De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:08

iDarkDesign schreef:
Maar goed, die M7 spoiler zit er nu dus echt ff niet in. Dat wordt sparen tot volgend jaar oktober dan...

iDD
Jammer, vind die spoiler echt helemaal bij jouw MINI passen 8) Even geduld dus nog..
coendek
Stoepsleutelaar

02 okt 2007, 20:19

dude.. wat is er allemaal aan de hand met je mini dan? hoop gedoe allemaal :lol:

Coen
iDarkDesign
Transformer

04 okt 2007, 14:12

Ik heb hem terug!

jeej!

maar wat een lijst dingen die ze hebben vervangen en gedaan... Ik zal die lijst morgen nog wel even posten.

Door de crankpulley klinkt ie een stuk rauwer. Alleen heb ik er nog niet mee kunnen rijden (behalve 1 minuut naar de overkant). Vanavond maar eens proberen.

Net even de kap open gedaan om te kijken of er wat van te zien was, wel nieuwe rubbers, maar that's it. Ja ze hebben mijn eigen airbox vernaggeld dus die gaat er dit weekend weer af.

Tot mijn grootste verbazing hadden ze ook mijn engine damper OPEN geschroefd! (de cilinder) en vergeten dicht te schroeven! Nu heb ik geen idee wat voor een concequenties heeft, maar ik heb hem net alvast een stukje dichtgeschroefd. Iemand enig idee of mijn damper nu naar de zak is of dat ik hem er gewoon opnieuw op moet draaien?

Wat ook erg jammer is dat ze de stabilisator stang (rear swaybar) niet hebben kunnen monteren :( Eerst begrepen ze er al geen zak van, toen ik (telefonisch) uitgelegd had waar het moest kwamen met het verhaal dat de huidige rubbers niet passen omdat de stang te dik is! En daardoor konden ze hem ook niet ophangen ofzo...

Prijs komt na met factuur :(

maar allang blij dat ik hem weer rij!

Als iemand de vraag over damper en/of rear swaybar weet te beantwoorden hoor ik het graag!

iDD......... allemaal bedankt voor de mentale steun van de afgelopen dagen.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 14:23

goed te horen dat je hem terug hebt, alleen vrees ik samen met je voor de factuur :?
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 okt 2007, 14:37

Waarom hebben ze je engine damper opengeschroefd dan ? Hadden ze daar iets te zoeken of was dit puur nieuwsgierigheid ? Lekker bijdehand dan van die gasten :s Als die damper kaput blijkt te zijn oid zou ik dat lekker gaan claimen bij de gasten ! :evil:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 14:39

Knuckles schreef:Waarom hebben ze je engine damper opengeschroefd dan ? Hadden ze daar iets te zoeken of was dit puur nieuwsgierigheid ? Lekker bijdehand dan van die gasten :s Als die damper kaput blijkt te zijn oid zou ik dat lekker gaan claimen bij de gasten ! :evil:
Bij mij hadden ze aan de strobo's gezeten, stond op andere stand. Maar dat is gelukkig niet schadelijk!
Hoop voor IDD dat alles nog in orde is! Sterkte met je factuur!
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 okt 2007, 14:42

henkietenk schreef:
Knuckles schreef:Waarom hebben ze je engine damper opengeschroefd dan ? Hadden ze daar iets te zoeken of was dit puur nieuwsgierigheid ? Lekker bijdehand dan van die gasten :s Als die damper kaput blijkt te zijn oid zou ik dat lekker gaan claimen bij de gasten ! :evil:
Bij mij hadden ze aan de strobo's gezeten, stond op andere stand. Maar dat is gelukkig niet schadelijk!
Hoop voor IDD dat alles nog in orde is! Sterkte met je factuur!
Wat dat soort dingen betreft moeten ze lekker met hun handjes vanaf blijven. Ze hebben er niks te zoeken dus AFBLIJVEN !! :mad:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 okt 2007, 15:21

Succes met de afwikkeling van dit verhaal , en ik hoop dat het je niet teveel €€€€ gaat kosten... :?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 15:27

Hopelijk kun je snel die m7 spoiler plaatsen :D
Rekeningen van de dealer zijn nooit leuk met hun tarief tegenwoordig :S

Veel sterkte met het ontvangen van de factuur!
iDarkDesign
Transformer

04 okt 2007, 15:31

kwiebje schreef:Hopelijk kun je snel die m7 spoiler plaatsen :D
Rekeningen van de dealer zijn nooit leuk met hun tarief tegenwoordig :S

Veel sterkte met het ontvangen van de factuur!
Dat gaat niet meer lukken, in elk geval geen geld voor. ook ivm wintersport. Dus uit mn hoofd gezet.

Ze hebben drukgroepen vervangen, dus hij zal wel los gemoeten hebben. Bel er zo nog wel even over.

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 okt 2007, 15:39

Volgens mij kun je gewoon de Engine Damper in elkaar zetten als je het rubber weer in de buis krijgt. Er zit niks hydraulisch of iets dergelijks op. Ik weet alleen niet hoe die er van binnen uitziet, maar als het goed is zit er een rubber blok in wat de demping voor zijn rekening neemt.

Een swaybar is altijd dikker dan de originele, anders heeft het geen zin om een nieuwe te monteren. Daarom zitten er normaal gezien ook altijd passende rubbers bij de swaybar. Zaten die er bij jou niet bij?
iDarkDesign
Transformer

04 okt 2007, 16:01

Zo weer ff heen en weer geweest. Engine damper zit weer in elkaar en ik heb 100% vertrouwen in de auto. Ook gemerkt dat die crankpulley echt werkt! En je hoort hem ook, daar ben ik blij mee. Maar dat zou een nadeel zijn voor sommige mensen.

Die engine damper kan idd gewoon open, maar wel verstandig om hem dicht te hebben. Ik moet nog even doorhebben of ze de veerpootbrug strak genoeg hebben afgesteld >) Damper zit gewoon goed.

Nee die rubbers zaten er dus niet bij. Dat ga ik nog wel uitzoeken.

iDD...... allemaal bedankt!

Zeg Coen, hoe zit het met die rubbers? :mrgreen:
tysie
Be Mini
Be Mini

04 okt 2007, 17:34

Ik hoop dat de kosten een beetje mee zullen vallen kerel, ik was laatst voor een grote beurt € 600,00 kwijt.
Dealer had gezegd dat het zo rond de € 400,00 zou komen, maar dat was dus de prijs ex. BTW. :s
iDarkDesign
Transformer

05 okt 2007, 09:28

Komt ie:
- Inspectie I uitgevoerd
- Remschijven voor vernieuwd
- Remblokken gemonteerd (ferodo)
- Remsensor achter vernieuwd
- Remblokken achter vernieuwd
- Armsteun passagierskant vernieuwd
- Alta krukaspulley vernieuwd
- looprol v/d multirien vernieuwd
- Multi Riem vernieuwd
- 2x RWB voor vernieuwd (ruitenwisserblad)
- 1x RWB achter vernieuwd
- 1x stuurbekrachtigingsslang vernieuwd ivm karkasbreuk
- 1x ophangstukken v/d achterdemper vernieuwd
- 2x scheet blocks vernieuwd (?!)
- Microfilter vernieuwd
- 2x ovale pakkingen v/d intercooler vernieuwd ivm lekkage
- 1x slangetje op inlaaspruitstuk gemonteerd (was losgeschoten)
- 1x pool van de accu vernieuwd ivm montage me een slangeklem
- Koelvloeistof ververst
- Remvloeistof ververst
Zie blad II
- Drukgroepset vernieuwd daarvoor moesten diverse extra niet originele delen gedomenteert worden. (Veerpootbrug, open luchtfilter)
- Versnellingsbak gedemonteerd --> drukgroep vernieuwd + druklagergeleideas e.d. vernieuwd
- druklager ook vernieuwd
- 2x sterreparatie opgegeven hiervoor geen acc. (?!)
- stabilisator stang achter geprobeerd te monteren maar missen verschillende delen. Wel 1/2 mee bezig geweest
- Auto uitgelezen, zit vol met foute dan niet originele spullen 30 min. storingen nakijken.
Zo dat is een beste lijst! Moeilijk te lezen dat wel en van sommige begrijp ik echt niet wat het is. Dat storingen nakijken is ook een raar punt, heb ik nl. niet om gevraagd en wel telefonisch uigelegd dat dat om de lambda sonde gaat ivm MTH spruitstuk. Maar goed.

iDD...... en gassen dat ding nu! Alleen nog steeds traag tot 3000 toeren.
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 05 okt 2007, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2007, 09:35

Jeetje Rein, wat een lijst zeg! :shock: Ik vreesch voor de factuur :?

Goed dat je je trots weer terug hebt, maar ik duim nog even verder voor je. Misschien helpt het nog voor de factuur.....
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Show your ride”