Ook mijn lampje brand sinds vandaag.....
Eerst gaat ie aan, dan voor een seconde weer uit en weer aan.
Als ik de stekkers soldeer reset hij zichzelf dan weer of niet ik echt langs de dealer?
Airbag lampje
- woody
- Nieuwsgierig
- Rickster
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je er zeker van bent dat het stekkertje naast de stoel er goed in zit moet je hem laten resetten, als het stekkertje erin zit werkt ie wel gewoon maar volgens mij geeftie altijd een foutmelding wanneer die los is geweest.
Oorzaak: het is een bmw
Oorzaak: het is een bmw
- frank van vijfeijken
- Nieuw Lid
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi frank, met de zoekfunctie kan je antwoord krijgen op je vraag 
Maar omdat je beginnend forummer bent zal ik je ff helpen. De kosten verschillen per garage. De ene vraagt honderd euro en de andere 50 euro. Dus rondbellen loont of het bij een onderhoudsbeurtje bij de dealer uit laten schakelen.
Het kan zijn dat een van de contactpunten niet goed aangesloten zit.
Heb je onlangs stoelen in je auto verwisseld ?
De computer detecteerd een airbag die niet meer in zijn eigen systeem staat.

Maar omdat je beginnend forummer bent zal ik je ff helpen. De kosten verschillen per garage. De ene vraagt honderd euro en de andere 50 euro. Dus rondbellen loont of het bij een onderhoudsbeurtje bij de dealer uit laten schakelen.
Het kan zijn dat een van de contactpunten niet goed aangesloten zit.
Heb je onlangs stoelen in je auto verwisseld ?
De computer detecteerd een airbag die niet meer in zijn eigen systeem staat.
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
airbag lampje
Inderdaad meestal eerst stekkers onder de stoelen er af knippen en draden doorsolderen.
Wel eerst even de accu klemmen er af doen.
Kunnen ze hem dan niet resetten dan komt het ook nog wel eens voor dat de draad naar de
gordelspanner vervangen moet worden en deze kun je er ook aan solderen.
Succes Roy
Wel eerst even de accu klemmen er af doen.
Kunnen ze hem dan niet resetten dan komt het ook nog wel eens voor dat de draad naar de
gordelspanner vervangen moet worden en deze kun je er ook aan solderen.
Succes Roy
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Kun je om te beginnen niet eerst even checken of de stekkers onder de stoelen er nog wel inzitten?
Voordat je gaat knippen en solderen etc...
Voordat je gaat knippen en solderen etc...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Cooper_trish
- Leerling Mini lid
Bericht
Je kan het ook eens laten uitlezen bij de garage waar het probleem met je airbag eigenlijk zit, bij mij brande die ook, en er was een 1malige foutmelding gebeurt en toen bleef die ook branden. Dus hebben ze die gereset (gratis) maar als die terug zou branden moest ik terug gaan en dan hadden ze er meer werk aan zeiden ze omdat er dan echt iets scheelde met de airbag.
Uiteindelijk is het lampje niet meer gaan branden dus de uitlezing had gelijk
Trish
Uiteindelijk is het lampje niet meer gaan branden dus de uitlezing had gelijk

Trish
Minilicious
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
airbag
Hallo allemaal,
Ik heb dus de zelfde Mini kwaal dat het lampje van de airbag brandt. Men zegt hier dus de stekkers van de airbag heel vaak het probleem zijn en dus moeten doorsolderen. Om welke stekkers gaat het? Ik heb ergens gelezen dat de gele stekker onder iedere stoel voor de airbag is en deze moet door solderen. Wie weet of het daadwerkelijk enkel de gele stekker is onder iedere stoel?
Bedankt alvast!!
Ik heb dus de zelfde Mini kwaal dat het lampje van de airbag brandt. Men zegt hier dus de stekkers van de airbag heel vaak het probleem zijn en dus moeten doorsolderen. Om welke stekkers gaat het? Ik heb ergens gelezen dat de gele stekker onder iedere stoel voor de airbag is en deze moet door solderen. Wie weet of het daadwerkelijk enkel de gele stekker is onder iedere stoel?
Bedankt alvast!!
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Vandaag m'n airbag-lampje-resetter binnengekregen. Werkt perfect. Mijn vriendin is niet zo lang als ik ben
, scheelt 30cm, en dus moet de stoel vaak van voren naar helemaal naar achter. Zoals bekend is de stekkerverbinding onder de stoelen niet echt best. De foutcode was dan ook inderdaad een van het type bekabeling bestuurdersstoel.
Na een reset is he lampje uit. Scheelt een boel geld bij de dealer.
Mochten er mensen zijn die hun lampje ook willen laten resetten, laat maar horen, we kunnen het altijd proberen. Ik woon in tilburg

Na een reset is he lampje uit. Scheelt een boel geld bij de dealer.
Mochten er mensen zijn die hun lampje ook willen laten resetten, laat maar horen, we kunnen het altijd proberen. Ik woon in tilburg
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors