NA 3 weken koppelings platen eruit ?

De 2e generatie vanaf 2006
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

NA 3 weken koppelings platen eruit ?

01 okt 2007, 18:57

Eindelijk had ik hem mijn nieuwe mini cooper S , maar wat er het weekend gebeurt .....
veel rook veel stank 50 kilometer rijdend ECHT WAAR mijn koppelingsplaten er uit geknald ( VOLGENS DE LAATSTE BERICHTEN)

Wie heeft ook al zo iets meegemaakt ?

:evil: Reinier-dirk
Eind augustus is het zo ver mijn derde mini cooper s
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2007, 19:12

Jeetje, wat een ellende!! Heb zelf gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt.

Succes, en dat de dealer het maar snel moet oplossen!
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2007, 19:43

Gelukkig niet meegemaakt.
Dit is echt K.... voor je.
Koop je een Mini heb je Maxi problemen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 okt 2007, 20:20

Beter nu dan over twee jaar, positief blijven denken :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 10:55

Holy hell, dat is niet al te best zeg. Ik begrijp dat je hem nog maar 3 weekjes hebt? Hoe gebeurd zoiets in hemelsnaam?

Je was toch niet stiekem de 240 al aan het proberen toch?! LOL :mrgreen:

Nou ja, denk inderdaad maar zoals Berthil dat doet. Beter nu dan over 2 jaar als je geen garantie meer hebt. :wink:
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 okt 2007, 12:05

Officieel heb je niet eens garantie op je koppeling al lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze je hierop geen garantie geven :s
Afbeelding
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 okt 2007, 15:33

FastBunny schreef:Officieel heb je niet eens garantie op je koppeling al lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze je hierop geen garantie geven :s

dat zou helemaal de limiet zijn------ geen garantie ---- 3 weken oud .... ik slaap al zo slecht sinds zaterdag avond
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 16:24

Zoo.....
met veel moeite zou je die dr uit kunnen trappen...
maar lijkt me dat je dat niet doet me je nieuwe mini....
succes met t oplossen van dit probleem (met de dealert dus..)!
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 okt 2007, 17:05

Da's mooi klxxte!

Bij welke dealer zit je (Dubbelsteyn) ?
Laat even weten hoe eea afloopt.
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 okt 2007, 23:14

Ja inderdaad bij Dubbelsteyn in Dordt
Het is inmiddels dinsdag avond en nog steeds geen uitsluitsel wat er nu aan de hand is VREEMD of ben ik ergggg achterdochtig.
Mijn vertrouwen in deze wagen is wel weg , inmiddels ook maar een telefoontje gepleegd met Mini Nederland en mijn rechtbijstand verzekering
Wellicht een nieuwe auto eisen
Al met al ben er erg ziek van
Hou jullie op de hoogte hoe het verder afloopt
èrcé
Be Mini
Be Mini

03 okt 2007, 15:22

FastBunny schreef:Officieel heb je niet eens garantie op je koppeling al lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze je hierop geen garantie geven :s
Is het niet zo dat een fabrikant wettelijk verplicht is garantie af te geven op ALLE onderdelen? dus ook de koppeling?
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 okt 2007, 15:31

èrcé schreef:
Is het niet zo dat een fabrikant wettelijk verplicht is garantie af te geven op ALLE onderdelen? dus ook de koppeling?
Ze geven geen garantie op onderdelen die onderheving zijn aan slijtage, bijvoorbeeld je ruitenwissers, banden, benzine :s, maar ook je koppeling, lakschade etc etc.

Nu is alleen de vraag is het uberhaupt mogelijk zelf binnen 3 weken een koppeling volledig te slopen (niet dat dat hier doelbewust gedaan is hoor ;) ) Maar hier is het erg aannemelijk dat het een fabrikagefout moet zijn en er dan wel garantie op hoort te zitten.
Afbeelding
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2007, 16:01

En als de fabrikant geen garantie geeft dan doet de dealer dat wel (mag ik aannemen). Bij mij heeft de dealer de versnellingsbak gereviseerd van m'n 6 jaar oude Mini (ik ben 2e eigenaar) onder bovag garantie zelfs ! En een versnellingsbak is ook een slijtage onderdeel toch ? :wink:

Ik denk dat Dub'steyn bezig is alles te onderzoeken en overleggen met de fabrikant/importeur. Maar als ík jou was zou ik zeker elke dag bellen.

Wat betreft je vertrouwen in de auto: zodra ze dit allemaal gefixed hebben en je rijdt weer in je Mini rond krijg je je vertrouwen (en een HOOOOP plezier) zo weer terug :wink: :mrgreen:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 17:31

Bij ons is de koppeling na ruim 2 jaar (klacht wel binnen de 2 jaar gemeld) vervangen. Is geheel onder garantie gedaan.

Ik heb wel vaker koppelingen gezien die binnen enkele weken/maanden versleten/kapot waren maar dit was dan terug te herleiden tot verkeerd gebruik. Bij de Citroen C4 met een zogenaamde EB6V bak (elektronisch bediende versnellingsbak) zit het technisch niet helemaal goed. Daat gaat het gedempte vliegwiel binnen no-time stuk als met een aanhanger/caravan voor bijvoorbeeld de Gotthard tunnel in de file staat.

Laten we hopen dat ze geen verbrande koppeling hebben aangetroffen want dan kan het weleens een lastig verhaal worden maar anders lijkt het me logisch dat het onder garantie vervangen wordt.
De rechtsbijstand en Mini NL inschakelen lijkt me in dit stadium nog niet nodig en verstandig. Dit zal de relatie met je dealer niet ten goede komen...

En een nieuwe auto eisen zonder dat ze al een poging hebben kunnen doen om de auto te repareren... :s
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 okt 2007, 09:07

Waarom zou ik gestoord zijn om een nieuwe auto te eisen , 3 weken oud 1250 kilometer op de teller
Het is niet mijn bedoeling om de dealer een oor aan te naaien.
Maar ik zou wel willen weten hoe je zelf zou reageren als je dit gebeurt .(ACH HET IS MAAR 41 000 EURO )

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”