Fiat 500 in Fifth Gear

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Fiat 500 in Fifth Gear

04 okt 2007, 13:54

Kick the MINI in the nuts :s

MaVaEe
Koeien-teller

04 okt 2007, 15:37

Wat heeft toch iedereen met die 500 tegenwoordig...
Ik vind hem echt niet mooi en het ergste is nog wel dat het een FIAT!!! is :s
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 15:47

Ik ben wel benieuwd hoe hij het doet tegenover de MINI. Ze zijn natuurlijk niet echt te vergelijken, maar voor de mensen die het geld niet hebben voor een nieuwe MINI is het volgens mij een prima alternatief. Overigens geldt voor dit Fiatje ook dat hij waarschijnlijk veelal puur op emotie gekocht zal worden.

Ik heb hem in Frankfurt gezien en gezeten. Leuk autootje van binnen, maar de gebruikte materialen van binnen is niet bepaald top spul. Wat dat betreft hebben ze het bij MINI wel beter aangepakt. Dan maar een tik duurder zou je denken.

Ik vind het wel knap van ze dat ze zo'n leuk sportief autootje op de markt weten te zetten voor een relatief lage prijs. Vandaag bij de dealer (ben er toevallig geweest) gaven ze aan dat volgend jaar de Abarth-versie komt. 1,4 liter turbo met 150 pk. Dan begint het feestje pas echt en vermoed ik dat er ook een bij ons op de oprit komt te staan. :mrgreen:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 15:58

CooperS-lightningblue schreef:Vandaag bij de dealer (ben er toevallig geweest) gaven ze aan dat volgend jaar de Abarth-versie komt. 1,4 liter turbo met 150 pk. Dan begint het feestje pas echt en vermoed ik dat er ook een bij ons op de oprit komt te staan. :mrgreen:
In plaats vannnn ???

:)
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 16:02

voor drbij 8)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 16:05

ricktolboom schreef:voor drbij 8)
Pfff. Zou Kaj niet durven toe geven dat ie stieken toch wel die Abarth wil hebben ipv z'n CooperS?
:p

:lol:
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 16:13

windows mobile? heb ik iets gemist? (heb geen geluid op het werk)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

04 okt 2007, 16:17

Tjah leuk autotje maar niet sportief genoeg en niet mijn ding :p

Greetz BigD
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 okt 2007, 00:29

Fiat is een topper in het maken van dergelijke auto's, deze zal wel weer enorm value for money zijn.Prijs is gewoon goed.
Maar net zoals de vw bietul : laat hem na een (paar) jaar nog maar eens stijgende verkoopcijfers zien, redelijke inruilwaardes etc dan pas spreek ik van een geslaagd project. Nu is het nog maar een hype gebaseerd op wat foto's en paar demo's.......het blijft maar een panda met een hip blikwerkje...net zoals de bietul een golfje was in een duur designerjasje.
Volgend jaar deze tijd weten we meer..... :mrgreen:
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2007, 08:06

Waarom steeds die vergelijking met mini? Dat is echt appels met peren vergelijken >)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2007, 09:14

hansie schreef:Maar net zoals de vw bietul : laat hem na een (paar) jaar nog maar eens stijgende verkoopcijfers zien, redelijke inruilwaardes etc dan pas spreek ik van een geslaagd project.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op, want er zijn nu al meer 500 orders dan er ooit Beetles verkocht zijn :mrgreen:

De Italianen lopen er werkelijkwaar mee weg en ze schijnen niet aan te slepen te zijn. Dit is gewoon voor Fiat nu al een groot succes en zal ze veel geld in het laatje brengen, ontwikkelingskosten zijn niet hoog doordat de basis Panda is.

Ik vind de Mini door de prijsstelling trouwens veel meer een nichemodel. De Fiat is voor veel meer mensen bereikbaar.

Enneuh restwaarde? Het blijft een Italiaan he :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2007, 10:47

Jenkins schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Vandaag bij de dealer (ben er toevallig geweest) gaven ze aan dat volgend jaar de Abarth-versie komt. 1,4 liter turbo met 150 pk. Dan begint het feestje pas echt en vermoed ik dat er ook een bij ons op de oprit komt te staan. :mrgreen:
In plaats vannnn ???
De komende 1,5 jaar word er hier drastisch gewijzigd. M'n ma wil dolgraag weer een klein fiatje (heeft vroeger een fiat 500, cinquicento en seicento gehad, allemaal Abarthjes). Nu rijdt ze gedwongen in een auto die ze niet wilde. Die Abarth komt pas in de 2e helft van volgend jaar. Dus dat duurt nog even.
frankie schreef:Enneuh restwaarde? Het blijft een Italiaan he :wink:
Ik denk dat je daar nog stijl van achterover gaat slaan. Gaat een populair ding worden.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

05 okt 2007, 10:55

Hij is nogal lyrisch over het interieur :shock: :s :s :s
Vind het maar niks van binnen. De buitenkant ziet er van voren geweldig uit, de achterklep is helaas teveel Ford Ka, en aan de handling van de auto is ongetwijfeld weinig aandacht besteed.

Maar we zullen zien: wanneer kan ik hem proefrijden? Even een paar bochtjes draaien.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 okt 2007, 10:58

In de vorige TopGear (nl editie magazine) hadden ze een test met de 500 en de mini. :roll:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2007, 11:20

mderijke schreef:... Even een paar bochtjes draaien.
Als rasechte "Kurvenkünstler" zijn er maar weinig auto's die de Mini het nakijken geven.
Als je dat in 'n andere auto zoekt... moet je lang zoeken.
De nieuwe 500 is net zo min een bochtendraaiertje, zoals de Mini dat wel is.
Daar is ie ook helemaal niet op ontworpen.
Dit in tegenstelling tot de Mini die het veel gepropageerde "kart-feeling" moet brengen (en dat ook doet)!

De Fiat zal een nog groter publiek aanspreken. Niet alleen vanwege de veel lagere prijs,
maar ook vanwege de wat comfortablere vering en hogere zit.

@ Kaj:
als ik lees wat je moeder voor automotive historie heeft zal ze heeeeeeel blij worden met haar nieuwe 500 Abarth!
8)

Terug naar “Kletshoek”