JCW Soundkit: locatie en prijzen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Co0operSco0opeR
Nieuw Lid
Nieuw Lid

JCW Soundkit: locatie en prijzen?

24 apr 2006, 17:07

Hoi allemaal!

Ik heb mijn MINI nog niet voorgesteld op dit geweldige forum, dus meteen maar ff doen, nietwaar:

Op 19 januari 2006 een hele mooie Park Lane gekocht bij Jan de Jong in Hilversum. Ik en vriendin liepen de showroom binnen en we waren meteen verkocht... het is letterlijk de auto geworden die in de showroom stond te glimmen :)

Een week na het bezoek aan de showroom kon ik m al ophalen, dus dat was helemaal top!

Nu dan mijn vraag: ik wil een John Cooper Works Soundkit laten monteren, maar ik vraag me af of er forumleden zijn die mij tips kunnen geven over de locatie en de prijzen van deze tuningset. Ik weet dat het qua PK's niet echt 'helpt', maar dat de beleving er behoorlijk op vooruit gaat.

Tips zijn dus van harte welkom!
MINI Cooper Park Lane 52-SJ-HB
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 apr 2006, 17:23

Welkom Co0operSco0opeR!

Maaij en grand_cru hebben er één. Tot nu toe is gebleken dat Autohaus Timmermans van Strahlung Pur steeds de laagste prijzen heeft. Als het niet te ver weg is (er zijn drie vestigingen) voor jou zou je daar eens kunnen informeren en bij je eigen dealer om het prijsverschil te zien. Ik zie dat de soundkit voor 846 euro inclusief inbouwen op de prijslijst van Timmermans staat
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 18:05

Welkom Co0operSco0opeR

Ja als je eenmaal een Mini ziet ben je verkocht hoor!! :P Dat blijkt steeds wel weer aan de nieuwe leden :D
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 18:17

Ha plaatgenoot!! (shakeit)

Welkom op het forum en veel plezier hier.
Je hebt werkelijk een heel mooie MINI. Hij is ons meerdere keren opgevallen in de showroom bij Jesse :lol: Ben erg blij dat je het Amersfoortse straatbeeld aan het opfleuren bent met je MINI. 8)

Graag een keer tot meets en de tip van Berthil over Timmermans is een heel goede!!

Tot meets!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 19:00

Welkom & tot meets... :rijden
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 19:58

welkom op het forum en tot meets :D

Ook :Foto van je mini?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

24 apr 2006, 20:24

Welkom! en veel plezier met je MINI :)

Ik heb ook een Soundkit op mijn Cooper. Ben er op zich wel tevreden mee, maar ik zou toch voor een ander uitlaat met open luchtfilter gaan.

Goedkoper en 8) geluid. Verschil tussen een openluchtfilter (Pipercross, K&N, Green..) en de JCW merkt je goed. Vind het veel mooier klinken dan de JCW. De JCW hoor je alleen bij hele hoge toeren.

Ik heb nu de soundkit icm een K&N openluchtfilter en ben er erg tevreden over.

Wil nu ook een ander uitlaat proberen die wat meer geluid maakt ;)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 20:40

Paul heeft recent een heel aantal uitlaten met elkaar vergeleken qua geluid en volgens mij ook geluidsbestandjes hiervan beschikbaar.
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 apr 2006, 21:12

Hey Cooperscooper! Welkom. weer een Parklane erbij :D
Ik heb net ook geinformeerd naar het monteren van de JCW Soundkit!
MINI A'dam vraagt 1500 euro incl btw...!!
Dat is dus bijna twee keer zoveel als dat Autohaus, hmmm even uitchecken dus maar
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 21:24

ParklanePieter schreef:Dat is dus bijna twee keer zoveel als dat Autohaus, hmmm even uitchecken dus maar
Wij hebben bij Timmermanns de aero sideskirts kunnen krijgen voor een prikkie (scheelde 500 euro t.o.v. de NL-dealers) om maar even een voorbeeld te geven.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

24 apr 2006, 21:46

De soundkit is daar 846 euro incl BTW en inbouw. Ik had er zelf 1250 euro voor moeten betalen.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

24 apr 2006, 22:01

Hoi welkom hierro. :))
De geluidsbestanden zijn volgens mij inmiddels gewist en daarvoor in de plaats staan de circuit foto's.

Maarre check het nog wel ff. :wink:
Co0operSco0opeR
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 apr 2006, 22:27

Bedankt allemaal voor de hartelijkheden :D

Het gaat me niet om heel veel meer herrie, dus een andere open lucht filter is niet echt nodig. Een iets donkerder geluid is echter nooit weg! Maar vooral het wat soepeler gedrag in de eerste 2 versnellingen lijkt me een goede eigenschap van de soundkit.

Fotootjes moet ik binnenkort eens schieten, k heb er alleen een paar in het donker en dat ziet er niet uit :oops:
ParklanePieter schreef:Ik heb net ook geinformeerd naar het monteren van de JCW Soundkit!
MINI A'dam vraagt 1500 euro incl btw...!!
Dat is dus bijna twee keer zoveel als dat Autohaus, hmmm even uitchecken dus maar
Schandalig zeg die prijsverschillen. Misschien moeten we maar een quantumvoordeelprijsje bedingen bij de dealer in Hilversum. Ik zal ze morgen eens mailen voor een prijsje.
Laatst gewijzigd door Co0operSco0opeR op 24 apr 2006, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Cooper Park Lane 52-SJ-HB
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 22:29

bij mij bij de dealer betaal je er ook €1500 voor. Zeg dat je €100 korting krijgt kan je nog net zo goed op en neer rijden. Ik ga naar timmermans om daar mijn JCW remmen erop te laten zetten :D
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 apr 2006, 22:31

Goed idee! Ik rij graag even naar Hilversum. Die Timmermans zit wel errg ver weg voor mij, helaas

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”