of twee dagen STIL moeten blijven staan, zoals dat hier ook gebeurd. :wink:

Overigens, heb je je oliepeil al wel eens gecheckt? Heb je dat bij de dealer ook al laten doen, want wat de peil aangeeft klopt niet schijnbaar. :?
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 16:26

Hey Kaj,

Hier hadden we het vanmorgen nog over.
Op Mini2.com heb ik misschien een interessant topic gevonden over hetzelfde voorval:

MCS engine noise when cold !

:|
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 nov 2007, 16:36

Hoop gesodemieter zo te lezen maar die jongen heeft er wel een Works Kit en stoelen aan over gehouden :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 16:38

Je wilt zeggen; "Positief blijven!" ???

:lol:

Naja... Als het maar gevonden & opgelost wordt. Die stoelen en Workskit zijn dan een mooi extraatje voor het pionieren als eerste R56-rijder.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 20:35

Hmm.. als ik dit allemaal lees moet ik maar de GP motor in die Clubman hijsen :? Hoeveel olie heb je al verbruikt kaj?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 22:39

ik had het vanmorgen ook voor de eerste keer, 1 straat gereden. toen uitgezet en opnieuw gestart: verdwenen. klonk iig echt goed flut*.

het is zo erg dat ik zeg: kan je nog afbestellen hans?
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 nov 2007, 23:09

Hans schreef:Hmm.. als ik dit allemaal lees moet ik maar de GP motor in die Clubman hijsen :? Hoeveel olie heb je al verbruikt kaj?
Ik ongeveer 4 flessen op 26.000 km
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 23:17

die van mij is 0 keer bijgevuld en 10.000 gereden. staat ook nog helemaal op max. schrok me rot vanmorgen dus meteen olie gepeild.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 23:27

Hans schreef:Hmm.. als ik dit allemaal lees moet ik maar de GP motor in die Clubman hijsen :? Hoeveel olie heb je al verbruikt kaj?
Er is een week of 4-5 geleden 2 liter olie bij gegaan en hij gaat de 20e November weer voor dat geluid, controle en olie vullen. Elke 2000 km mag ik langskomen voor olie. :| Ga het bijhouden hoeveel olie er om de hoeveel km in moet. Dat dat geluid met starten er niet minder om word is mij inmiddels bekend. Vanmorgen en vanmiddag beide keren last van, dus als ze het de 20e bij de dealer niet horen, dan weet ik het ook niet meer.

@Sid:
Echt bagger kerel! Gauw olie laten checken en vragen of zij misschien een antwoord hebben op dat schijtgeluid.
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 23:30

ik heb trouwens het vage vermoeden dat het met de riemspanner van de multiriem te maken heeft en niet met de kop of iets in het blok. bij jou en anderen kan dat het misschien ook zijn kaj.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 23:33

Ja las net dat engelse forum. Het volledige verhaal, die kerel zegt ook dat het te maken kan hebben met een of andere riemspanner. De dealer moet dit trouwens weten, ik zou hier als klant niet zelf naar op zoek moeten gaan toch?! Dat ze het lekker maken. :mad:
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”