Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 21:41

Jenkins schreef::wat:

Je bedoelt; wéér te laag??????
Nee, exact zoals 2 weken geleden. De peilstok ziet er in mijn ogen precies hetzelfde uit, hij geeft hetzelfde aan. Volgens die stok zit er genoeg in.
Sid schreef:nee dus wéér tussen minimum en maximum, maar nu met 2 liter erbij :?
waar gaat dat spul heen joh?! uit je uitlaat komen inderdaad geen blauwe pluimen.

wat betreft de spanrollen: is voor de piep met stationair draaien. het koppelinggeluid van 3 naar 2 laat ik maar even voor wat het is. ben er ook niet gek op dat ze hem helemaal uit elkaar gaan slopen zonder enig idee wat het kan zijn.
Ja, weer gewoon tussen minimum en maximum, maar nu zit er ook nog 2 liter bij gestort. Snap er niks meer van.

Nee dat is waar, als het geen kwaad kan en ze hem niet om een andere reden uit elkaar moeten halen, dan zou ik het ook lekker laten, hoe gaat het af en toe ook klinkt.

Weet je wat gewoon het ergste is. Ik kán geen hekel krijgen aan deze auto...
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2007, 18:43

heb de mini sinds vanmiddag weer terug, er is een nieuwe riemspanner gemonteerd.
heb het geluid niet meer gehoord, maar we zullen zien of dat zo blijft.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2007, 19:12

CooperS-lightningblue schreef:
harmar schreef:Wat hebben ze gedaan aan het terugschakelgeluid?
Koppeling versteld. Heb nog niks gehoord, maar dat is iets om op langere termijn te beoordelen.
Vandaag Mini opgehaald, ze hebben niets kunnen vinden.
Het probleem is ,door de dealer, bij Mini neergelegd en ze wachten af wat daar uit voort komt.
Ik heb nog gezegd dat ze de koppeling van jou hadden bijgesteld.
Antwoord van hun was dat dit niet kan, omdat ie hydraulisch is.
Nu weet ik het ook niet meer. Er zit niks anders op dan afwachten.
Mooi K.....
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2007, 10:53

jahoor, de piep is back! :evil:
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2007, 11:00

Wat wordt je volgende auto Sid?

Weet iemand nou al wat het geluid is als je hem van 3 naar 2 op de motor laat afremmen? :s
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2007, 11:01

Dit is dus precies wat er bij heeeeel veel dealers mis gaat. De foutenanalyse. Een goede monteur kan heel snel door iets te horen of voelen een probleem vinden. Dit hoort een onderdeel van hun MERK opleiding te zijn. Zeker de chef werkplaats zou dit moeten kunnen. Het lijkt wel of ze tegenwoordig alleen maar trial and error kunnen doen en wel zien wat helpt. Sorry maar voor een opgeleide monteur vind ik dat in de meeste gevallen niet kunnen. Helaas zie ik dat steeds vaker. Ook het contact van dealers onderlig blijkt veel te matig. Als je bij de ene komt met een probleem en je weet (via het forum) dat een andere dealer dit al vele malen heeft gehad, dan moet dat dus ook bij jouw dealer bekend zijn (nooooot, nooit van gehoord meneer).

Of ben ik een te kritische consument, die te veel verwacht van de onderhoudsafdeling :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2007, 12:10

Sid schreef:jahoor, de piep is back! :evil:
Was inderdaad mooi afgelopen zondag. Ik hoor je nog zeggen 'Hee, de jouwe piept ook!' Waarop ik mijn motor uitzetten en het weer jou auto bleek te zijn! >)
ricktolboom schreef:Wat wordt je volgende auto Sid?

Weet iemand nou al wat het geluid is als je hem van 3 naar 2 op de motor laat afremmen? :s
Sid z'n volgende auto word een blauwe of rode Porsche 998.

Over dat geluid gesproken, heb nou de afgelopen 2 dagen in mijn auto gereden en ik heb het eigenlijk niet meer waargenomen. Dat geluid in de bochten is overigens ook grotendeels weg (alleen bij héle lange bochten hoor ik het nog). Het starten heeft hij voor het laatst zondag (voor Speedy MINI) nog gehad, verder niet meer. Hij staat vandaag weer een hele dag stil. Ik zal hem vanavond of morgenochtend eens starten.

@PPCS:
Ja af en toe snap ik er ook geen drol van! Maar ja je gaat toch je concurrent met hetzelfde merk niet bellen om te vragen of zij een oplossing weten? Dan laat je wel heel duidelijk over komen dat er geen kennis is over het product wat ze verkopen.

Ze hebben overigens echt een prachtig systeem op de computer waar alle problemen van MINI via MINI/BMW AG (waar in ieder geval Nederland op staat) binnenkomen en bekeken kunnen worden. Alle dealers zijn erop aangesloten en kunnen die lijsten opvragen.

Het probleem met de versnellingsbak was in ieder geval bekend aangezien hij ZEKER TE WETEN in het lijstje stond. Heb het zelf gelezen en aangegeven dat dat het probleem was wat ik ook ondervond. Daar stond trouwens toen geen oplossing bij, maar dat er met MINI Nederland contact opgenomen moest worden. In mijn ogen betekend dat;"Not good!"

We zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet!
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 10:47

Ik startte vanmorgen mijn auto en had weer dat schijtgeluid wat er niet in thuis hoort. Ik ben het nu echt spuugzat en snap er geen h*l meer van. Waarom doet hij dit de ene dag wel en de andere dag niet. Laat ik hem de ene keer 1 of 2 dagen staan, nergens last van, laat ik hem de andere keer 1 of 2 dagen staan, krijg ik dat ongezonde motor-geluid! :evil:

Heb daarnet maar weer een afspraak bij Renova gemaakt. 20 November gaat hij er wéér naartoe.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 10:52

Je hebt laatst een paar filmpjes gemaakt van dat geluid.
Dat is een hele goeie, omdat a.h.v. die filmpjes onomstotelijk is aangetoond dat je Mini die ongezonde geluiden maakt.

Heb je die ook al naar Renova gestuurd?
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 nov 2007, 10:57

Mijn auto heeft het twee weken geleden ook gedaan. Hij klonk ook als een diesel. Meteen de motorkap geopenend en het komt van de linkerkant van de motor (als je er voor staat). Duurde een half minuut en toen was het weg en is het ook niet meer terug gekomen............ tot nu toe :? :?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 11:05

Jenkins schreef:Je hebt laatst een paar filmpjes gemaakt van dat geluid.
Dat is een hele goeie, omdat a.h.v. die filmpjes onomstotelijk is aangetoond dat je Mini die ongezonde geluiden maakt.

Heb je die ook al naar Renova gestuurd?
Ja, daarom heb ik ze op internet gezet. Enerzijds om aan jullie te vragen of iemand weet wat het geluid is en waar het vandaan komt (hier zit tenslotte een hoop kennis) en anderzijds om het aan Renova te laten horen, want ik kan dat geluid niet herproduceren als ik daar met mijn auto ben. Zij moeten het zelf horen om het vast te kunnen stellen zeggen ze dan! Maar als ik daarnaartoe rij is mijn auto warm en doet hij het niet. Duidelijk is dat hij het in ieder geval alleen doet als de motor koud is. Zij gaan hem dan een dag laten stilstaan waarschijnlijk.

Dat is nou juist zó verschrikkelijk zuur, er is geen exact moment aan te tonen wanneer hij dat geluid weer gaat maken. Het kan zijn dat als hij 2, 3 of 4 dagen bij Renova stil staat en ze starten hem alléén op de 4e dag 's ochtends dat hij het niet doet en als ik hem dan ophaal en de volgende ochtend start weer wel. Er is geen touw aan vast te knopen... :(
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 11:07

pimmy schreef:Mijn auto heeft het twee weken geleden ook gedaan. Hij klonk ook als een diesel. Meteen de motorkap geopenend en het komt van de linkerkant van de motor (als je er voor staat). Duurde een half minuut en toen was het weg en is het ook niet meer terug gekomen............ tot nu toe :? :?
Als je mijn filmpjes bekijkt. Op dat filmpje staat hij al DIK 5 minuten warm te draaien. Die ochtend heeft het in totaal 32 minuten geduurt voor het geluid volledig weg was en dan hoor je het bij wegrijden als hij ietsje hoger in de toeren komt (1300-1500 toeren) weer even tot je een eind hebt gereden.
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 nov 2007, 11:44

CooperS-lightningblue schreef:Dat is nou juist zó verschrikkelijk zuur, er is geen exact moment aan te tonen wanneer hij dat geluid weer gaat maken. Het kan zijn dat als hij 2, 3 of 4 dagen bij Renova stil staat en ze starten hem alléén op de 4e dag 's ochtends dat hij het niet doet en als ik hem dan ophaal en de volgende ochtend start weer wel. Er is geen touw aan vast te knopen... :(
Dat is echt zó irritant hè, dat je dat geluid wil reproduceren en het lukt dan niet. Had ik met een fluittoon in de Park Lane (bleek achteraf de ruit te zijn na het wisselen vanwege een barst). Kon moeilijk de monteur vragen om ff 160 over de ringweg van Tilburg te knallen om het geluid te produceren.

Slim van je om filmpjes te maken iig! Hoop dat ze daar wat mee kunnen.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 12:56

Hoe reageerde de dealer eigenlijk bij het zien van die filmpjes?

Nog belangrijker; hopelijk heeft de dealer en Mini Nederland er wat aan!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 14:37

Jenkins schreef:Hoe reageerde de dealer eigenlijk bij het zien van die filmpjes?
Niet echt direct. Het was waarschijnlijk, inderdaad iets wat er niet thuis hoort. Om het te kunnen verhelpen moeten ze het kennelijk toch echt zelf live horen. Dat kan! Nu alleen maar hopen dat hij het ook doet als hij bij hun staat.

Ik hou er zo'n k*t-gevoel aan over elke keer dat hij dit geluid maakt. Als je ermee weg rijd moet je een beetje gas geven en de koppeling op laten komen en dat is voor mijn gevoel gewoon niet goed voor wat dit geluid ook produceerd. Ik durf eigenlijk niet weg te rijden, want ik ben bang dat ik iets sloop, maar ja, ik kan moeilijk elke ochtend die auto een half uur warm laten draaien voor ik weg rij. Dat kan niet de bedoeling zijn! :|
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”